Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Téma: Jak vytvořit mobilní kampaň? Autor: Tereza Hubičková, O2 Media.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Téma: Jak vytvořit mobilní kampaň? Autor: Tereza Hubičková, O2 Media."— Transkript prezentace:

1 Téma: Jak vytvořit mobilní kampaň? Autor: Tereza Hubičková, O2 Media

2 Mobil je všude s námi, ať jsme kdekoli  Praktičnost  Personalizace  Blízkost  Interaktivita  Sociálnost  Mobilita ….. Ale jak ho využíváme z pohledu marketingu? 6 VĚCÍ, KTERÉ BYSTE MĚLI VĚDĚT A MĚLI BYSTE JE VYUŽÍVAT

3 Plánujeme mobilní marketing „?“ Jaký je cíl kampaně „?“ Jaký je celkový komunikační mix „?“ Jaká je moje cílová skupina „?“ Jaký formát mobilních médií zvolit ? Image Lokální kampaň Výkonnost Začlenění do celkové mediální strategie Sázím jen na mobil Personalizace WOM efekt Uživatelská mobilní gramotnost Časově omezená promo Forma interakce Spontánní potřeba či dlouhodobější rozhodování 4 důležité

4 CÍL: ZAMĚŘENO NA IMAGE PŘINESTE SVOU ZNAČKU A REKLAMNÍ SDĚLENÍ PŘÍMO DO KAPSY VAŠÍ CÍLOVÉ SKUPINY Vhodné pro: Vytvořit image Upozornit na nový produkt Rebranding Jak změřit efekt? PROPOJTE ATL A BTL A NAVÍC : PERSONALIZOVANĚ + INTERAKTIVNĚ + MĚŘITELNĚ + S VIRÁLNÍM EFEKTEM

5  Cíl: spuštění loyalty programu  Mobilní média: cílené SMS – lokální cílení podle termomapy  Komunikace: propojení hlavního sdělení „NETOPTE PÁNOBOHU DO OKEN!” Vaše sdělení co nejblíže k zákazníkovi, a to ještě navíc cíleně Case study: RWE GRAF: Porovnání investice na získání jednoho lead v rámci komunikaního mixu Zdroj: RWE - marketingové odd. Počet zaslaných SMS: celková konverze: 3% Využití hlavního sdělení ve všech formátech – podpora spontánní znalosti a důvěryhodnosti sdělení

6  Cíl: představení nového typu FORD Fiesta  Mobilní média: mobilní internet (necílené bannery) - Interaktivní forma prezentace nového modelu - Maximalizace kontaktu zákazníka se značkou v jeho osobním prostřední  Výsledky: CTR: 1,83% Dejte šanci zákazníkovi, aby lépe poznal vaši značku Case study: Ford Fiesta

7  Cíl: rebranding FANTA  Mobilní média: mobilní internet (necílené bannery)  Jednoduchý způsob reakce pro uživatele - využití mobilního merchadisingu  Maximalizace kontaktu s brandem  Využití efektu WOM  Integrace televize, printu, online a mobilu  Kampaň u mobilních operátorů => stažených položek mobilního obsahu Donuťte ho, aby s vaší značkou „vstával a chodil spát“ Case study: Fanta Brandovaný kontent pro zákazníka zdarma

8 CÍL: ZAMĚŘENO NA SPECIFICKÉ ÚZEMÍ CÍLENÉ SMS A MMS Efektivita - 100% doručitelnost Síla okamžité spontánní reakce Měřitelný zásah Personalizované sdělení Úspora na produkčních nákladech Vhodné pro: - Lokálně omezené akce - Eventy a roadshow NENECHÁVEJTE SVÉ REKLAMNÍ SDĚLENÍ KONČIT „V KOŠI“ NOVÉ MOŽNOSTI JAK TO ZNÁME

9 Otevření nových poboček ROSSMANN  Cíl pro mobilní marketing: dostat zákazníky do prodejen v určitých lokalitách  Mobilní média: cílené SMS využití reminder strategie  Výsledek: průměrné zvýšení návštěvnosti prodejen ROSSMANN o 10%  Časově omezená kampaň - zvýšení pocitu naléhavosti Připomeňte se, vyplatí se to Case study: Lokální podpora 1. vlna SMS Reminder – zvyšuje naléhavost informace Strategické plánování pobídky Připomenutí sdělení

10 V pravý čas na pravém místě Case study: Lokální podpora slevové akce Lokální podpora marketingových aktivit – FREEPORT  Cíl pro mobilní marketing dostat zákazníky do prodejen v určitých lokalitách  Mobilní média cílené MMS s použitím mobilní prezentace  Výsledek - CTR 3,49%  důraz na časově omezenou akci  komunikace marketingové nabídky přímo v textu Vizuál MMS Mobilní microsite – náhrada na klasický papírový leták 100% doručitelnost možnost přesného vyhodnocení kampaně využití WOM efektu

11 CÍL: VÝKONNOSTNÍ KAMPANĚ KDY MŮŽE MOBILNÍ MARKETING VÝKONNOSTNĚ FUNGOVAT?  V rámci kompletního media mixu  Vysoká brand awareness  Specifická cílová skupina  Speciální nabídka  Nechejte zákazníky reagovat přímo z mobilu  Využijete takového mobilní nástroje interakce, který příjemce běžně užívá  Za interakci nic neplatí Vhodné pro: - získat leads - podpořit prodeje - spotřebitelské soutěže NECHTE SVÉ ZÁKAZNÍKY REAGOVAT PŘÍMO V MOBILU, AŤ JSOU KDEKOLI

12 Není složité soutěžit přímo v mobilu Case study: Nokia N97  Cíl: podpora zahájení prodeje N97  Cíl pro mobilní marketing: získání leads v podobě ových adres  Mechanika: jednoduchá soutěž reakce přímo z mobilu  integrace širšího komunikačního mixu  Mobilní média: necílené bannery přesně cílené MMS a SMS s proklikem na mobil. prezentaci  Výsledky: mobilní bannery: CTR 2,8% SMS: CTR 14,7% MMS: CTR 18,9% MMS s proklikem na mobilní prezentaci Banner s proklikem na mobilní prezentaci ZNAČKA + MOTIVACE CÍLOVÉ SKUPINY + VYUŽITÍ SPONTÁNNÍ REAKCE

13 Není složité soutěžit přímo z mobilu

14 NA ZÁVĚR…  PERSONALIZUJTE Přineste různé hodnoty brandu cílové skupině  WOM EFEKT Povzbuďte zákazníka, aby se rozdělil  VŠE SE DĚJE V MOBILU Využijte spontánní reakce  JEDNODUCHOST Nekomplikujte to  NĚKTERÉ VĚCI JSOU ZADARMO Využívejte takové mobilní nástroje, které jsou pro příjemce zdarma a umí je ovládat 5 ZÁVĚREČNÝCH DOPORUČENÍ

15  Dotazy? Tereza Hubičková, Manager pro IAS CRM a prodej Telefónica O2 Czech Republic, a.s. Za Brumlovkou 2/ Praha 4 – Michle Děkuji za pozornost!


Stáhnout ppt "Téma: Jak vytvořit mobilní kampaň? Autor: Tereza Hubičková, O2 Media."

Podobné prezentace


Reklamy Google