Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Seminář pro žadatele – Interreg V-A Česká republika – Polsko Sál zastupitelstva Královéhradeckého kraje, 30. září 2015, Hradec Králové.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Seminář pro žadatele – Interreg V-A Česká republika – Polsko Sál zastupitelstva Královéhradeckého kraje, 30. září 2015, Hradec Králové."— Transkript prezentace:

1 Seminář pro žadatele – Interreg V-A Česká republika – Polsko Sál zastupitelstva Královéhradeckého kraje, 30. září 2015, Hradec Králové

2 Program byl zařazen mezi 2 nejúspěšnější programy ze všech 60 evropských přeshraničních programů. Evropská komise dlouhodobě oceňovala značný zájem o program a následně vysoký počet schválených projektů i podíl využitých prostředků, nízký počet nesrovnalostí a celkovou efektivitu programu. Žadatelé i koneční příjemci podpory rovněž oceňovali účelně nastavenou implementační strukturu i přehlednou metodiku programu. U realizovaných projektů docházelo ke značným úsporám, tyto úspory se vracely zpět do programu a mohly být proto následně realizovány další projekty (ze zásobníku podpořených náhradních projektů nebo nově podané a následně podpořené projekty). O vysoké efektivitě programu vypovídá i skutečnost, že ke značným úsporám docházelo i u projektů technické pomoci, což jsou projekty zaměřené na administraci celého programu (omezený počet pracovníků na všech stupních implementační struktury). K úspěchu programu výrazně přispěli zástupci subjektů z Královéhradeckého kraje. O program byl v regionu velký zájem, o čemž vypovídá i počet úspěšně realizovaných projektů a mikroprojektů s účastí subjektů z regionu Královéhradeckého kraje. Celkem bylo realizováno 100 projektů a 320 mikroprojektů s objemem evropské dotace cca 2,4 miliardy Kč., na kterých se podílely subjekty z regionu Královéhradeckého kraje (částka bez následných úspor, korekcí a dotací ze státního rozpočtu ČR) Stručná rekapitulace OPPS Česká republika – Polsko

3 + Velmi aktivní žadatelé a velmi dobrá absorpční kapacita regionu. + Přirozené partnerství zjevně zvyšovalo kvalitu projektu. + Šance uspět zvyšovala včasná příprava a konzultování záměru. + Konkrétní a vyvážený přeshraniční dopad zvyšoval hodnocení. + Včasné podání žádosti zvýšilo možnost odstranění chyb. + Dobré řízení programu a tedy další využití ušetřených prostředků. - Žádosti naplnily jen částečně aktivity umožněné programem. - Projekty občas nevykázaly přesvědčivé indikátory výsledku. Zkušenosti z průběhu programu

4 Pro programové období byl pro ČR omezen jak počet dotačních programů, tak i výše finanční alokace, došlo i k omezení okruhu témat (tzv. tematická koncentrace) – negativní dopad zejména na oblast cestovního ruchu, kulturních a volnočasových aktivit, lokálních silnic apod. Cíl „Evropská územní spolupráce“ však představuje oblast, kam EU nadále soustřeďuje svoji pozornost, resp. ji zvyšuje, neboť bližší spolupráce příhraničních i ostatních regionů a odstraňování hranic představují silné nástroje zvyšování konkurenceschopnosti celé EU. Evropská územní spolupráce je realizována prostřednictvím programů přeshraniční, nadnárodní a meziregionální spolupráce (k posledním skupinám programů jsou možné osobní konzultace). Význam Evropské územní spolupráce v programovém období : už ne jeden ze tří cílů evropské kohezní politiky, ale jeden ze dvou cílů zvýšení finanční alokace pro programy cíle Evropská územní spolupráce Programové období , zařazení programu Interreg V-A ČR - Polsko

