Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zdeněk Bajer, CEO srpen 2016 Letní HR škola 2016 Nástroje moderního recruitera.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zdeněk Bajer, CEO srpen 2016 Letní HR škola 2016 Nástroje moderního recruitera."— Transkript prezentace:

1 Zdeněk Bajer, CEO srpen 2016 Letní HR škola 2016 Nástroje moderního recruitera

2  Moderní aspekty náboru aneb jak se dnes hledají kandidáti  Jaké nástroje využívat, abych byl v náboru efektivní a jak se dostat rychle k relevantním kandidátům. Praktické příklady!  „People analytics“ a proč je důležité rozumět, jak vypadá pool kandidátů, se kterými mohu pracovat AGENDA

3 Moderní aspekty náboru aneb jak se dnes hledají kandidáti

4 Vývoj náboru Kandidáti Recruiteři Tištěná média, CVs Internet, pracovní portály, y ATS, Excel LinkedIn Mobile, Social Recruitment

5 Dříve Inzerce Procesování reakcí nabídka Sourcing Candidate engagement Employer Branding Dnes KDE HLEDAT? JAK OSLOVIT? JAK ZÍSKAT?

6 Aktuální stav pracovního trhu 60 % společností dnes oslovuje kandidáty napřímo ČR má nejnižší nezaměstnanost v EU

7 Přes uživatelů V ČR je uživatelů LinkedIn Social Recruitment = LinkedIn

8  Profesní sociální sítě: Viadeo, XING, GoldenLine, BeKnown,...  Privátní sociální sítě: Twitter, Facebook, Vkontakte, Google+, Instagram, Pinterest, About.me,...  Kde dál recruiteři sourcují? GitHub, Youtube, Stack Overflow, Steam, Tinder, Behance, BitBucket, Meetup,... Konkurence LinkedInu

9 75 % kandidátů je pasivních

10 Jaké nástroje využívat, abych byl v náboru efektivní a jak se dostat rychle k relevantním kandidátům

11 Zdroj: Josh Bersin

12 Zdroj:

13 ATS vs EXCEL ATS = Applicant Tracking System = Informační systém pro řízení náboru  Zabudované recruitment workflow  Vše na jednom místě  Efektivní a přesné vyhledávání  Umožňuje recyklaci kandidátů  Integrace na sociální sítě  Inteligentní reporting

14 CV parsing nástroje CV parsing = technologie, která dokáže přečíst životopis a informace ve strukturované podobě vyplnit do databáze pro další využití

15 Boolean Search Zkušený talent sourcer najde až o 30% výsledků více, než běžný talent sourcer Recruitment NOT HR Recruitment OR HR Recruitment AND HR Talent or (Recruitment NOT HR)

16 Boolean Search nástroje

17 https://source.socialtalent.co/ Boolean Search nástroje

18 https://cse.google.com/cse/publicurl?cx= :ztqzquc6ifw Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=Z4yZU0uAloAhttps://www.youtube.com/watch?v=Z4yZU0uAloA Source: Recruiting blogs Google Custom Search

19 Užitečné pluginy  Facebook Search Tool https://chrome.google.com/webstore/detail/facebook- search/dipfggodcibdmflidbceoaanadclgomm, search/dipfggodcibdmflidbceoaanadclgommhttp://www.intel-sw.com/blog/facebook-search/  Datacruit – LinkedIn Advanced Sourcer plugin https://chrome.google.com/webstore/detail/datacruit-linkedin- advanc/jfgopjkijllnoaliadkkimbmkbdebphk https://chrome.google.com/webstore/detail/datacruit-linkedin- advanc/jfgopjkijllnoaliadkkimbmkbdebphk

20 Další užitečné pluginy Získání informací o konkrétním profilu z ostatních sociálních sítí  Prophet https://chrome.google.com/webstore/detail/prophet/alikckkmddkoooodkchoheabgakpopmg https://chrome.google.com/webstore/detail/prophet/alikckkmddkoooodkchoheabgakpopmg  360 social.me  Vibe https://chrome.google.com/webstore/detail/vibe-for-google- chrome/dbnookjgoaaelhciadikaadnkgmiameihttps://chrome.google.com/webstore/detail/vibe-for-google- chrome/dbnookjgoaaelhciadikaadnkgmiamei  Rapportive - funguje v rámci Gmail https://rapportive.com/https://rapportive.com/ Ostatní  Profile Views: Save Who Viewed My LinkedIn https://chrome.google.com/webstore/detail/profile-views-save-who- vi/hldngpjilggobfjfjhodmohobamhbdhh?hl=en https://chrome.google.com/webstore/detail/profile-views-save-who- vi/hldngpjilggobfjfjhodmohobamhbdhh?hl=en  Extensity – jednoduchá správa pluginů https://chrome.google.com/webstore/detail/extensity/jjmflmamggggndanpgfnpelongoepncg https://chrome.google.com/webstore/detail/extensity/jjmflmamggggndanpgfnpelongoepncg

