Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Září 2014 Setkání učitelů matematiky SŠ září 2014 Dobrý den!

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Září 2014 Setkání učitelů matematiky SŠ září 2014 Dobrý den!"— Transkript prezentace:

1 září 2014 Setkání učitelů matematiky SŠ září 2014 Dobrý den!

2 Co Vás dnes čeká? Jací jsou současní maturanti výsledky MZ z matematiky 2014 výsledky zkoušky Matematika+ přijímací zkoušky na ZŠ a další projekty

3 Struktura nově přijatých žáků na střední školy a jejich proměna v letech (denní studium bez oborů nástavbového a zkráceného studia)

4 Šetření struktury inteligence - IST (CERMAT 2012) Počet přihlášených k maturitní zkoušce dosáhl v roce 2012 celkem 77,5 % příslušného věkového ročníku. Podíl chlapců: 69,6 % věkového ročníku chlapců Podíl dívek: 85,8 % věkového ročníku dívek.

5

6 Populace ubývá (zatím). Nastupující 1. ročníky Letošní maturanti Počet středních a vysokých škol nikoli.

7

8 Výsledky maturit 2014

9 Počty žáků ve druhém povinném předmětu (matematika nebo cizí jazyk) podle oborů

10 Procentuální zastoupení úspěšných a neúspěšných žáků ve druhé povinné zkoušce (matematika, cizí jazyk) podle oborů

11 Výsledky ve 2. povinné zkoušce MZ 2014

12 Didaktické testy M - CJ

13 Známky podle předmětů MZ 2013

14 Žebříčky

15

16 Gymnáziumtřída Kapitána Jaroše 14, Brno,GY84.A GymnáziumMikulášské nám. 23, Plzeň, 32600GY88.A Gymnázium E. KrásnohorskéOhradní 55, Praha 4 - Michle, 14000GY88.1 GymnáziumTomkova 45, Olomouc - Hejčín,GY8VIII.B8 Gymnázium Christiana DoppleraZborovská 45, Praha 5 - Smíchov,GY88.M SPŠ sdělovací technikyPanská 3, Praha 1, 11000LYC4.L Slovanské gymnáziumtř. Jiřího z Poděbrad 13, Olomouc,GY88.A8 GymnáziumArabská 14, Praha 6, 16000GY44.E GymnáziumNad Kavalírkou 1, Praha 5, 15000GY88.B Jiráskovo gymnáziumŘezníčkova 451, Náchod, 54744GY88.V Gymnáziumtřída Kapitána Jaroše 14, Brno, 65870GY84.A GymnáziumTomkova 45, Olomouc - Hejčín, 77900GY8VIII.B8 Gymnázium Christiana DoppleraZborovská 45, Praha 5 - Smíchov, 15000GY88.M GymnáziumNad Kavalírkou 1, Praha 5, 15000GY88.B Gymnáziumnáměstí Osvobození 20, Zábřeh, 78901GY88.A GymnáziumMikulášské nám. 23, Plzeň, 32600GY88.A Jiráskovo gymnáziumŘezníčkova 451, Náchod, 54744GY88.V Gymnázium M. Koperníka17. listopadu 526, Bílovec, 74311GY44. C Gymnázium Žďár nad SázavouNeumannova 2, Žďár nad Sázavou,GY8Oktáva Slovanské gymnáziumtř. Jiřího z Poděbrad 13, Olomouc,GY88.B8

17 Srovnání tříd po oborech (první a poslední stovka tříd)

18

19

20

21

22

23

24

25 Úlohy

26 Pedagogická škola řešenísprávné částečně správné chybnénic počet žáků 2293

27 Další originální řešení chybí závorky nekrátí součin

28

29 chybí závorky chybné krácení

30 Kulička z plastelíny má poloměr 1 cm. Z osmi takových kuliček byla vytvořena jedna koule. Jaký je poloměr koule?

31 Matematika

32

33 Proč „Matematika+“? Prostředek k udržení návaznosti výuky na střední a vysoké škole. Co se zkouší, to se učí. Číselné obory komplexní čísla Výrazy odmocniny a složitější úpravy výrazů Rovnice a nerovnice a jejich soustavy Iracionální rovnice, rovnice s absolutní hodnotou, rovnice s parametrem, soustavy rovnic lineární a kvadratické Funkce funkce s absolutní hodnotou, transformace souřadnic, klasické exponenciální, logaritmické a goniometrické rovnice a elementární nerovnice Planimetrie konstrukční úlohy Stereometrie (ve společné části pouze jednoduchá tělesa, objem povrch), další metrické a polohové vztahy Analytická geometrie kuželosečky, analytika v prostoru Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika binomická věta apod.

34

35 NEUSPĚLI USPĚLI

36

37 Testování 9. tříd

38 Sonda MAGMA (r )– účast v testování Stejné testy pro  studenty 9. třídy ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií  první, třetí a čtvrté ročníky SŠ (SOU), SOŠ, gymnázií a odpovídající ročníky víceletých gymnázií  studující pedagogických fakult

39 Úloha 1 Upravte výrazy: ZŠ 1. SŠ(U) 3. SŠ(U) 4. SŠ(U) 1. SOŠ 3. SOŠ 4. SOŠ 1. G3. G4. G K4 VG K5 VG S7 VG S8 VG

40 Úloha 9 V grafu je uvedena délka brzdné dráhy auta potřebná k úplnému zastavení v závislosti na rychlosti auta za sucha, případně za deště. Sucho Rychlost auta [km/h] Dráha potřebná k zastavení [m] DéšťSucho Déšť 1.Při jaké rychlosti může řidič za sucha zastavit auto během 50 metrů? 2. Jak dlouhou dráhu potřebuje za deště auto k zastavení, jede-li rychlostí 100 km/h? 1.2. ZŠ SŠ(U) SŠ(U) SŠ(U) SOŠ SOŠ SOŠ G G G 80 K4 VG 8895 K5 VG 8891 S7 VG 8995 S8 VG 95

41 Úloha 3 Je dán rovnoramenný pravoúhlý trojúhelník ABC s pravým úhlem při vrcholu C a stranou BC délky 4 cm (viz obrázek). 1. Určete velikost úhlu CAB. 2. Určete obsah trojúhelníka ABC. 3. Určete délku strany c trojúhelníka ABC. B A C c 4 cm ZŠ 1. SŠ(U) 3. SŠ(U) 4. SŠ(U) 1. SOŠ 3. SOŠ 4. SOŠ 1. G3. G4. G K4 VG K5 VG S7 VG S8 VG

42 Úloha 13 K budově na obrázku přiléhá obdélníkový travnatý pozemek obehnaný ze tří stran pěšinkami stejné šíře (viz obr.). Jak velikou plochu pěšinky zabírají? A) 96 m 2 B) 88 m 2 C) 64 m 2 D) 56 m 2 E) žádnou z uvedených budova 12 m pěšinky 16 m 14 m 12 m ZŠ 1. SŠ(U) 3. SŠ(U) 4. SŠ(U) 1. SOŠ 3. SOŠ 4. SOŠ 1. G3. G4. G K4 VG K5 VG S7 VG S8 VG

43 ne40 % pedagogů Na polovinu testu nedosáhne přes 40 % budoucích pedagogů na 1. stupni na 1. stupni ZŠ

44 Děkujeme za pozornost


Stáhnout ppt "Září 2014 Setkání učitelů matematiky SŠ září 2014 Dobrý den!"

Podobné prezentace


Reklamy Google