Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vyhodnocení dopravní služby za rok 2014 Policie České republiky Krajské ředitelství Královéhradeckého kraje Odbor služby dopravní policie OSDP KŘP KHK.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vyhodnocení dopravní služby za rok 2014 Policie České republiky Krajské ředitelství Královéhradeckého kraje Odbor služby dopravní policie OSDP KŘP KHK."— Transkript prezentace:

1 Vyhodnocení dopravní služby za rok 2014 Policie České republiky Krajské ředitelství Královéhradeckého kraje Odbor služby dopravní policie OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek 1

2 PŮSOBNOST SLUŽBY DOPRAVNÍ POLICIE KŘP KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek 2

3 3

4 MAPA ZATÍŽENÍ SILNIC V KRÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek 4 Údaje j jednotkových vozidlech/24 hodin

5 OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek 5 NEBEZPEČNÉ SILNICE Dvě hlediska: 1.Podle výše počtu nehod na konkrétních úsecích silnic 2.Podle výše podílu počtu nehod na konkrétním úseku silnice lomeno intenzitou dopravy na tomto úseku (počtem projetí jednotkových vozidel za 24 hod – zatížením silniční sítě).

6 OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek 6 NEBEZPEČNÉ SILNICE 1.Podle výše počtu nehod na konkrétních úsecích silnic silnice č. I/31 – tzv Gočárův okruh, velký počet nehod daný velkou intenzitou dopravy, velkým počtem křižovatek, chodeckých přechodů a cyklistických přejezdů. Délka pouze 6,2 km. Naštěstí celý v intravilánu, proto menší následky na zdraví a na majetku z důvodu omezené rychlosti. Priority PČR: Ve spolupráci s Magistrátem města HK úpravy chodeckých a cyklistických přechodů, úprava světelné dopravní signalizace, aby byla společná pro chodce i cyklisty. silnice č. I/33 – v úseku Hradec Králové – Jaroměř - Náchod, úzká komunikace nevyhovující současné velké intenzitě dopravy s velkým podílem tranzitujících nákladních vozidel, křižovatky bez odbočovacích jízdních pruhů jsou příčinou DN nárazem do stojících vozidel odbočujících vlevo a dávajících přednost protijedoucím vozidlům. Velké následky na zdraví a majetku. Priority PČR: Ve spolupráci s ŘSD provádět úpravy křižovatek v daném úseku (vloni křiž. Trotina, ve spolupráci s MD a ŘSD optimalizovat přípravy výstavby D-11, stavby 1106, I/33 obchvat Jaroměře. Zvýšený dohled na dodržování pravidel BESIP

7 OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek 7 NEBEZPEČNÉ SILNICE silnice č. I/35 - v úseku Hradec Králové – Hořice –Jičín – hranice kraje. Poměrně široká komunikace s velkou intenzitou dopravy s velkým podílem tranzitujících nákladních vozidel dovolující dosahovat vysokých cestovních rychlostí. Priority PČR: Ve spolupráci s ŘSD úpravy křižovatek, kde dosud nejsou odbočovací JP (křižovatka U orla –vloni smrťák), Příprava R35 – OK + obchvat Úlibic, zvýšený dohled. silnice č. I/11 - v úseku Nové Město u Chlumce nad Cidlinou – Hradec Králové. Úzká komunikace, přímá na kterou jsou převedena tranzitující nákladní vozidla do Polska a z Polska z důvodu nedokončení napojení D-11 na křižovatku Bláhovka u HK dovolující dosahovat vysokých cestovních rychlostí. Problematické křižovatky bez odbočovacích JP, nebezpečné jsou kolmé přejezdy této komunikace – špatný odhad vzdálenosti + předjíždění. Priority PČR: Spolupráce se silničními správními orgány při dokončení stavby D – napojení na I/11 u HK. Zvýšený dohled. silnice č. I/35 v úseku HK – hranice kraje ve směru na Brno. Úzká komunikace, přímá s proměnnou niveletou vozovky, zatížená nákladní V loňském roce provedeny ve spolupráci s ŘSD správou HK bezpečnostní úpravy na podkladě vypracovaného bezpečnostní auditu, Rozšíření jízdního profilu, instalace svodidel, odstranění nebezpečných prvků.

