Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Registry a celoživotní vzdělávání NLZP v zemích EU PhDr. Michaela Hofštetrová Knotková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Registry a celoživotní vzdělávání NLZP v zemích EU PhDr. Michaela Hofštetrová Knotková."— Transkript prezentace:

1 Registry a celoživotní vzdělávání NLZP v zemích EU PhDr. Michaela Hofštetrová Knotková

2 Únor 2009 Praha Zasedání hlavních sester EU a Chorvatska  Hlavním dokumentem Zelená kniha o zdravotnických pracovnících  Srovnání registrů  Datový standard  CŽV a kreditní systém

3 Dotazníkové šetření  Počet obeslaných zemí - 31  Návratnost - 24 států a 4 země Spojeného království; 24 zemí EU a Chorvatsko)

4 Výsledky Oblasti zájmů týkající se CŽV:  Povinnost účasti na CŽV  Prokazování účasti na CŽV  Systém kontroly CŽV  Financování

5 Povinnost účastnit se celoživotního vzdělávání ve všech zemích, kde je celoživotní vzdělávání povinné je řízené právním předpisem

6 Rozbor kombinací prokazování CŽV:  Kreditní systém a plán osobního rozvoje zaměstnance  Pohovor a plán osobního rozvoje zaměstnance Jiné formy prokazování účasti na CŽV:  certifikáty, čestné prohlášení

7 Systém kontroly celoživotního vzdělávání

8 Financování celoživotního vzdělávání

9 Závěry Podněty pro další diskuzi a setkání:  Různorodost systémů – je žádoucí sjednocení?  Podnět ke sjednocení chápání CŽV z důvodů migrace pracovních sil a uznávání jejich CŽV pro výkon povolání  Sjednocení forem CŽV  Možnost zavedení jednotného systému hodnocení

10 Dotazníkové šetření  Existence registru  Shromažďovaná data  Obnova záznamu- jednorázová - cyklická  Poplatky

11 Existence registru

12 Data v registru

13 Vstup do registru

14 Délka registrace v zemích EU

15 Závěr  Není sjednocena funkce a účel registrů  Chybí vícejazyčné verze  Rozličné účely – problém pro migraci a uznávání hodnocení celoživotního vzdělávání  Návrh do budoucích let na propojenost  Výhody cyklické registrace – pohyb zaměstnance  Snaha o propojení do systému e-Health

16 Přednesené hlavní závěry  Jednoznačné definování profese sestry  Podnět ke sjednocení chápání CŽV z důvodů migrace pracovních sil a uznávání jejich CŽV pro výkon povolání, podpora efektivních forem CŽV– např. e-learning  Návrh na sjednocení kreditních systémů jako jednotného systému hodnocení vycházejícího např. z principů ECTS nebo ECVET  Zajistit podporu státu pro registraci sester  Přístupnost vybraných údajů z registrů – informovanost o systému registrace vícejazyčně

17 Děkuji Vám za pozornost


Stáhnout ppt "Registry a celoživotní vzdělávání NLZP v zemích EU PhDr. Michaela Hofštetrová Knotková."

Podobné prezentace


Reklamy Google