Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

IV. dopravní konference Kongresové centrum Palác Pardubice, 3.9.2015 3. září 2015Strana 1.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "IV. dopravní konference Kongresové centrum Palác Pardubice, 3.9.2015 3. září 2015Strana 1."— Transkript prezentace:

1 IV. dopravní konference Kongresové centrum Palác Pardubice, září 2015Strana 1

2 Modernizace vozidel dopravce Interakce požadavků na vozidla a infrastrukturu 3. září 2015Strana 2

3 Konkurence schopná a přitažlivá železniční doprava DOPRAVCE Kvalitní a spolehlivá železniční vozidla STÁT (SŽDC) Kvalitní a spolehlivá železniční dopravní cesta VEŘEJNOST Fungující a udržitelný systém dopravní obsluhy a spokojený cestující 3. září 2015Strana 3 + =

4 Nejmodernější vozidla pro dálkovou dopravu Vozidlový park ČD 3. září 2015Strana 4 Maximální rychlost 160 km/h: elektrické jednotky ř. 680 „Pendolino“ (7 jednotek) jednotky railjet s lokomotivami 1216 ÖBB „Taurus“ (7 jednotek s pronajatými lok.) soupravy klasických vozů s lokomotivami ř. 380 ČD (20 lokomotiv) Požadavkům provozu těchto vozidel pro rychlost 160 km/h je stavebně přizpůsobena, resp. přizpůsobována, páteřní síť tratí, tzv. koridorů. Spojením moderních systémů dopravní cesty, včetně kvalitního železničního svršku s moderními kolejovými vozidly vzniká vysoký konkurenční potenciál železnice v dopravě na středně dlouhé a delší vzdálenosti.

5 Další vozidla pro dálkovou dopravu - ukázky Vozidlový park ČD 3. září 2015Strana 5 Řada 151 Interiér vozu 1. třídy kategorie ECŘada 750.7, klasické rychlíkové vozy Řada 843 Řada 854

6 Na co se cestující v dálkové dopravě mohou těšit…? Vozidlový park ČD 3. září 2015Strana 6 Elektrické dvousystémové jednotky pro dálkovou dopravu ř. 660 „InterPanter“. V JŘ 2015/2016 budou postupně nasazovány do provozu na lince Brno – Břeclav – Olomouc a také mezi Prahou a Brnem.

7 Nejmodernější vozidla pro regionální dopravu Vozidlový park ČD 3. září 2015Strana 7 Maximální rychlost 160 km/h: elektrické jednotky ř. 440, 640 a 650 „RegioPanter“ (celkem 26 jednotek) Jednotky disponují velkoprostorovými klimatizovanými oddíly pro cestující neoddělenými od nástupních prostorů, k dispozici je palubní infosystém a WiFi připojení. Nasazení jednotek „RegioPanter“ v Pardubickém kraji Vozidla pořízena v počtu 5 jednotek společně s Královéhradeckým krajem v rámci projektu ROP Moderní spojení Královéhradeckého a Pardubického kraje pro trať Pardubice – Jaroměř. Pardubice Hradec Králové Jaroměř

8 Nejmodernější vozidla pro regionální dopravu Vozidlový park ČD 3. září 2015Strana 8 Pohodlí a rychlost na neelektrifikovaných tratích: motorové jednotky ř. 844„RegioShark“ (celkem 31 jednotek) Jednotky disponují velkoprostorovými klimatizovanými oddíly pro cestující částečně oddělenými od nástupních prostorů, k dispozici je palubní infosystém a WiFi připojení. Nasazení jednotek „RegioShark“ v Pardubickém kraji Vozidla pořízena v počtu 2 jednotek na zlepšení parametrů regionální osobní dopravy na rameni Pardubice – Hlinsko. V případě pořízení dalších jednotek by bylo možné nabídnout cestujícím produktově čistý model moderní a rychlé regionální dopravy na trati č Hlinsko Chrudim Pardubice

9 Nejmodernější vozidla pro regionální dopravu Vozidlový park ČD 3. září 2015Strana 9 Řešení pro „lokálky“: motorové vozy ř. 840 a 841„RegioSpider“ (celkem 16 a 17 vozů) Podvozkové motorové vozy disponují velkoprostorovými klimatizovanými oddíly pro cestující neoddělenými od nástupních prostorů, k dispozici je palubní infosystém a místa pro kočárky, kola a nadrozměrná zavazadla. Nasazení vozidel „RegioSpider“ v Pardubickém kraji Jedno vozidlo pořízeno s využitím ROP (linka Česká Třebová – Lanškroun). Na Českotřebovsku a Poličsku v provozu další tři vozidla. Zábřeh na Moravě Rudoltice v Čechách Lanškroun Česká Třebová Svitavy Pustá Kamenice Polička