8 NEBEZPEČNÉ SILNICE 2.Podle výše podílu počtu nehod na konkrétním úseku silnice lomeno intenzitou dopravy na tomto úseku (počtem projetí jednotkových vozidel za 24 hod – zatížením silniční sítě) silnice č. I/14 v úseku Chotěvice – Trutnov silnice č. I/14 v úseku Trutnov Poříčí – Úpice Jedná se o úseky úzkých komunikací s častými směrovými oblouky (zatáčkami) s častým výskytem stromořadí, které svými kmeny zasahují do jízdních profilů těchto komunikací. Specifické klimatické podmínky (vyšší nadmořská výška, trasování podél vodotečí způsobuje vznik lokální námrazy). Nárazová rekreační doprava. Priority PČR: Ve spolupráci s ŘSD včas odstraňovat usychající stromy či jejich části. OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek 8

9 NEBEZPEČNÉ SILNICE PODLE POČTU NEHOD OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek 9

10 NEBEZPEČNÉ SILNICE PODLE POMĚRU POČTU NEHOD A INTENZITY DOPRAVY OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek 10

11 DÉLKA SILNIČNÍ SÍTĚ NA ÚZEMÍ KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE 11 na 127 dopravních policistů KŘP – H v přímém výkonu služby, kteří dohlíží na BESIP a šetří silniční dopravní nehody. OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek

12 PŘEHLED DOPRAVNÍCH NEHOD ŠETŘENÝCH V KRÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI V LETECH OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek

13 STAV ŠETŘENÝCH DN KŘP-H ZA ROK 2014 S POROVNÁNÍM 2013 rok rozdíl Porovnání rok 2013 = 100 % Podíl KŘPH na DN v ČRDN v ČR 2014 celkem DN %4,95% usmrceno osob ,60%5,56%629 těžce zraněno ,60%6,37%2 762 lehce zraněno ,30%5,61% škody ,40%4,85% rychlost ,92%5,35% přednost ,12%4,37% předjíždění ,33%8,24%1 528 způsob jízdy ,95%4,29% alkohol u DN ,92%5,00%4 637 OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek 13

14 14 CELKOVÉ NÁSLEDKY DOPRAVNÍCH NEHOD (ROK 2014 S POROVNÁNÍM) CELKEM DN USMRCENO TĚŽCE ZRANĚNO LEHCE ZRANĚNO HMOTNÁ ŠKODA (*100 Kč) ALKOHOL (u viníka DN) Rozdíl OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek

15 USMRCENÉ OSOBY PŘI DOPRAVNÍCH NEHODÁCH (PRŮBĚH OD ROKU ) 15 OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek

16 16 CELKEM USMRCENO OSOB PO MĚSÍCÍCH r OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek

17 17 NEJTRAGIČTĚJŠÍ NEHODY Datum a čas: sobota :00 hod. Místo: sil. č. I/14 v km 157,603 v katastru obce Vamberk okr. RK Děj: 20 letý řidič vozidla zn. Peugeot 406 jedoucí po uvedené komunikaci ve směru na Lupenici po projetí kruhového objezdu dostal smyk, který nezvládl, vyjel vlevo do protisměrného jízdního pruhu, kde se pravou boční částí vozidla střetl s přední částí protijedoucího osobního vozidla Renault Kangoo. Následek: 2x smrtelné zranění + 1x těžké zranění a 1x lehké zranění OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek

18 18 NEJTRAGIČTĚJŠÍ NEHODY Datum a čas: pondělí v 16:20 hod. Místo: sil. č. I/35 v km 96,256 v katastru obce Čistěves, na křiž. se sil. č. III/3258 na Dohalice Děj: 39 letý řidič osobního motorového vozidla tov. zn. Chevrolet Astro, jedoucí po sil. č. I/35 od obce Lípa, ve směru k obci Sadová, předjížděl kolonu vozidel v místě, kde je to svislým dopravním značením zakázáno a v prostoru křižovatky (U Orla) se střetl s vlevo odbočujícím osobním motorovým vozidlem tov. zn. Škoda Fabia. Následek: 1x smrtelné zranění poškozeného řidiče Škoda + 1x lehké zranění řidiče Chevroletu OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek

