Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI VYTVOŘENÍ SÍTĚ VENKOVSKÝCH KOMUNITNÍCH ŠKOL V POŠUMAVÍ -MÍSTNÍCH PARTNERSTVÍ ZAMĚŘENÝCH NA PROSAZOVÁNÍ ROVNÝCH PŘÍLEŽITOSTÍ.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI VYTVOŘENÍ SÍTĚ VENKOVSKÝCH KOMUNITNÍCH ŠKOL V POŠUMAVÍ -MÍSTNÍCH PARTNERSTVÍ ZAMĚŘENÝCH NA PROSAZOVÁNÍ ROVNÝCH PŘÍLEŽITOSTÍ."— Transkript prezentace:

1 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI VYTVOŘENÍ SÍTĚ VENKOVSKÝCH KOMUNITNÍCH ŠKOL V POŠUMAVÍ -MÍSTNÍCH PARTNERSTVÍ ZAMĚŘENÝCH NA PROSAZOVÁNÍ ROVNÝCH PŘÍLEŽITOSTÍ ŽEN A MUŽŮ CZ.1.04/3.4.04/54.00223 5. SEMINÁŘ V CHANOVICÍCH 18. 12. 2012 Bc. MARTIN KŘÍŽ

2 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Bc. Martin Kříž, kontakt: kriz.arkada@gmail.com, mob.: 604 94 54 39 kriz.arkada@gmail.com redaktor v denících Bohemia – 2000 – 2006 12 let fungující malé regionální nakladatelství, Nyní se více orientuji na realizaci naučných stezek. Městský zpravodaj – Nýrské noviny od r. 2010, Dešenický zpravodaj, Kolinecký zpravodaj - začínám Externí spolupracovník Českého rozhlasu Plzeň – od roku 2007

3 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Na odvrácené straně: Předseda o. s. Klub přátel Klatovska od roku 2000 Další neziskové aktivity v regionu – například Místní akční skupina Pošumaví, Klub Augusta Sedláčka, Společnost Františka Křižíka Aktivně v regionální politice od roku 2006, radní města Klatovy

4 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Rozvržení semináře: 1. Jak dostat aktivity obce do médií 2. Publikace a tiskoviny obce 3. Zatraktivnění obce pro turistický ruch

5 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Jak se dostat do médií? Aneb jak najít cestu ke svému novináři. Zahrajme si hru. Jak správně proniknout do redakce: a) zašlete do vybraných redakcí doporučené dopisy se žádostí o popularizaci vaší činnosti + výroční zprávy a další vybrané materiály

6 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE b) Do redakcí budete telefonovat a shánět novináře, o kterém se domníváte, že Vám pomůže. c) Napíšete do redakce e-mail, kde popíšete svoji činnost, co chcete, připojíte výroční zprávu a foto v elektronické podobě. d) Uspořádáte ve městě netradiční akci, na kterou novináře pozvete

7 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE b), c), d) – pokračujete dál a) pro Vás hra končí Pojďme dál b) Telefonujeme Chtěl bych mluvit s konkrétním redaktorem. Nechtějí dát mobilní číslo, chtějí to poslat písemně, píší vaše údaje někam na papírky

8 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Pro b) hra končí – kolega redaktora napsal váš vzkaz na papírek, který se ztratil. Nikdo Vám nezavolá zpět. Ve hře zůstává c) a d) c) Novinář, který dostal váš e-mail, si ho přečetl, ale protože se věnuje něčemu jinému, řekl si že se Vám ozvě později

9 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE c) Zapomněl na to a neozval se. d) vyhrává, ale pozor je to jenom začátek. Doporučený postup: 1. Uspořádejte netradiční akci a kontaktujte redakci osobně s pozvánkou. 2. Pošlete e-mailem doprovodné informace. 3. Pokud novinář na Vaši akci nepřijde, netrucujte a dále komunikujte.

10 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Čeho se vyvarovat: Pozor na úřední nudu, kterou nelze převyprávět! Nepodléhejte iluzi, že neziskový sektor je dobro, o kterém musí média informovat aniž by něco zajímavého udělal. Psát pozitivně je těžší než kritizovat,

11 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Co si často říkáme a na co narážíme: Média jsou přece od toho, aby referovala o užitečných a pozitivních věcech Novinářům jde jen o senzace a katastrofy a nešťastné události Redaktor nám pořád slibuje, že o nás napíše, a přitom se nic neděje S novinářem jsme si rozuměli, ale článek vyzněl jinak

12 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Řekli jsme novináři tolik důležitých věcí a on si vybral něco úplně jiného. Chtěli jsme, aby novinář uvedl jména naších sponzorů, ale nevyhověl nám Celostátní média vyžadují konflikty, místní zpravodajové se jich naopak bojí

13 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Co nabídnout novináři? Novinář nejlépe spolupracuje, když cítí, že nejen vy po něm chcete, ale že i vy můžete být užiteční jemu. Spolupracujte s ním a upozorněte ho třeba i na události nebo skutečnosti, o kterých jste se dozvěděli.

14 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE S čím se novinář nerad setkává Mě nefotografujte! Málomluvnost, nesrozumitelnost Autorizace článku To jsem neřekl! Zákon pojem autorizace nezná.

15 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Nepočítejte s tím, že v článku nebude chyba. Spolehněte se, že v článku zazní i jiné informace a názory než ty vaše.

16 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Jak jednat s novinářem Najděte si novináře a informujte ho průběžně. Nemračte se a nevzdychejte nad marností světa. Hovořte klidně, věcně a rozvážně. Nezvěte novináře na zbytečné a špatně připravené akce.