5 Interreg V-A Česká republika – Polsko pro programové období (resp. 2023)

6 Řídící a koordinační instituce Ministerstvo pro místní rozvoj ČR – Řídící orgán (+ Ministerstvo regionálního rozvoje a infrastruktury Polské republiky - Národní orgán) Společný sekretariát (JS), Olomouc Regionální instituce Regionální subjekt pro region Královéhradeckého kraje - Královéhradecký kraj Euroregion Glacensis, správce a administrátor Fondu mikroprojektů pro region Královéhradeckého kraje, Rychnov nad Kněžnou Centrum pro regionální rozvoj ČR -pobočka pro NUTS II Severovýchod Hradec Králové Implementační struktura

7 Nedochází k žádným zásadním rozdílům oproti programovému období 2007 – 2013 Hlavní změny: U regionálních subjektů silnější akcent na poradenství, konzultace a publicitu programu v regionech (v Královéhradeckém kraji bylo toto aplikováno i v programovém období ). U JS úkoly spojené s kontrolou plnění spolupráce a dopadu v průběhu realizace i udržitelnosti projektů. Postavení a úkoly jednotlivých subjektů ČR - kraje: Královéhradecký Liberecký Pardubický Olomoucký Moravskoslezský Polsko – vojvodství: Dolnoslezské vojvodství (část území) podregion jeleniogórski podregion wałbrzyski podregion wrocławski (okres strzeliński) Opolské vojvodství podregion nyski a opolski Slezské vojvodství (část území) podregion bielski a rybnicki podregion tyski (okres pszczyński) Územní vymezení (beze změny oproti programovému období )

8 Mapa podporovaného území

9 Projektová žádost bude plně elektronická a vedoucí partner projektu ji bude podepisovat pomocí elektronického podpisu. Žadatel bude mít povinnost odeslat na JTS formulář předběžného projektového záměru. Zavedeno bylo zjednodušené vykazování některých výdajů (financování paušální sazbou) – výdaje na přípravu projektu, personální výdaje (při splnění příslušné podmínky) a režijní výdaje. V projektové žádosti bude nově uplatňován princip tzv. klíčových aktivit. V rámci Fondu mikroprojektů byl zaveden nový typ mikroprojektů - společný mikroprojekt s principem vedoucího partnera. Hlavní novinky v programu

10 Princip Vedoucího partnera Přeshraniční spolupráce a přeshraniční dopad Základní podmínky programu Princip Vedoucího partnera Do projektu je z každé strany hranice zapojen minimálně 1 partner. Partneři si zvolí, který z nich bude Vedoucím partnerem. Vzájemné vztahy partneři upravují v Dohodě o spolupráci. Výjimkou tzv. jediný příjemce (např. Evropské seskupení pro územní spolupráci – k problematice ESÚS je možno sdělit informace v rámci konzultace). Předkládá projektovou žádost. Uzavírá smlouvu / přijímá rozhodnutí od Řídícího orgánu. Nese celkovou odpovědnost za projekt. Předkládá žádosti o platbu, zprávy za projekt, proplácí odpovídající podíly prostředků partnerům. Odpovídá za navrácení neoprávněně vynaložených prostředků. Vedoucí partner

11 Vedoucí partner ČR Řídící orgán ČR Vedoucí partner PR Smlouva o projektu Projektový partner ČR Projektový partner PR Rozhodnutí o poskytnutí dotace Národní orgán PR Dohoda o spolupráci Rozhodnutí o poskytnutí dotace ze státního rozpočtu ČR Smlouvy, rozhodnutí, dohody

12 Přeshraniční spolupráce Příslušné nařízení definuje 4 kritéria přeshraniční spolupráce: společná příprava společná realizace společný personál společné financování Splněna musí být minimálně 3 kritéria: vždy první 2 kritéria + jedno z kritérií personálu nebo financování. Definice jednotlivých kritérií je v příručce pro žadatele (kap. 2.D). Přeshraniční dopad Projekt musí mít pozitivní dopady po obou stranách hranice. Důležité je, aby užitek z aktivit realizovaných na jedné straně hranice měli i obyvatelé žijící na druhé straně hranice. Nemá se jednat o 2 projekty účelově spojené do jednoho – je nutné logická provázanost aktivit, vhodné vzájemné doplňování apod. Aktivity mohou být realizovány pouze v jedné zemi, pokud mají přeshraniční dopad.