10 Další vozidla pro regionální dopravu - ukázky Vozidlový park ČD 3. září 2015Strana 10 Řada 814 „Regionova“ Řada 471 „Cityelefant“ Řídící vůz Bfhpvee „Sysel“ Řada 460 a 560 Osobní vůz Bdmtee Řada 810

11 Přehled nově pořízených vozidel v letech Skladba vozidlového parku ČD Řada vozidla Obchodní značka ROP (ano/ne) Rok nasazení Počet vozidel Tratě 440RegioPanterANO Pardubice – Hradec Králové - Jaroměř 814 *)RegionovaANO20111Česká Třebová – Moravská Třebová 841RegioSpiderANO20121Česká Třebová – Lanškroun 841RegioSpiderNE2012 – 20133Tratě v okolí České Třebové 844RegioSharkNE2013 – 20142Pardubice – Hlinsko v Čechách 961SyselNE2012 – 20137Česká Třebová – Pardubice – Kolín Lichkov – Ústí nad Orlicí 3. září 2015Strana 11 *) Dále je v Pardubickém kraji provozováno 15 dalších, dříve dodaných, jednotek ř. 814 Regionova.

12 Základní parametry nově pořízených vozidel Vozidla ČD v Pardubickém kraji – regionální doprava Řada vozidla Popis Max. rychlost km/h Počet míst k sedění (z toho 1. tř.) Nízkopodlažnost Uzavřené WC Elektronický infosystém WiFi Výrobce 440Třídílná elektrická jednotka (9)ANO Škoda Transportation 471Třídílná elektrická jednotka (23)ANO NEŠkoda Transportation 814Dvoudílná motorová jednotka 8084ANO NEPARS 841Motorový vůz čtyřnápravový 12071ANO NESTADLER Pankow 844Dvoudílná motorová jednotka (21)ANO PESA Bydgoszcz 961Řídící vůz s oddíly pro cestující 14068NEANO NEPARS 3. září 2015Strana 12

13 Obnova vozidlového parku od roku 2010 Pardubický kraj  investována cca 1 miliarda Kč  nová či modernizovaná vozidla jsou nasazena zhruba na 75 % všech regionálních vlaků  zčásti využity prostředky Evropské unie v rámci Regionálního operačního programu (výše poskytnuté dotace činí 305 mil. Kč)  další nová vozidla financována ze zdrojů dopravce (dluhopisy) Pořízená vozidla ř. 440 (RegioPanter ) – 5 jednotek pro oba kraje (v rámci ROP) ř. 841 (RegioSpider) – 4 vozidla (z toho 1 ks v rámci ROP) ř. 814 (RegioNova) – 1 vozidlo z ROP ř. 844 (RegioShark) – 2 motorové jednotky (Sysel) – řídící vůz, v turnusu nasazeno 5 vozů Potřeba pokračování obnovy vozidlového parku pro regionální železniční dopravu trvá! 3. září 2015Strana 13

14 Seznam technických požadavků na nová vozidla 3. září 2015Strana 14 Sledování nových trendů Sběr požadavků zákazníků Uplatnění provozních zkušeností Respektování platné legislativy a technických norem Rozvíjení technologií – inovace Požadavky na bezbariérovost, ergonomii, snižování energetické náročnosti Ekologické požadavky Požadavky formulují dopravci, resp. objednatelé.

15 Služby a aktivity ČD v Pardubickém kraji Zatraktivnění veřejné železniční dopravy návaznými či doplňkovými službami Směnárny ČD v žel. stanicích Pardubice hl.n. a Česká Třebová Půjčovny kol ČD v 17 stanicích Pardubického kraje Čekárna ČD lounge ve stanici Pardubice hl.n. ČD parking v České Třebové a v Pardubicích Úschovny zavazadel v České Třebové a v Pardubicích Skiareál Buková hora – projekt ČD Ski Propagace aktivit objednatele na poli dopravy a cestovního ruchu – plakáty a letáky ve stanicích a vlacích Projekty s organizacemi a sdruženími na území Pardubického kraje, podpora akcí (např. Dostihy, Aviatická pouť, projekt Sportuj s námi atd.) Rozšíření projektu ČD taxi do Pardubic – k dispozici od září 2015Strana 15

16 Konkurence schopná a přitažlivá železniční doprava DOPRAVCE Kvalitní a spolehlivá železniční vozidla STÁT (SŽDC) Kvalitní a spolehlivá železniční dopravní cesta VEŘEJNOST Fungující a udržitelný systém dopravní obsluhy a spokojený cestující 3. září 2015Strana 16 + =

17 České dráhy, a. s. Nábřeží Ludvíka Svobody 1222, Praha 1 Ing. Ludvík Urban místopředseda představenstva 3. září 2015Strana 17


Stáhnout ppt "IV. dopravní konference Kongresové centrum Palác Pardubice, 3.9.2015 3. září 2015Strana 1."

Podobné prezentace


Reklamy Google