19 19 DNY S NEJVĚTŠÍM POČTEM ÚMRTÍ V ROCE 2012 až dubna 20123x smrtelné zranění 1. října 20133x smrtelné zranění 1.1.; 4.2.; 14.5.; 23.5.a x smrtelné zranění 14.1.; a x smrtelné zranění x smrtelné zraně ní OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek

20 20 OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek Mapa usmrcených v Královéhradeckém kraji

21 21 OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek Dopravní policisté v roce 2014: zjistili 556 řidičů pod vlivem alkoholu z toho 60 skutků bylo kvalifikováno jako přečin ohrožení pod vlivem návykové látky. 232 řidičů bylo pod vlivem alkoholu při zavinění dopravní nehody 138 skutků bylo vyšší než 1,5 promile KONTROLA DODRŽOVÁNÍ ZÁKAZU POŽÍVÁNÍ ALKOHOLICKÝCH NÁPOJŮ Policisté provádějí dechovou zkoušku u každé základní kontroly vozidla

22 DOPRAVNÍ NEHODY ZAVINĚNÉ ŘIDIČEM POD VLIVEM ALKOHOLU OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek

23 ČINNOST SLUŽBY DP V RÁMCI KŘP – H, ZA ROK 2014 V POROVNÁNÍ S ROKEM Rozdíl Přestupků blokově Za Kč , , ,-- Oznámeno Alkohol Návykové látky Kontrol NA Vážení vozidel Kauce dle z. č. 361/2000 Sb./ Kč 184/ ,--173/ ,--+ 11/ ,-- Kauce dle z.č. 111/1994 Sb./ Kč 47/ ,--100/ ,--- 53/ ,-- OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek 23

24 24 KONTROLA DODRŽOVÁNÍ ZÁKAZU POŽÍVÁNÍ OMAMNÝCH A PSYCHOTROPNÍCH LÁTEK OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek Dopravní policisté v roce 2014: zjistili 194 řidičů pod vlivem omamných a psychotropních látek 7 řidičů bylo pod jejich vlivem při zavinění dopravní nehody

25 25 ZABRÁNĚNÍ V JÍZDĚ A UKLÁDÁNÍ KAUCÍ DLE ZÁKONA č. 361/2000 Sb. vzpp. - ZA PORUŠENÍ PŘEDPISŮ V roce 2014 bylo: -ve 186 případech řidičům zabráněno v jízdě přiložením technického prostředku nebo odtažením vozidla -při kterém policisté uložili 184 kaucí v hodnotě ,- Kč. OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek Podezření na zavinění DN, kdy došlo k usmrcení nebo TZ Řidič ujel z místa DN a měl povinnost DN hlásit Podezření, že požil alkoholický nápoj nebo JNL Odmítl se podrobit vyšetření zda není ovlivněn NL Řídil vozidlo bez příslušného ŘO nebo v zákazu řízení Je důvodné podezření, že se bude vyhýbat správnímu řízení a nesložil kauci jako záruku, že se dostaví k SO Při podezření že vozidlo bylo odcizeno Vozidlo je technicky nezpůsobilé a bezprostředně ohrožuje BESIP Při překročení limitů rozměrů: váhy, délky, šířky Vše se děje na náklady provozovatele vozidla.

26 26 UKLÁDÁNÍ KAUCÍ ZA PORUŠENÍ ZÁKONA č. 111/1994 Sb. vzpp. – DODRŽOVÁNÍ DOB ŘÍZENÍ, ODPOČINKU A BEZPEČNOSTNÍCH PŘESTÁVEK V roce 2014 bylo: především zahraničním řidičům, kteří zastupují dopravce ve 47 případech zabráněno v jízdě přiložením technického prostředku nebo zadržením dokladů k vozidlu a nákladu z důvodu porušení sociálních předpisů (nařízení EP a R č. 561/2006 a dohody AETR), policisté uložili 47 kaucí v hodnotě ,- Kč. správní delikty dopravců byly v 81 případech odevzdány na KÚ v HK k projednání včetně uložených kaucí dále bylo 19 přestupků řidičů oznámeno na ORP a 143 řidičů bylo vyřešeno za drobné porušení blokovou pokutou v celkové částce ,- Kč OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek Správní delikt dopravce Přestupek řidiče Účel dozoru: zajištění stejných podmínek pro všechny dopravce v rámci hospodářské soutěže