13 Zavedení a vyžadování principu tematické koncentrace v programovém období – zaměření na omezený okruh témat, v rámci kterých bude nutno realizovat jasné a průkazné výsledky. Příslušným nařízením Evropské komise bylo definováno 11 tematických cílů, plnících cíle strategie EU 2020, každý tematický cíl má definované investiční priority. Přes tuto tematickou koncentraci vyvíjel Výbor pro přípravu programu Interreg V-A ČR – Polsko značné úsilí o zařazení všech podstatných témat vhodných a potřebných pro program Interreg V-A ČR – Polsko. Některé aktivity bude opět možno realizovat i v rámci Fondu mikroprojektů, který i nadále představuje podstatnou a významnou část programu (projekty „face to face“). Tematické cíle, investiční priority, prioritní osy

14 Interreg V-A ČR – Polsko bude využívat 4 tematické cíle (TC), resp. 4 prioritní osy TC 5: Investiční priorita 5b: Podpora investic zaměřených na řešení konkrétních rizik, zajištěním odolnosti vůči katastrofám a vývojem systémů krizového řízení Prioritní osa 1: Společné řízení rizik TC 8: Investiční priorita 8b: Podpora růstu podporujícího zaměstnanost rozvojem vnitřního potenciálu jako součásti území strategie pro konkrétní oblasti, včetně přeměny upadajících průmyslových oblastí a zlepšení dostupnosti a rozvoje zvláštních přírodních a kulturních zdrojů Prioritní osa 2: Rozvoj potenciálu přírodních a kulturních zdrojů pro podporu zaměstnanosti TC 10: Investiční priorita 10: Investice do vzdělávání, odborné přípravy a školení za účelem získávání dovedností a celoživotního učení: vypracováním a naplňováním společných programů vzdělávání, odborné přípravy a školení Prioritní osa 3: Vzdělávání a kvalif ikace TC 11: Investiční priorita 11: Posilování institucionální kapacity orgánů veřejné správy a zúčastněných subjektů a účinné veřejné správy: podporou právní a správní spolupráce a spolupráce mezi občany a institucemi Prioritní osa 4: Spolupráce institucí a komunit Tematické cíle, investiční priority, prioritní osy

15 Podporované aktivity: Investice do rozvoje společných či propojených systémů prevence, monitoringu, reakce a odstraňování následků rizik. Investiční opatření směřující ke zvýšení schopnosti záchranných a bezpečnostních složek efektivně zasahovat po obou stranách hranice. Společná odborná příprava pracovníků záchranných/bezpečnostních složek a útvarů krizového řízení zaměřená na posílení přeshraniční akceschopnosti. Oprávnění příjemci: Orgány veřejné správy, jejich svazky a sdružení: organizační složka státu, svazek obcí, obec nebo městská část územně členěného statutárního města, kraj, zájmové sdružení právnických osob – euroregiony. Organizace zřizované a zakládané orgány veřejné správy: společnost s ručením omezeným, akciová společnost, státní podnik, příspěvková organizace. Nestátní neziskové organizace, pokud jsou součástí integrovaného záchranného systému nebo systému krizového řízení: obecně prospěšná společnost, ústav, spolek, pobočný spolek. Hlavní cílové skupiny: Obyvatelé společného regionu, samosprávy, podnikatelské subjekty, návštěvníci regionu. Prioritní osa 1: Společné řízení rizik

16 Specifický cílIndikátory výstupuIndikátor výsledku Zvýšení přeshraniční akceschopnosti při řešení mimořádných událostí a krizových situací. Počet systémů se zvýšenou mírou propojenosti /kompatibility. Počet podpořených jednotek záchranných a bezpečnostních složek a složek krizového řízení. Úroveň přeshraniční akceschopnosti k řešení mimořádných událostí a krizových situací.

