Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ICT na SŠ a spolupráce se zaměstnavateli Zkušenosti z projektu POSPOLU Petr Naske.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ICT na SŠ a spolupráce se zaměstnavateli Zkušenosti z projektu POSPOLU Petr Naske."— Transkript prezentace:

1 ICT na SŠ a spolupráce se zaměstnavateli Zkušenosti z projektu POSPOLU Petr Naske

2 SOŠ a informatické obory obory skupiny 18 SŠ (maturitní - informatické obory) celkem 122 škol v ČR, celkem cca 9 procent všech maturantů vždy v ročníku odborné praxe cca 2 týdny ve 2.R a 2 týdny ve 3.R není zaveden standard odborných praxí výuka velmi rozdílného zaměření – neexistuje také sdílený standard profilové části maturitní zkoušky

3 SOŠ a zaměstnavatelé modely spolupráce pilotně ověřeny v projektu POSPOLU (2013 až 2015) pro školy v regionu často konkurenční výhoda (exkluzivní spolupráce mezi školou a firmami) pro firmy druh HR (14 dní praxí není pro ně dostačující, jiný model často globálně nehledají) způsoby výběru praxí žáky (diametrální rozdíly – důraz na žáka+škola řeší individuálně VS. zásadní odpovědnost žáka)

4 ECVET – „kreditní“ systém pro OV

5 Povinné náležitosti a smlouvy Memorandum o porozumění/Memorandum of Understanding rámcová smlouva o partnerství platná po celou dobu projektu (případně i déle) Smlouva o učení/Learning Agreement týká se jedné mobility podepisují vysílající, přijímající organizace a žák Europass-mobilita záznam ohodnocených výsledků učení doklad pro vysílající organizaci a pro účastníka mobility (osobní záznam)

6

7 ECVET jednotky ověřené Provozování e-learningového serveru Provozování e-shopu Skriptování pro OS Linux Testování spolehlivosti počítačových systémů Tvorba virtuálních prohlídek

8 Případové studie Střední průmyslová škola elektrotechnická, Praha 2, Ječná 30 Střední průmyslová škola elektrotechnická, Praha 2, Ječná 30 Česká televize, Pražská energetika, a.s. Česká televizePražská energetika, a.s. Střední škola – Podorlické vzdělávací centrum, Dobruška ŠKODA AUTO a. s. DELTA - Střední škola informatiky a ekonomie, Základní škola a Mateřská škola, s. r. o. DELTA - Střední škola informatiky a ekonomie, Základní škola a Mateřská škola, s. r. o. eBRÁNA s. r. o., Bc. Adam Polet, eDELTA, o.s. eBRÁNA s. r. o.Bc. Adam PoleteDELTA, o.s. Střední průmyslová škola Ostrov WITTE Nejdek, spol. s r. o. Střední průmyslová škola a Obchodní akademie, Bruntál, příspěvková organizace Střední průmyslová škola a Obchodní akademie, Bruntál, příspěvková organizace AL INVEST Břidličná, a.s., MX-NET Telekomunikace s.r.o., Občanské sdružení Wlanet,EZcontrol, Ing. Lukáš Šulkovský AL INVEST Břidličná, a.s.MX-NET Telekomunikace s.r.o.Občanské sdružení WlanetEZcontrol, Ing. Lukáš Šulkovský

9

10 NSK a informatické obory EQF3 Technik PC a periferií EQF4 Programátor Správce operačních systémů pro malé a střední organizace Správce sítí pro malé a střední organizace EQF5 Návrhář software

11 Nástroje „POSPOLU“ Průvodce pro zaměstnavatele a publikace Kráčíme POSPOLU plán spolupráce ONLINE – aplikace pro řízení nabídek a poptávek pro místa na praktické vyučování žáků šablona ECVET jednotky výsledků učení formulář pro firmu na řízení kvality odborné praxe/odborného výcviku obsah vzdělávání Instruktorů praktického vyučování metodické publikace – výběr - uchopení profilové části maturitní zkoušky ve spolupráci se zaměstnavateli Adresář zastřešujících subjektů

12 Průvodce pro firmy k navázání spolupráce se školou Pro manažery Základní charakteristiky školského systému Přínosy, náklady a rizika spolupráce v kostce Navázání spolupráce krok za krokem Od výběru školy přes jednání se školou a výběr vhodné formy spolupráce, až po uzavření smlouvy (na co ve smlouvě nezapomínat) Problémy, které mohou nastat a jejich možná řešení Pro účetní a právníky Výklad a odkazy na relevantní ustanovení předpisů k tématům: Daňové odpočty, motivační příspěvky, odměna za produktivní práci, DPH, financování z projektů, pojištění žáka

