Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Engineering Consulting Design. Zkušenosti společnosti SUDOP PRAHA a.s. s podnikáním v zahraničí Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Vedoucí mezinárodního odboru SUDOP.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Engineering Consulting Design. Zkušenosti společnosti SUDOP PRAHA a.s. s podnikáním v zahraničí Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Vedoucí mezinárodního odboru SUDOP."— Transkript prezentace:

1 Engineering Consulting Design

2 Zkušenosti společnosti SUDOP PRAHA a.s. s podnikáním v zahraničí Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Vedoucí mezinárodního odboru SUDOP PRAHA a.s EXPORT SLUŽEB 2

3 SUDOP PRAHA a.s. Olšanská 1a, Praha 3 Česká republika tel: fax: url:www.sudop.cz Projekční, inženýrská a konzultační firma specializující se na komplexní řešení v oblasti dopravní infrastruktury, zejména železniční systémy, silniční a dálniční stavby a systémy městské hromadné dopravy  Více než 50 let zkušeností v Evropě, Asii a Africe  330 zaměstnanců (leden 2008)  Pobočky v Praze (centrála), Hradec Králové, Ústí nad Labem, Plzeň, Warsaw a Ankara  Integrovaný systém řízení (ISO 9001, ISO 14001, ISO 18001)  Využití moderních programů a postupů 3D modelování (Microstation, InRoads, RoadPAC, CADKON, IDA NEXIS, VISUM/VISEM, HDM 4) 3

4 Poskytované služby Přípravná fáze projektu  Územní plány, generely, koncepce dopravy  Územně technické studie  Předběžné studie proveditelnosti  Studie proveditelnosti  Geodetické průzkumy  Ekologické studie a průzkumy  Dokumentace pro územní rozhodnutí  Dokumentace pro stavební povolení  Projektové vizualizace  Inženýrská činnost pro získání územního rozhodnutí a stavebního povolení Fáze realizace projektu  Dokumentace pro zadání stavby  Realizační dokumentace  Autorské a stavební dozory  Řízení projektu  Dokumentace skutečného provedení staveb 4

5 Koncepce dopravy Železniční tratě a uzly Silnice a dálnice Mosty a tunelyArchitektura a pozemní stavby Elektrotechnika a trakce Životní prostředí Geotechnika a digitalizace Zabezpečovací technika Sdělovací technika Projektová střediska 5

6 Nejvýznamnější klienti Česká republika  Ministerstvo dopravy  Správa železniční dopravní cesty s.o.  České dráhy a.s.  Ředitelství silnic a dálnic ČR  Státní fond dopravní infrastruktury  Kraje a města Zahraničí  Evropská unie  Metro Warsawskie  PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.  Bulharské Ministerstvo dopravy 6

7 Reference z České republiky  Praha, Nové spojení II. Etapa (studie s cílem o maximální segregaci městské a příměstské dopravy, propojení nejsilnějších ramen městské a příměstské dopravy na území města Prahy)  Studie VRT (vysoko rychlostních tratí) – analýza přepravních vztahů a výhledové možnosti dopravních systémů ve vybraných směrech  Technicko - ekonomická studie modernizace trati Brno - Havlíčkův Brod – Kolín  Technicko - ekonomická studie modernizace trati Kolín - Lysá nad Labem - Všetaty - Ústí nad Labem - Děčín východ - státní hranice SRN  2006 – Studie proveditelnosti GSM-R pro síť celostátních drah ČR  Studie proveditelnosti IV. tranzitního železničního koridoru Praha - České Budějovice - Horní Dvořiště  Studie proveditelnosti III. tranzitního železničního koridoru st.hranice SR – Mosty u Jablunkova – Praha - Plzeň - Cheb - st.hranice SRN  DMBAHN (Donau-Moldau Bahn) – studie proveditelnosti s analýzou regionu pro železniční trať Regensburg – Plzeň Nevýznamnější STUDIE 7