17 Prioritní osa 1: poznámky Evropské komise Zakoupené zařízení musí sloužit společenstvím po obou stranách hranice. Nákup zařízení musí být založen na analýze potřeb celého pohraničí. Klíčová je kontrola a zjednodušení postupů. Počet systémů - jak byly definovány?

18 Prioritní osa 2: Rozvoj potenciálu přírodních a kulturních zdrojů pro podporu zaměstnanosti (možno realizovat i mikroprojekty v Euroregionu Glacensis) Podporované aktivity: Zachování a obnova kulturních a přírodních atraktivit, směřující k jejich využití pro udržitelný rozvoj společného pohraničí. Podpora využití nehmotného kulturního dědictví. Infrastrukturní opatření pro přeshraniční zpřístupnění a využívání kulturního a přírodního dědictví příhraničního regionu. Společná informační, marketingová a propagační opatření v oblasti využití přírodních a kulturních zdrojů. Studie, strategie, plány směřující k využití přírodních a kulturních zdrojů. Oprávnění příjemci: Orgány veřejné správy, jejich svazky a sdružení: organizační složka státu, svazek obcí, obec nebo městská část územně členěného statutárního města, kraj, zájmové sdružení právnických osob – euroregiony. Organizace zřizované a zakládané orgány veřejné správy: společnost s ručením omezeným, akciová společnost, státní podnik, příspěvková organizace. Nestátní neziskové organizace: nadace, nadační fond, obecně prospěšná společnost, ústav, sdružení (svaz, spolek, společnost, klub aj.), spolek, organizační jednotka sdružení, pobočný spolek.

19 Prioritní osa 2: Rozvoj potenciálu přírodních a kulturních zdrojů pro podporu zaměstnanosti Oprávnění příjemci: Evropské seskupení pro územní spolupráci. Církve a náboženské spolky: církevní organizace, evidované církevní právnické osoby, svazy církví a náboženských společností. Asociace a sdružení působící v oblasti cestovního ruchu: zájmové sdružení, stavovská organizace - profesní komora, komora (s výjimkou profesních komor), zájmové sdružení právnických osob. Hlavní cílové skupiny: Obyvatelé společného regionu, návštěvníci regionu, samosprávy turisticky významných lokalit, podnikatelské subjekty v cestovním ruchu a na něj navázaných odvětví.

20 Specifický cílIndikátory výstupuIndikátor výsledku Zvýšení návštěvnosti regionu prostřednictvím vyššího využití potenciálu přírodních a kulturních zdrojů. Počet elementů kulturního /přírodního bohatství se zvýšenou atraktivitou. Počet elementů infrastruktury zpřístupňující/ zvyšující využití přírodního a kulturního dědictví. Počet realizovaných společných mechanismů v oblasti přírodního a kulturního dědictví. Zvýšení očekávaného počtu návštěv podporovaných kulturních a přírodních památek a atrakcí. Celková délka rekonstruovaných nebo modernizovaných silnic. Celková délka vybudovaných či rekonstruovaných cyklostezek, cyklotras a pěších stezek. Návštěvnost hromadných ubytovacích zařízení.

21 Prioritní osa 2: poznámky Evropské komise Doprava by neměla spotřebovat většinu prostředků z rozpočtu. Endogenní potenciál – rozvoj cestovního ruchu – spojení s inteligentními strategiemi rozvoje jednotlivých regionů. Jak jednotlivé aktivity v rámci prioritní osy č. 2 přispívají k růstu zaměstnanosti?