13 Plán spolupráce školy a zaměstnavatelů

14

15

16

17

18

19

20

21 Adresář zastřešujících subjektů zaměstnavatelů

22 Adresář Agentura ochrany přírody a krajiny České republiky Asociace energetického a elektrotechnického vzdělávání Asociace výzkumných organizací Asociace zaměstnavatelů zdravotně postižených České republiky Česká společnost pro jakost, z.s. Česko-německá obchodní a průmyslová komora Hospodářská komora ČR ICT aliance ICT UNIE z.s. Jednota školských informatiků Junior Achievement, o.p.s. Podorlické sdružení zaměstnavatelů Sdružení učňovských zařízení Společenství průmyslových podniků Moravy a Slezska Svaz průmyslu a dopravy České republiky

23 Vzdělávání instruktorů (a CENA POSPOLU pro instruktory) v přípravě profesní kvalifikace skupina proškolených lektorů i obsah kurzu je možné využít pro aktivity ve Vaší škole Podklady předány na základě poptávky přímo v NUV u paní Kaňákové CENA pro instruktory – „zlatý Ámos“ pro odborníky z firem za jejich za jejich péči o žáky

24 Trendy, výhledy Průmysl 4.0 Česká koalice pro digitální pracovní místa kampaň ESKILLS Certifikační programy (CISCO, MICROSOFT, …) „informatické myšlení“ a prerekvizity na ZŠ „podnikavost“ do kurikula SŠ Zpětnovazební mechanismy na školní kurikulum

25 Děkuji za pozornost pospolu.rvp.cz

26 Doporučení Závěry koncepční studie tvořené ve spolupráci expertů na vzdělávání a zástupců zaměstnavatelů – 13 doporučení – pospolu.rvp.cz/doporuceni Náměty na průběžný dialog MŠMT, MPO a dalších resortů se zaměstnavateli Usnadnění přechodu absolventů ze školy do praxe zapojením do reálného pracovního prostředí již v průběhu studia Zvýšení atraktivity odborného vzdělávání pro mladé lidi Přibližování nabídky odborného vzdělávání se změnami kvalifikačních potřeb na trhu práce Zvýšení kvalitativní úrovně kompetencí absolventů tak, aby odpovídaly potřebám zaměstnavatelů Vybraná doporučení -každý maturant alespoň na 8 týdnů k zaměstnavateli, každý učeň alespoň 3 měsíce u zaměstnavatele (reálné nebo modelové pracovní prostředí) -posílení personálu ve školách, role koordinátora spolupráce -plánování spolupráce jako nástroj na vyhodnocování kvality -povinné stáže učitelů SOŠ a SOU (6 dnů ročně) -společné rozhodování kraje a zaměstnavatelů o podpořených oborech (tripartitní orgány) -provázání školních programů a soustavy NSK -ECVET, EQAVET nástroje Specifika oborů i velikosti/druhu zaměstnavatelů dle jednotlivých skupin oborů ECVET EQAVET MODELY PŘIKLADY WEB STUDIE PLÁNY

27 1.Usnadnění přechodu absolventů ze školy do praxe a podpora jejich uplatnění v oboru, který studovali Rozšíření délky odborného výcviku (OV) a odborné praxe (OP) ve spolupráci se zaměstnavateli OV - min. 12 týdnů ; OP – min. 8 týdnů v reálném nebo modelovém pracovním prostředí 2.Zvýšení kvalitativní úrovně kompetencí absolventů tak, aby lépe odpovídaly potřebám zaměstnavatelů Provázanost ŠVP s odpovídajícími profesními kvalifikacemi NSK Využití principů ECVET pro národní mobilitu, řízení kvality praxe u zaměstnavatele (EQAVET) Zkvalitnění personálního zajištění - profesní kvalifikace pro instruktory ve firmách - stáže ve firmách pro učitele (min. 6 dnů ročně) - pozice koordinátora spolupráce školy a firem, zlepšení plánování a evaluace spolupráce 3.Slaďování nabídky odborného vzdělávání se změnami kvalifikačních potřeb na trhu práce Ustavení koordinačních orgánů státu a sociálních partnerů na národní a krajské úrovni Podpora vybraných oborů ve vazbě na systém predikcí potřeb trhu práce Prvky duálního systému Doporučení


Stáhnout ppt "ICT na SŠ a spolupráce se zaměstnavateli Zkušenosti z projektu POSPOLU Petr Naske."

Podobné prezentace


Reklamy Google