Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zkušenosti z účasti na studijní návštěvě ARION (SVES I.)

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zkušenosti z účasti na studijní návštěvě ARION (SVES I.)"— Transkript prezentace:

1 Zkušenosti z účasti na studijní návštěvě ARION (SVES I.)

2  Přínos programu SVES  Pro školu  Pro mě samotného  Pro partnery školy

3  THE PROGRAMME OF THE ARION VISIT  „MANAGERIAL STYLES“  GIURGIU, APRIL 2007  “SAVIN POPESCU” PRIMARY AND LOWER SECONDARY SCHOOL NO.6  GIURGIU - Romania  ORGANIZER: MR. MIRCEA GEMESCU

4 Proč jsem se přihlásil?  Už jsem měl několik osobních zkušeností z akcí, které byly podpořeny NAEP (Socrates) – DVPP –jazykové kurzy, Comenius – společný multilaterální projekty, Leonardo, menší s organizacemi ze Saska.  Chtěl jsem si vyzkoušet i moje jazykové schopnosti být aktivním účastníkem skupiny bez podpory tlumočníka  V té době jsem také pracoval jako konzultant a facilitátor vední škol v projektu TOŠ, který se zabýval podporou rozvoje manažerských dovedností na ZŠ, rozvojem schopností domluvit se anglicky, navazováním užitečných kontaktů se zahraničními školami a institucemi  Rád cestuji.

5 Program?  Návštěva škol mateřských,základních, i středních  Městských i venkovských  Bohatších i chudších  Státních i soukromých  Návštěva inspektorátů, odboru školství města i kraje  Kulturní akce, muzea, divadlo, udržování tradic na školách

6  Pestré složení skupiny : 5 ředitelů škol, vrchní inspektor NRW, 2 projektoví manažeři, koordinátor činnosti vlámských škol v Bruselu, 2 zástupci ředitelů, 1 čerstvě vyhozený ředitel a 2 vedoucí PK  Určitě nejsme jediná skupina, která se dál aktivně schází i po skončení studijní návštěvy, ale míra našich setkání i jejich obsah je unikátní

7  Jak pokračujeme? Návštěva Bruselu – systém vlámských škol ve frankofonním měst 2. Zabezpečení celotýdenních škol – včetně ubytování žáků a studentů. 3. Návštěva institucí EU 4. Evropská škola

8  Jak pokračujeme? NRW - Düsseldorf. 2. Fungování ministerstva a systému školské inspekce 3. Systém hodnocení škol 4. Návštěva škol všech stupňů 5. Problematika integrace přistěhovalců 6. Zabezpečení DVPP

9  Jak pokračujeme? Letní škola TOŠ na Vysočině v Medlově 2. Aktivní účast – semináře : Vnější evaluace škol v NRW, Black Schools v Bruselu, Aktivní pomoc imigrantům v Dánsku, Co vše dělá malá komunitní škola v Norsku

10  Jak pokračujeme? Vienne – Francie 2. Zde především seznámení s podmínkami odborného školství 3. Perličky – obrovský vliv učitelských odborů 4. Nezvyklé nastavení pravomocí a i odpovědnosti na těchto školách, vztah škol k městu, kraji a ministerstvu

11  Jak pokračujeme? Samsun – město na tureckém pobřeží Černého moře 2. Obrovská pohostinnost – čaj, čaj a zase čaj 3. Návštěva všech stupňů škol na malých horských vesnicích i ve velkém městě 4. Centrální systém řízení a obrovský vliv a moc státních úředníků 5. Mnoho velmi vzdělaných lidí, ruština, vnučka MKA

12  Jak pokračujeme?  Jsme v kontaktu minimálně každý týden, to proto, že se na nás „nabalují“ další kolegové, kterým pomáháme navzájem hledat partnery ve svých zemích, zajišťujme levné ubytování, kontakty na instituce, které mohou pomoci při realizaci dalších programů.  Již se znají i naše rodiny.  Jsme přesvědčeni, že v tomto našem případě se podařilo naplnit základní ideu celého programu SVES více než měrou vrchovatou.

13  Co to přineslo naší škole?  Využití poznatků  Kontakty 1. Zkušenosti – Dodali jsem si s kolegy odvahy a zorganizovali jsme SVES v naší škole a městě a chystáme se na další 2. Více kolegů z naší školy využije možností, aby se vyjeli podívat jak věci fungují jinde  Zapojili jsme se více i do dalších mezinárodních projektů.

14  Osobní přínos  Konkrétní poznatky a příklady ze všech návštěv  Umím více porovnávat, zbavuji se předsudků 1. Osobní kontakty - Poznal jsme skupinu úžasných lidí 2. Přesvědčil jsem se, že naše země sice není pupek světa, ale také není žádný klacíkov 3. Vidím, že mnoho věcí je možné dělat jinak lépe. 4. Pochopil jsem, že čas, úsilí a třeba i vlastní peníze jsou investicí do toho co my nikdo, nikdy ani žádná reforma ani úsporné balíčky nevezmou. Investicí do vlastního rozvoje.  Zvýšení zájmu o další spolupráci  Rozvoj angličtiny

15  Naučil jsem se více ptát. 5 minut x celý život  Poznal jsem, že mnohé instituce, které se u nás tváří tak, že já a naše škola jme tu pro ně, existují právě z opačných důvodů. Jsou zde proto, aby sloužili školám a jejich zaměstnancům a také žákům.  Z těch zemí, kde jsou úspěšnější. Podpora je nutná především těm méně úspěšným.

16  Pro partnery školy  Nové kontakty mezi účastněnými organizacemi  Nové osobní kontakty  Odbor školství magistrátu  TOŠ – konkrétní školy, partnerství  Asociace CV škol – pomoc kolegům

17  Než se rozhodnu přihlásit se: -Co chci vidět, co mě zajímá, co mi přinese užitek -Co jsem ochoten pro úspěch udělat: čas, práce a třeba i vlastní peníze. -Mít zajištěnu podporu vysílající organizace a zřizovatele. Jak organizační tak finanční. -Vědět, že mě to neohrožuje

18  Nebojte se jazykové bariéry.  Zjistěte si o zemi, místu, organizaci a pokud to jde, tak i o partnerech co nejvíce informací  Česká republika není pupek světa, ale ani nejsme žádný „klacíkov“.  Předsudky byly, jsou a budou. Ale po každé návštěvě jich bude méně

19  A to hlavní : Je zde NAEP s lidmi, kteří jsou ochotni a schopni nám všemožně pomoci.  Kdo se zeptá, je možná za blbce 5 minut, kdo se nezeptá, může jím být celý život.

20

21  Pouze 5% vysokoškoláků z ČR vyjíždí na stáže. V některých zemích EU je to více než 50%. Proč?  Proč se na jedno místo v určitém programu hlásí mnohonásobně více Turků, Rumunů, Švédů, než Čechů? Je to škoda. Život je jen jeden a svět je krásný.  A vědět, že to jinde chodí trochu, ale taky úplně jinak, je k nezaplacení.


Stáhnout ppt "Zkušenosti z účasti na studijní návštěvě ARION (SVES I.)"

Podobné prezentace


Reklamy Google