Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost."— Transkript prezentace:

1

2 Chování kupujících

3  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost nákupního chování účinně využívat. Především musí vědět, pro koho budou výrobky či služby určeny a kdo bude rozhodovat o jejich nákupu.  Členění kupujících: - individuální kupující - domácnost - organizace

4 Individuální kupující  rozhoduje o nákupu sám  snaží se uspokojit svou individuální potřebu

5 Domácnost Z hlediska nákupního chování lze v domácnostech zjistit značné rozdíly v nákupním chování, tyto rozdíly jsou způsobené: Z hlediska nákupního chování lze v domácnostech zjistit značné rozdíly v nákupním chování, tyto rozdíly jsou způsobené:  počtem osob v domácnosti  finančními příjmy domácnosti  věkovou strukturou osob v domácnosti  strukturou osob v domácnosti.

6 Základní tipy domácností Svobodní : do 30 let věku - drahé oblečení - technické novinky - technické novinky - sportovní a kulturní vyžití - sportovní a kulturní vyžití starší 30 let - auta, nemovitosti, nábytek - značkové oblečení - značkové oblečení Ovlivnitelnost reklamou - internet, odborné časopisy

7 Rodiny Bezdětné  novomanželé - vybavení domácnosti - oblečení - oblečení - sport, kultura - sport, kultura  rodiny středního věku - kvalitní zboží a služby - kvalitní zboží a služby - zahraniční zájezdy - zahraniční zájezdy Ovlivnitelnost reklamou - internet, odborné časopisy - musí být zaměřena na oba partnery

8 Rodiny s malými dětmi Rodiny s malými dětmi  zboží určené pro děti  předměty dlouhodobé spotřeby  nákup výhodnějších rodinných balení  využívají půjčky a úvěry  reklama by měla být zaměřena především na ženy - televize, internet, časopisy

9 Rodiny s dětmi závislými na rodičích Rodiny s dětmi závislými na rodičích  modernizace domácnosti  spotřebiče, auto, nábytek  zahraniční dovolená  rozhodování o nákupech je ovlivněno všemi členy je ovlivněno všemi členy domácnosti domácnosti Ovlivnitelnost reklamou - internet, televize - přímý marketing - přímý marketing

10 Domácnosti složené ze starších osob  kvalitní potraviny  lékařská péče, léky  dárky Ovlivnitelnost reklamou je malá, reklamní Kampaň by se měla zaměřit na sdělení, že si mohou dopřát to, co dříve nemohli

11 Typy nákupního chování  automatické chování - vyskytuje se, když kupující nakupuje určité zboží pravidelně za nízkou cenu za nízkou cenu - v rozhodování se uplatňují především osobní zkušenosti - v rozhodování se uplatňují především osobní zkušenosti  řešení omezeného problému - vyskytuje se, když je zákazník poměrně dost seznámen se sortimentem, ale k rozhodnutí potřebuje doplňující informace sortimentem, ale k rozhodnutí potřebuje doplňující informace např. informace z obalu, letáku, od prodavače a pod. např. informace z obalu, letáku, od prodavače a pod.  řešení extenzivního problému - vyskytuje se u neznámých druhů výrobku, u drahých výrobků,… - zákazník potřebuje čas na důkladné hledání informací, alternativ a rozhodnutí o nákupu alternativ a rozhodnutí o nákupu

12 Organizace  Nákupní chování organizace je odlišné od chování individuálních zákazníků i domácností. Je to dáno tím, že na procesu koupě se podílí více osob z nichž každá osoba je zpravidla na jiné úrovni řízení.  Rozhodnutí o nákupu trvá mnohem déle než u domácnosti. Nákladnější nákup je zahrnut v plánu na budoucí rok a zahrnut do rozpočtu. Nákup provádějí specializovaní pracovníci, kteří by měli znát přesné požadavky společnosti a podle nich přizpůsobit požadavky na nakupované zboží.

13 Vlivy působící na chování organizace Vnější:  vývoj ekonomiky  společenská a kulturní situace  situace na trhu (konkurence)  politické a legislativní prostředí Vnitřní:  organizace uvnitř podniku  počet lidí podílejících se na procesu rozhodování  efektivnost komunikace uvnitř společnosti.

14 Zdroje: Zdroje:  eshop.bobr.cz    shop.tricko-tricka.com  odessa.blog.cz     notebook.cz  foto.aerobic.cz  g-elektro.cz  Jaroslav Světlík, Marketing - cesta k trhu


Stáhnout ppt "Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost."

Podobné prezentace


Reklamy Google