21 Pozor na pravidla LinkedIn = LinkedIn user agreement 8.2. Don'ts. You agree that you will not: Scrape or copy profiles and information of others through any means (including crawlers, browser plugins and add-ons, and any other technology or manual work); Deep-link to our Services for any purpose other than to promote your profile or a Group on LinkedIn (as set forth in the Brand Guidelines), without LinkedIn's consent; Copy, modify or create derivative works of LinkedIn, the Services or any related technology (except as expressly authorized by LinkedIn); Collect, use, copy, or transfer any information obtained from LinkedIn without the consent of LinkedIn; Share or disclose information of others without their express consent; Use manual or automated software, devices, scripts robots, other means or processes to access, "scrape," "crawl" or "spider" the Services or any related data or information; Use bots or other automated methods to access the Services, add or download contacts, send or redirect messages. Zdroj: https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/56347?query=scraping, https://www.linkedin.com/legal/user-agreementhttps://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/56347?query=scraping https://www.linkedin.com/legal/user-agreement

22 Komerční omezení LinkedIn = „commercial limits“ LinkedIn účet zdarma  Limit se resetuje vždy 1.v měsíci  Limit není jinak přesně definován, ale počítá se do něj: vyhledávání dle klíčových slov, počet vyhledávání, vyhledávání mimo moji sít, prohlížení navrhovaných profilu, mobilní vyhledávání atd. Upgrade: od 35EUR/měsíc bez DPH Zdroj: https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/52950, https://www.linkedin.com/premium/products?family=generalhttps://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/52950 https://www.linkedin.com/premium/products?family=general

23 Souhlas se zpracováním osobních údajů Problém ho získat v rámci přímého oslovení Řešením je elektronický souhlas RECRUITER ODEŠLE UNIKÁTNÍ URL KANDIDÁT POSKYTNE SOUHLAS SOUHLAS SE PROPÍŠE KE KANDIDÁTOVI DO ATS

24 Recruitment = Marketing KDE MI MŮŽE POMOCI TECHNOLOGIE?

25 Recruitment = Marketing Export nabídek práce na kariérní stránky, pracovní portály a sociální sítě ATS jako jedno místo pro správu pozic, automatizovaný export nabídek práce a import reakcí Šíření relevantního obsahu plánování a hromadné šíření obsahu automatizace: https://buffer.com/, https://ifttt.com, https://hootsuite.com/ https://buffer.com/https://ifttt.comhttps://hootsuite.com/ Kontrola o přečtení: Mass Mailing Personifikovaná komunikace, reporting, automatizace (http://mailchimp.com/, https://sendy.co/, https://www.mailee.me)http://mailchimp.com/https://sendy.co/ Kariérní stránky Integrované na ATS, na vlastní doméně, landing pages pro podporu SEO, trendem jsou autentická videa a obrázky, sdílení na SM Reakční formulář, Chat BOT, Mobilní aplikace, Nabídky práce na mail (Job Alert), Pluginy

26 Dobré příklady z praxe: Kariérní stránky SDE

27 Dobré příklady z praxe: Recruiting video – Product Manager 2N Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=A687mO9eR_Uhttps://www.youtube.com/watch?v=A687mO9eR_U

28 Dobré příklady z praxe – Facebook kampaň

29 Nový trend - CHAT BOTS (četovací roboti) Několik příkladů  U.S. Army recruiting chat bot  EstherBot - možnost vytvořit si vlastního osobního „BOTA“http://www.estherbot.com/  DatacruitBot

30 Využití četovacích robotů v náboru  Nabídka pracovních příležitostí  Q&A – okamžité odpovědi na konkrétní otázky týkajících se pozic nebo společnosti (personifikované podle kontextu)  Získání zpětné vazby na výběrové řízení  Interakce s neúspěšnými kandidáty – …bohužel nesplňujete požadavky na danou pozici. Proč si myslíte, že právě vy jste vhodný na tuto pozici?  Naplánování pohovoru  … 24/7

31 People analytics a proč je důležité rozumět, jak vypadá pool kandidátů, se kterými mohu pracovat

32 PEOPLE ANALYTICS

33 Zdroj: LinkedIn Talent Solutions Survey, (Dec 2014). Talent pool / Market insights

34 Na LinkedIn je nejvíce absolventů kteří pracují v oborech Inženýrství, IT a Obchod 28 % Zdroj: https://www.datacruit.com/alumni-report-2016/https://www.datacruit.com/alumni-report-2016/

35 Co nejde měřit, nejde řídit Inteligentní reporting v náboru

36 Víte, kolik musíte oslovit lidí, abyste našli správného kandidáta? Zdroj: Datacruit 2016, analyzováno na vzorku 1000 pozic 23 kandidátů na longlistu 5 prezentovaných HM 4 pohovory 1 nabídka 1 umístění

37 Aktivity v rámci výběrových řízení

38 Efektivita zdrojů v náboru Zdroje v rámci výběrového řízení

39 Kde případně čerpat? Zahraniční:  SOURCECON:  socialtalent:  Recruiting Blogs:  Staffing Industry Analysts:  Ere Media: Lokální:  Lovechlav:  Brandbakers:  HRForum:  Hrmixer: Influencers:  Josh Bersin  Josef Kadlec  Jim Stroud

40 Kariérní stránky FB aplikace

41 TĚŠÍM SE NA SPOLUPRÁCI Zdeněk Bajer T: M:


Stáhnout ppt "Zdeněk Bajer, CEO srpen 2016 Letní HR škola 2016 Nástroje moderního recruitera."

Podobné prezentace


Reklamy Google