8  – Nové spojení Praha hl.n., Masarykovo n. – Libeň, Vysočany, Holešovice (v rámci stavby také Silniční most Palmovka, tří pólový most přes čtyřkolejnou trať) – kompletní projektová dokumentace (DUR, DSP-DSZ)  Průjezd uzlem Plzeň ve směru III.TNŽK a Uzel Plzeň – projektová dokumentace (DSP-DSZ)  Modernizace trati Votice – Benešov – kompletní projektová dokumentace (DUR, DSP- DSZ) + inženýrsko-geologický průzkum  Modernizace trati Rokycany – Plzeň, tunel Ejpovice – kompletní projektová dokumentace (DUR, DSP-DSZ)  Optimalizace trati Benešov u Prahy – Stránčice – kompletní projektová dokumentace (DUR, DSP-DSZ)  Optimalizace trati Zbiroh – Rokycany – kompletní projektová dokumentace (DUR, DSP-DSZ) Nejvýznamnější PROJEKTY Reference z České republiky 8

9 Reference ze zahraničí  2000 – 2006 Studie proveditelnosti obnovy železničních tratí - Kazachstán, Kyrgyzstán, Libanon, Albanie, BaH  2002 – 2004 Studie proveditelnosti rekonstrukce železniční trati Sarajevo-Ploće – BaH  2003 – 2006 Studie proveditelnosti městské hromadné dopravy Sarajevo a studie proveditelnosti městské hromadné dopravy Banja Luka – BaH  2003 – 2007 Projekty SIC!, SUMMA, HEATCO, MOTOS a TEN CONNECT pro EU (5., 6. Rámcový výzkumný program)  2005 – 2006 Obnova železniční stanice v Ankara - Turecko  2006 – 2007 Studie proveditelnosti V. a VI. Pan- Evropského koridoru – Slovenská republika  2007 Předběžná studie proveditelnosti modernizace železniční sítě v Ghaně  2007 Přípravná dokumentace železniční trati Plovdiv – Burgas a Mezdra – Gorna Oryahovitsa – Bulharsko (zpracovává se) Nejvýznamnější PROJEKTY 9

10 Zkušenosti ze zahraničím 10 Albánie Projekt  Studie proveditelnosti železniční trati Tiranë – Durrës – Elbasan - Lin (roky ) Zadavatel projektu  Ministerstvo dopravy ČR Hlavní partner  Albánské železnice Afghánistán Projekt  Studie proveditelnosti železničního spojení z Kábulu na Íránské hranice (rok 2006) Zadavatel projektu  Ministerstvo dopravy ČR Hlavní partner  Ministerstvo veřejných prací Afghánistánu

11 Zkušenosti ze zahraničím 11 Bosna a Hercegovina Projekt  Studie proveditelnosti MHD ve městě Banja Luka (2003 – 2006)  Studie proveditelnosti MHD v Sarajevu (2002 – 2005)  Technicko-ekonomická studie modernizace železničního spojení ze Sarajeva do přístavu Ploće (2004 – 2008) Zadavatel projektu  Ministerstvo dopravy ČR Hlavní partner  Magistrát města Banja Luka, Odbor dopravy  Technická univerzita v Sarajevu; Dopravní podnik města Sarajeva; Magistrát města Sarajeva  Veřejná železniční korporace Bosny a Hercegoviny; Ministerstvo dopravy a spojů Zkušenosti  Obezřetnost při pohybu v terénu, složitý proces odsouhlasení projektu, pomalá komunikace, federativní uspořádání republiky, byrokracie

12 Zkušenosti ze zahraničím 12 Bulharsko Projekt  Modernizace železniční trati Plovdiv – Burgas ( )  Modernizace železniční trati Mezdra – Gorna Oryahovitsa ( ) Zadavatel projektu  Bulharské ministerstvo dopravy Hlavní partner  Bulharské ministerstvo dopravy; místní partner  Konsorcium zahraničních firem Zkušenosti  Striktní dodržování nařízení EU, zvláštnosti v zakládání konsorcií, registrace z důvodu DPH

13 Zkušenosti ze zahraničím 13 Černá Hora Projekt  Studie proveditelnosti železniční trati Podgorica – Nikšić (2002) Zadavatel projektu  ŽS BRNO (dnes OHL ŽS) Ghana Projekt  Studie proveditelnosti modernizace železničního spojení Takoradi/Sekondi – Hamile – WESTERN LINE ( ) Zadavatel projektu  Ghanské ministerstvo přístavů a železnic Hlavní partner  Ghanské ministerstvo přístavů a železnic, Český a místní partner Zkušenosti  „Africký přístup“, dlouhé doby projednání, absence podkladů

