Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

NEDOKONALÉ TRHY Cíle: Vysvětlit co jsou nedokonalé trhy, proč existují, jakou roli má informace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "NEDOKONALÉ TRHY Cíle: Vysvětlit co jsou nedokonalé trhy, proč existují, jakou roli má informace."— Transkript prezentace:

1 NEDOKONALÉ TRHY Cíle: Vysvětlit co jsou nedokonalé trhy, proč existují, jakou roli má informace.

2 DOKONALÝ TRH 1. 1.D OKONALÁ INFORMOVANOST KUPUJÍCÍCH A PRODÁVAJÍCÍCH. 2. 2.N ULOVÉ NÁKLADY NA ZMĚNU DODAVATELE. 3. 3.H OMOGENNÍ PRODUKT. 4. 4.V ELKÝ POČET PRODÁVAJÍCH.

3 DOKONALE ELASTICKÁ INDIVIDUÁLNÍ POPTÁVKA NA DOKONALÉM TRHU   R OVNOVÁŽNÁ CENA JE 50 K Č, MŮJ PODÍL X.   K DYŽ BUDU PRODÁVAT ZA 51 K Č, NEPRODÁM NIC.   K DYŽ BUDU PRODÁVAT ZA 49, OBSADÍM CELÝ TRH.

4 MONOPOLISTICKÁ KONKURENCE   H ETEROGENITA ( DIFERENCIACE ) PRODUKTU. N APŘ. SNAHA ODLIŠIT SE, BÝT KVALITNĚJŠÍ, POSKYTOVAT LEPŠÍ SLUŽBY.   P ŘÍKLADY : RESTAURACE, KAVÁRNY, VÝROBCI NÁBYTKU.   R OZMANITOST ZVYŠUJE UŽITEČNOST PRODUKTU ( LIDÉ SI MOHOU VYBRAT TO, CO JIM VYHOVUJE ).   J DE O KOMBINACI MONOPOLU A KONKURENCE ( NAPŘ. ŠKODOVKY DĚLÁ POUZE Š KODA, MÁ NA NĚ MONOPOL ).

5 OLIGOPOL   M ALÝ POČET FIREM NA TRHU. J EDNOTLIVÁ FIRMA OVLIVŇUJE DĚNÍ NA TRHU.   P ŘÍKLADY : ENERGETIKA, LETECKÉ SPOLEČNOSTI, MOBILNÍ OPERÁTOŘI.   M ENŠÍ MNOŽSTVÍ PRODUKTU, VYŠŠÍ CENY.

6 NEDOKONALÉ TRHY A INFORMACE   N A ZÍSKÁNÍ INFORMACÍ JE TŘEBA VYNALOŽIT NÁKLADY.   N APŘ. SPOTŘEBITELÉ NEBUDOU OBCHÁZET VŠECHNY OBCHODY S OBUVÍ, NEBUDOU VOLAT VŠEM INSTALATÉRŮM, NESEŽENOU INFORMACE O KVALITĚ VŠECH NEMOCNIC V ČR.   R EKLAMA ZVYŠUJE INFORMOVANOST, TAKŽE VLASTNĚ SNIŽUJE NEDOKONALOST TRHŮ. ( MOŽNOST MANIPULACE LŽIVOU REKLAMOU )

7 INFORMACE A PODNIKATELÉ   S PRÁVNÉ INFORMACE VYTVÁŘEJÍ PODNIKATELSKÉ PŘÍLEŽITOSTI.   K DYŽ VÍTE, KDE LZE KOUPIT LEVNĚJŠÍ JABLKA, MŮŽETE JE NAKOUPIT A PŘIVÉZT NA TRH DO P RAHY.   K DYŽ MÁTE AUTOBAZAR, VÍTE LÉPE NEŽ ZÁKAZNÍCI JAK DOBŘE KOUPIT A PRODAT, PROTOŽE DLOUHODOBĚ SBÍRÁTE INFORMACE O TRHU.   K DYŽ VÍTE, ŽE VE MĚSTĚ CHYBÍ SLUŽBA DOMÁCÍ PÉČE A LIDÉ SI JI RÁDI ZAPLATÍ.   T O ZNAMENÁ, ŽE LIDÉ VYDĚLÁVAJÍ NA TOM, ŽE TRHY JSOU NEDOKONALÉ ( EXISTUJE MEZERA NA TRHU ).

8 PODNIKATELÉ   INOVACE: N EJDŮLEŽITĚJŠÍ PODNIKATELSKOU AKTIVITOU JSOU INOVACE. I NOVACE JE UVEDENÍ NOVÉHO VÝROBKU NEBO SLUŽBY NA TRH.   P ŘEKVAPIVĚ PODNIKÁNÍ VZKVÉTÁ NA NEDOKONALÝCH TRZÍCH.   PODNIKATELÉ A STÁT: K DYŽ MEZERU NA TRHU ZAPLNÍ STÁT, TAK ZMIZÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO PODNIKATELE. J SOU Z TRHU VYTLAČENI.


Stáhnout ppt "NEDOKONALÉ TRHY Cíle: Vysvětlit co jsou nedokonalé trhy, proč existují, jakou roli má informace."

Podobné prezentace


Reklamy Google