27 27 OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek KONTROLA TECHNICKÉHO STAVU VOZIDEL PODLE SMĚRNICE KOMISE č. 2010/47/EU a 2010/48/EU A UŽITÍ VOZIDLA, KTERÉ NESPLŇUJE TECHNICKÉ PODMÍNKY přestupky řidičů, přestupky a správní delikty provozovatelů vozidel, nedostatky na straně STK nařízená TP na STK o d v případě zjištění vážné či nebezpečné závady omezení technické způsobilosti vozidla V roce 2014 bylo: zkontrolováno 312 užitkových vozidel z toho bylo zjištěno 100 vozidel se závadou. celkem bylo vyřešeno 3722 řidičů za porušení technického stavu vozidla blokovou pokutou a 209 řidičů bylo oznámeno do správního řízení k projednání.

28 28 OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek KONTROLNÍ VÁŽENÍ (součástí je i měření rozměrů) dle z.č.13/1997 Sb. a z. č. 361/2000 Sb. vzpp. V roce 2014 bylo: zváženo a změřeno 385 vozidel, u kterých bylo v 91 případech zjištěno překročení hodnot daných zákonem z toho bylo 66 řidičů vyřešeno na místě BP 25 řidičů bylo oznámeno a 47 dopravců bylo oznámeno pro správní delikt. Řidičům byla vždy další jízda zakázána.

29 PŘEPRAVY A DOPROVODY NADROZMĚRNÝCH NÁKLADŮ OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek 29 V roce 2014 provedlo oddělení silničního dohledu: 31doprovodů přeprav nadrozměrných nákladů v rámci povolení zvláštního užívání komunikací, při kterých ujelo bez závad 5940 km. Za jednu z největších přeprav roku 2014 lze považovat přepravu strojního zařízení, kterou zajišťovala firma DAN-CZECH SPECIALTRANSPORT s.r.o., o celkové hmotnosti soupravy 262,2 tun, délce 46,7 m a šířce 8,1 m. Zařízení putovalo z Ostravy do přístavu v Mělníku, kde putovalo dále na lodi po vodě.

30 TECHNICKÉ PROSTŘEDKY OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek 30

31 31 Rizikové jednání řidičů motorových vozidel – směřování dohledu nad silničním provozem do rizikových lokalit se zaměřením na hrubé porušování pravidel silničního provozu, které má za následek vznik závažných dopravních nehod, zejména se jedná o nedodržování rychlostních limitů mimo obec, nebezpečné předjíždění, agresivní a nesprávný způsob jízdy. Technický stav vozidel – kontrola technického stavu vozidel se zaměřením zejména na vozidla určená pro nákladní a autobusovou dopravu. Nemotorizovaní účastníci silničního provozu (chodci, cyklisté) – dohled nad dodržováním pravidel, dohled u přechodů pro chodce, preventivní akce ve vztahu k jejich zviditelňování v silničním provozu, používání ochranných pomůcek a bezpečnému chování na pozemních komunikacích. Alkohol a drogy v silničním provozu. Bezpečné komunikace – spoluvytváření bezpečného dopravního prostoru, navrhování dopravně inženýrských opatření ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu se zaměřením zejména na silnice II. a III. tříd. Priority PČR pro oblast silničního provozu v roce 2015 OSDP KŘP KHK plk. Ing. Petr Dušek

32 32 Děkuji za pozornost. plk. Ing. Petr Dušek Odbor služby dopravní policie Tel: Policie České republiky ředitelství Královéhradeckého kraje Ulrichovo náměstí Hradec Králové


Stáhnout ppt "Vyhodnocení dopravní služby za rok 2014 Policie České republiky Krajské ředitelství Královéhradeckého kraje Odbor služby dopravní policie OSDP KŘP KHK."

Podobné prezentace


Reklamy Google