Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace."— Transkript prezentace:

1 Distribuce umění a kulturního dědictví

2 Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace Dostupnost (doprava) a působnost (místní, národní, celosvětová – z hlediska významu) Putovní výstavy a zápůjčky Výstavy mimo prostory instituce Publikace Elektronické zpřístupnění kulturního dědictví

3 Místo – hlavní budova a pobočky Fyzická přístupnost Časová přístupnost Atraktivita  Historická sídla  Reprezentativní budovy  Průmyslové stavby Atmosféra Vybavení

4 Externí faktory Architektura Génius loci Okolí  Centrum města  Park  Prostor před muzeem

5 Interní faktory Návštěvnost Mikroklima Přeplněnost Vstup a vstupní hala Chodby Schodiště Výtahy Sály a jejich uspořádání Osvětlení Orientační systém Technické zázemí

6 Pobočky Putovní výstavy a zápůjčky Publicita Reciprocita Obohacení nabídky organizace

7 Výstavy mimo prostory organizace Reprezentativní prostory státních institucí Prostory komerčních firem Prostory kulturních institucí Autobus Vlak

8 Programy Speciální programy Pořádání konferencí Účast odborníků z institucí na konferencích a seminářích Veřejná vystoupení Články v odborném tisku Texty popularizující odborná témata ve společenských časopisech Univerzity třetího věku Audiovizuální materiály na nekomerční bázi výukové Komerční AV materiály  K reklamním účelům pro informační centra a cestovní kanceláře  Prodávány jako suvenýry na památku

9 Publikace Knihy Katalogy Průvodce Brožury Výroční zprávy Hry Návody

10 Elektronická distribuce kulturního dědictví Virtuální prohlídka Impuls k návštěvě Propagace Informace

11 E-shop Prodej  Suvenýrů  Audiovizuálních programů  Průvodců  Publikací  Katalogů  Audioprůvodců stažení

12 Primární trh Přímý prodej z ateliéru Dílo na zakázku Prodej prostřednictvím zprostředkovatele Prodejní galerie Umělecký agent Prodej obchodníkům s uměním, kteří se na určitou dobu stávají vlastníky díla

13 Sekundární trh Prodejní galerie Zprostředkovatelé Obchodníci s uměním Aukční společnosti Soukromí sběratelé Firmy Muzea a galerie  tvorba a doplnění sbírek  obměna exponátů Stát  výzdoba reprezentativních prostor  nákup pro státní muzea nebo galerie

14 Distribuční řetěz, subjekty Umělci Zprostředkovatelé  aukční síně  odborníci  znalci umění  galeristé  internet Poptávající  individuální  firemní  muzea a galerie  stát

15 Aukce Formálně je nutné zajistit a zveřejnit: Kontaktní osoby včetně spojení na ně Termíny výkupu Termín prohlídky dražených děl Termín konání aukce Místo konání aukce Vydat aukční katalog

16 Na trhu s uměním jsou nabízena Dispoziční práva Práva prohlížet si

17 Distribuce prostřednictvím veletrhů Veletrhy jsou samostatným tématem marketingové komunikace

18 Distribuce …v obecném marketingu

19 Funkce distribuce Objednání Dodání Informace Propagace Jednání Financování Hodnocení rizik Skladování Platební funkce Přesun vlastnictví

20 Distribuční cesta ke spotřebiteli Výrobce  Obchodní zástupce Velkoobchod  Obchodní zástupce Maloobchod Spotřebitel

21 Distribuční cesta B2B Výrobce  Prodejní zástupce výrobce Průmyslový distributor  Obchodní zástupce Zákazníci (odběratelé)

22 Služby distribučních cest Velikost balení / zakázky Čekací doba Prostorová dostupnost Rozmanitost a šíře sortimentu Doplňkové služby

23 Cíle distribučních cest podle charakteristiky produktu Produkty podléhající zkáze Trvanlivé produkty Objemné produkty (materiál, suroviny) Nestandardní produkty (strojní zařízení) Drahé / luxusní produkty Konkurence Zákony

24 Distribuční strategie Výhradní distribuce Výběrová distribuce Intenzivní distribuce

25 Podmínky a míra zodpovědnosti Cenová politika Podmínky prodeje Platební podmínky Záruky výrobce Práva distributora Vzájemné služby Vzájemná odpovědnost

26 Hodnocení alternativ Kritéria ekonomická Kritéria řízení Z hlediska přizpůsobivosti

27 Management distribuce Výběr členů distribuční cesty Školení a výcvik Motivace Hodnocení

28 Motivace Nátlak Prémie Právní vymáhání Expertní vliv Ručitelský vliv Sankce Partnerské vztahy

29 Přidaná hodnota v distribuční cestě vysoká Přidaná hodnota v distribuční cestě nízká Růst trhu nízkýUvedení na trhPokles Růst trhu vysokýRůstZralost

30 Role firem v distribučním systému Zasvěcenci Zápasníci Komplementáři Procházející Vnější inovátoři

31 Distribuce Z pohledu maloobchodu

32 Atmosféra prodeje Cílový trh Smysly  Zrak  Čich  Sluch  Hmat  Chuť

33 Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na Nebo stránky učitelůwww.sks.cz © Radka Johnová, 2015


Stáhnout ppt "Distribuce umění a kulturního dědictví. Faktory ovlivňující distribuci Místo, budova, sídlo organizace Odvětví nebo hlavní předmět činnosti organizace."

Podobné prezentace


Reklamy Google