14 Zkušenosti ze zahraničím 14 Kazachstán Projekt  Předběžná studie proveditelnosti Almaty – Astana (2000)  Logistická centra v Kazachstánu – studie (2000) Zadavatel projektu  Ministerstvo dopravy ČR Hlavní partner  Kazašské železnice, KAZGIPROŽELDORTRANS Zkušenosti  Vřelý přístup, jazyková blízkost, podobné normy

15 Zkušenosti ze zahraničím 15 Kyrgyzstán Projekt  Dopravný generel Kyrgyzstánu  Studie modernizace železniční sítě Kyrgyzstánu  Koncepční studie modernizace železniční sítě Kyrgyzstánu Zadavatel projektu  Ministerstvo dopravy ČR Zkušenosti  Asijská mentalita, zájem o naše know-how

16 Zkušenosti ze zahraničím 16 Západní Evropa (Německo, Rakousko, Francie, Holandsko, Švýcarsko, Finsko, Belgie) Projekty (2002 – 2007)  Evropský projekt SUMMA (SUstainable Mobility policy Measures and Assesment)  Evropský projekt HEATCO (developing Harmonised European Approaches for Transport COsting and proejct assesment)  Evropský projekt MOTOS (transport MOdeling Towards Operational Standards in Europe) Zadavatel projektu  Evropská komise Hlavní partner  Konsorcium evropských firem, zástupců výzkumních ústavů a univerzit Zkušenosti  Volnější styl práce ( ové diskuse), vysoká organizace a koordinace práce, pravidelné workshopy s prezentací dílčích výsledků, tvůrčí přístup

17 Zkušenosti ze zahraničím 17 Polsko Projekt  Projektová dokumentace pro modernizaci železniční trati č. 8. v úseku Warszawa Zachodnia – Warszawa Okęcie  Zpracování projektové dokumentace na přestavbu zařízení pro řízení železničního provozu stanice Krzewina Zgorzelecka  Studie proveditelnosti výstavby II. trasy metra ve Varšavě  Projekt expresní silnice S79, tunelový most  Projekt modernizace železniční trati E20 v úseku Siedlce – Terespol, Zadavatel projektu  Metro Warsawskie  GDDKA (Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad)  PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zkušenosti  Založené samostatné středisko ve Varšavě, velmi problematické projednávání projektů, změny stanovisek zadavatele, procedurálně složité zadávání veřejných zakázek

18 Zkušenosti ze zahraničím 18 Srbsko Projekt  Studie proveditelnosti silničního spojení Batočina - Kragujevac Zadavatel projektu  Ministerstvo dopravy ČR Zkušenosti  Patrná izolace mimo prostor EU, velký potenciál pro projektování, jazyková příbuznost

19 Zkušenosti ze zahraničím 19 Turecko Projekt  Obnova železniční stanice v Ankara – Turecko ( ) Zadavatel projektu  TCDD – turecké železnice Zkušenosti  Odlišné pojetí projektové přípravy, jiné stupně projektových dokumentací, dlouhé doby na projednání a akceptaci, velkorysost navrženého řešení, založena společnost SUDOPAK s účastí SUDOPU PRAHA a.s.

20 Co říci závěrem? 20 Obecně Země  Nelze používat obecné postupy, každý stát má jinou mentalitu a zvyklosti, výchozí podmínky, finanční prostředky (nelze aplikovat určité vzorce chování pro Ásii, Evropu nebo Afriku) Politické souvislosti  Nutno citlivě reagovat na aktuální stav i dosavadní vývoj v jednotlivých zemích (témata diskuse, postupy při vyjednávání, chování během dne) Legislativa  Nutná velmi dobrá znalost legislativy vztahující se k předmětu podnikání (např. normy, vyhlášky) Jazyková vybavenost  Bez AJ nelze fungovat, doporučení i RJ případně další jazyk (nejlépe i místní) Doporučení  Spolupráce s místním partnerem (firmou, jednotlivcem) – bez spolupráce je proces podnikání značně neefektivní!  Kontaktovat ZÚ – informovat o aktivitách (případně požádat o pomoc při řešení problémů). Případná účast reprezentanta ZÚ zvyšuje kredit klíčových jednání.

21 ... děkuji za pozornost …


Stáhnout ppt "Engineering Consulting Design. Zkušenosti společnosti SUDOP PRAHA a.s. s podnikáním v zahraničí Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Vedoucí mezinárodního odboru SUDOP."

Podobné prezentace


Reklamy Google