Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

HITRÁDIO FAKTOR  Zahájení vysílání: 1990 (tehdy na frekvenci 99,7 MHz)  Fůze: v r. 2006 fůze Faktoru do společnosti MMS  Sídlo: U Tří lvů 5, České Budějovice.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "HITRÁDIO FAKTOR  Zahájení vysílání: 1990 (tehdy na frekvenci 99,7 MHz)  Fůze: v r. 2006 fůze Faktoru do společnosti MMS  Sídlo: U Tří lvů 5, České Budějovice."— Transkript prezentace:

1 HITRÁDIO FAKTOR  Zahájení vysílání: 1990 (tehdy na frekvenci 99,7 MHz)  Fůze: v r fůze Faktoru do společnosti MMS  Sídlo: U Tří lvů 5, České Budějovice  Konkurenční výhoda: vlastní nahrávací studio na výrobu spotů  Oddělení: finanční, obchodní, zpravodajství, produkce, hudební  Vedení kampaní: MMS

2 Rádio Faktor – diskutované zákony Zákon č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání Zákon č. 10/1995 Sb., o regulaci reklamy Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

3 Rádio ve zkratce, aneb oč tu běží Hudební pořady = uspokojování potřeb posluchačů Zpravodajství = uspokojování potřeb posluchačů Reklama, sponzoring = uspokojování potřeb rádia = peníze Reklama, sponzoring = regulace

4 Právo a reklama Ochrana osobnosti Zákon 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím § 8 Ochrana osobnosti a soukromí, odst.2 Pro účely reklamy platí, že osoba, která má v reklamě účinkovat nebo jejíž jiný „projev osobní povahy“ má být v reklamě využit, musí s takovým účinkováním předem souhlasit… Ochrana se týká např. zobrazení podobizny, zveřejněných obrazových či zvukových záznamů, vlastního jména, dopisů či jiných projevů osobní povahy.

5 Alkoholické nápoje Zákon 10/1995 Sb., o regulaci reklamy § 4 - Reklama na alkoholické nápoje nesmí a) nabádat k nestřídmému užívání alkoholických … b) být zaměřena na osoby mladší 18 let… c) spojovat spotřebu alkoholu se zvýšenými výkony … d) vytvářet dojem, že spotřeba alkoholu přispívá ke společenskému nebo sexuálnímu úspěchu, e) tvrdit, že alkohol v nápoji má léčebné vlastnosti nebo povzbuzující nebo uklidňující účinek anebo že je prostředkem řešení osobních problémů, f) zdůrazňovat obsah alkoholu jako kladnou vlastnost nápoje.

6 Reklama na alkoholické nápoje Prodáváte výborné žaludeční víno s prokazatelně blahodárnými účinky na zažívací trakt? Nechcete se omezit pouze na slogan: „hladce přichází - šetrně odchází? Raději na reklamu v rádiu zapomeňte! Pokuta až 2 mil

7 Sponzoring Zákon 231/2001 Sb. o provozování rozhlasového a televizního vysílání, § 2- Základní pojmy (1) Pro účely tohoto zákona se rozumí s) sponzorováním jakýkoliv příspěvek poskytnutý fyzickou nebo právnickou osobou … § 53 - Povinnosti provozovatelů vysílání při vysílání sponzorovaných pořadů (1) Provozovatel vysílání je povinen označit každý pořad sponzorovaný… (5) Provozovatel vysílání je povinen zabezpečit, aby obsah … § 60 - Pokuty

8 Sponzoring Sponzoring (např. dopravní zpravodajství, počasí, časomíra) nesmí obsahovat adresu, telefon, akci, pozvání na výstavu, propagovat zboží apod. - to se dává do reklamního bloku Můžeme to v praxi obejít? Jingle!

9 Časový rozsah reklamy Zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání § 51- Časový rozsah reklamy a teleshoppingu v rozhlasovém vysílání (2) Čas vyhrazený reklamě a teleshoppingu v rozhlasovém vysílání ostatních provozovatelů vysílání nesmí přesáhnout 25 % denního vysílacího času. § 60 - Pokuty

10 Časový rozsah reklamy Hudební formát rádia Faktor: 80 % hudby a 20 % mluvené slovo – vnitřní etický kodex Mluveným slovem se rozumí: reklama, zprávy, moderátor (když mluví) Vyjádření mediálního konzultanta MMS: „ To se musí dodržet, jinak je pokuta jak blázen“

11 Causa odpojování reklamy Porušování zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání ze strany provozovatelů soukromých celoplošných rozhlasových stanic Provozovatelé soukromých celoplošných rozhlasových stanic odpojují ze svého vysílání reklamní bloky Faktor a dalších 37 provozovatelů podepsalo prohlášení porušení o ustanovení § 2 odst. 1 písm. c) zákona 231/2001 Sb. Zatím nevyřešeno

12 Vorlová Görglová, H. Brychová, D. Děkujeme za pozornost Petřinová, J. Formanová, B.


Stáhnout ppt "HITRÁDIO FAKTOR  Zahájení vysílání: 1990 (tehdy na frekvenci 99,7 MHz)  Fůze: v r. 2006 fůze Faktoru do společnosti MMS  Sídlo: U Tří lvů 5, České Budějovice."

Podobné prezentace


Reklamy Google