17 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Nebuďte zbytečně oficiální, raději upřímní. Nevolejte do redakce obden Nepište sáhodlouhé e-maily

18 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Napišme si tiskovou zprávu Výběr tématu Jak začít? Co všechno tam napsat? Jak končit?

19 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Nadpis - zachytit pozornost. Utratit téměř tolik času na nadpis jako na psaní. Je to důležité. Většina tiskových má mezi 200 - 500 slov, ne více než jednu stránku. První odstavec - nejdůležitější informace. Neukládat nejlepší na konec, nebudou to číst. V tomto odstavci odpovědi na otázky, kdo, co, kdy, kde a proč?

20 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Střední část tiskové zprávy – jádro příběhu, zde rozveďte vše důležité. Závěrečná část – doplňující informace, které je možné v případě potřeby i vynechat.

21 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Doporučuje se, aby si psát tiskové zprávy ve 3. osobě a používat krátké věty a odstavce. Zahrnovat příslušné citáty dalších zainteresovaných lidí, které posílí to, co chcete říci vy. Pozor na pravopisné chyby. Nezapomeňte na kontakt.

22 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Chcete-li mít se svojí informací úspěch, Vaše tisková zpráva musí být dobře napsaná, výstižná a zajímavá!! Vydání tiskové zprávy Vyberte média, která by mohla mít zájem publikovat vaše informace. Regionální, celostátní nebo odborný tisk. Pomoci vám může např. přehled periodik na stránkách www.pns.cz.www.pns.cz

23 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE V úvahu přicházejí samozřejmě i internetová média. Vytvořte si seznam redakcí (novinářů), kterým tiskové zprávy budete posílat. Do jedné redakce je neposílejte víckrát! Rozeslání tiskové zprávy je vhodné načasovat - chceme, aby byla aktuální a byla v tisku vidět.

24 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Při rozesílání zprávy emailem je vhodné tiskovou zprávu připojit jako přílohu, nejlépe ve formátu DOC nebo PDF. Fotografie přikládejte zvlášť ve formátu jpg a v dostatečné tiskové kvalitě.

25 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE ČTK – poskytuje ostatním médiím tzv. Přehled očekávaných událostí. Nejsou jenom tištěná média Česká televize – reportáže s přesahem Český rozhlas – zaujměte slovem Komerční rádia Internetové zpravodajství

26 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Nová média Internet Sociální sítě – Facebook, Google+, Twitter Za první sociální síť lze považovat projekt Sixdegrees spuštěný v roce 1997, kde uživatelé měli možnost si vytvořit svůj osobní profil a seznam přátel a později procházet seznamy přátel svých přátel. Sixdegrees

27 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE V roce 2000 byla služba ukončena (doména stále existuje, ale lze se zaregistrovat jen na základě pozvánky). Podle svého zakladatele tento projekt nebyl úspěšný, protože jednoduše předběhl svou dobu. Na konci devadesátých let byl obecně počet uživatelů Internetu nízký. (Wikipedie)

28 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Mezi neuživateli sociálních sítí je všeobecně rozšířen názor, že sociální sítě jsou doménou hlavně generace teenagerů, nicméně tento názor neodpovídá skutečnosti. V současné době silně převažují dospělí uživatelé. Pro ilustraci může posloužit věková struktura uživatelů Facebooku v České republice, kde cca 50% uživatelů je tvořeno věkovou skupinou od 20 do 35 let.

29 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Nový komunikační kanál i pro firmy, neziskové organizace, politické strany… Pozor na nemalá nebezpečí. Jedním z nejvíce diskutovaných témat okolo sociálních sítí je sdílení a možnosti zneužití citlivých dat, důvěryhodnost sdělení a důvěryhodnost identity uživatele. (Wikipedie)

30 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Druhá část – publikace a tiskoviny obce

31 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE K čemu jsou „obecní tiskoviny dobré“ Paměť obce Kronika přístupná všem Informace pro turisty Dárek pro rodáky, významné návštěvy Zdroj informací pro budoucí badatele, novináře Najdou se i sběratelé regionální literatury Zvláštní kapitolou jsou pak obecní zpravodaje, oběžníky apod.

32 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE 1) Knihy 2) Pohlednice 3) Skládačky, letáčky, plakáty… 4) Kalendáře 5) Zpravodaje

33 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Co všechno dát do obecního zpravodaje Předně informace z jednání rady a zastupitelstva Výzvy a informace pro občany Články o činnosti spolků a organizací Chce to něčím doplnit: Foto – proměny obce Střípky z historie Nebát se převzít i některé novinářské postupy

34 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Rozhovor s někým zajímavým - někdo provozuje doma staré řemeslo - pamětníci nějakých událostí - sběratelé - jak se žije na vesnici soukromým podnikatelům - zajímavý chalupář

35 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Stálé rubriky - historie domů na pokračování - úvodní slovo - otázka pro… - z hasičské zbrojnice

36 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Grafická úprava Fotografie Tisk Zaregistrování periodika na Ministerstvu kultury ČR

37 K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI P ROPAGACE AKTIVIT A TISKOVINY OBCE Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "K ULTURNÍ A PUBLIKAČNÍ ČINNOSTI VYTVOŘENÍ SÍTĚ VENKOVSKÝCH KOMUNITNÍCH ŠKOL V POŠUMAVÍ -MÍSTNÍCH PARTNERSTVÍ ZAMĚŘENÝCH NA PROSAZOVÁNÍ ROVNÝCH PŘÍLEŽITOSTÍ."

Podobné prezentace


Reklamy Google