22 Prioritní osa 3: Vzdělávání a kvalifikace Podporované aktivity: Příprava a realizace společného vzdělávání (ne základní školy). Spolupráce mezi vzdělávacími institucemi a institucemi na trhu práce (ne základní školy). Rozvoj jazykového vzdělávání v rámci školského systému. Oprávnění příjemci: Orgány veřejné správy, jejich svazky a sdružení: organizační složka státu, svazek obcí, obec nebo městská část územně členěného statutárního města, kraj, zájmové sdružení právnických osob – euroregiony. Organizace zřizované a zakládané orgány veřejné správy: společnost s ručením omezeným, akciová společnost, státní podnik, příspěvková organizace, veřejné výzkumné instituce. Vzdělávací instituce včetně vysokých škol: vysoká škola, školská právnická osoba, církevní organizace. Hospodářské a profesní komory, svazy a sdružení: zájmové sdružení, stavovská organizace - profesní komora, komora (s výjimkou profesních komor), zájmové sdružení právnických osob. Nestátní neziskové organizace: nadace, nadační fond, obecně prospěšná společnost, ústav, sdružení (svaz, spolek, společnost, klub aj.), spolek, organizační jednotka sdružení, pobočný spolek. Evropské seskupení pro územní spolupráci. Hlavní cílové skupiny: Žáci a studenti primárního, sekundárního (a postsekundárního) a terciérního vzdělávání, pedagogičtí pracovníci, zaměstnavatelé a jejich organizace, instituce trhu práce.

23 Specifický cílIndikátory výstupuIndikátor výsledku Zlepšení úrovně zaměstnanosti absolventů. Počet účastníků společných programů vzdělávání a odborné přípravy na přeshraniční podporu zaměstnanosti mládeže, vzdělávacích příležitostí, vysokoškolského vzdělání a odborné přípravy. Počet realizovaných společných mechanismů v oblasti vzdělávání. Podíl zaregistrovaných nezaměstnaných absolventů na celkovém počtu nezaměstnaných.

24 Prioritní osa 3: poznámky Evropské komise Podpora musí vycházet z analýzy trhu práce (rovněž z geografického hlediska). Jaká odvětví podporovat? – spojení s prioritní osou č. 2.

25 Prioritní osa 4: Spolupráce institucí a komunit (možno realizovat i mikroprojekty v Euroregionu Glacensis) Podporované aktivity: Opatření směřující k posilování integrace na lokální úrovni, spolupráce občanské společnosti a další aktivity přispívající ke kohezi na lokální úrovni (vzhledem ke svému charakteru jsou tyto aktivity určeny pro realizaci zejména v rámci Fondu mikroprojektů). Rozvoj spolupráce institucí veřejné správy. Vytváření a rozvoj přeshraničních kooperačních sítí, včetně spolupráce NNO a sociálních a hospodářských partnerů. Oprávnění příjemci: Orgány veřejné správy, jejich svazky a sdružení: organizační složka státu, Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, veřejnoprávní instituce (ČT, ČRo, ČTK), svazek obcí, obec nebo městská část územně členěného statutárního města, kraj, zastupitelský orgán jiných států. Organizace zřizované a zakládané orgány veřejné správy: společnost s ručením omezeným, akciová společnost, státní podnik, příspěvková organizace, veřejné výzkumné instituce. Hospodářské a profesní komory, svazy a sdružení: zájmové sdružení, stavovská organizace - profesní komora, komora (s výjimkou profesních komor), zájmové sdružení právnických osob, evropské hospodářské zájmové sdružení.

26 Prioritní osa 4: Spolupráce institucí a komunit Oprávnění příjemci: Vzdělávací instituce včetně vysokých škol: vysoká škola, školská právnická osoba. Nestátní neziskové organizace: nadace, nadační fond, obecně prospěšná společnost, ústav, sdružení (svaz, spolek, společnost, klub aj.), spolek, organizační jednotka sdružení, pobočný spolek. Evropské seskupení pro územní spolupráci. Církve a náboženské spolky: církevní organizace, evidované církevní právnické osoby, svazy církví a náboženských společností. Hlavní cílové skupiny: Obyvatelé společného regionu, samospráva, NNO, návštěvníci regionu, podnikatelské subjekty.

27 Specifický cílIndikátor výstupuIndikátory výsledku Zvýšení intenzity spolupráce institucí a komunit v příhraničním regionu. Počet partnerů zapojených do společných aktivit. Úroveň spolupráce institucí na česko-polském pohraničí. Vnímání vzájemného soužití a spolupráce komunit v příhraničním regionu.

28 Prioritní osa 4: poznámky Evropské komise Studia, analizy: 1)stavění na už dostupných znalostech 2)strategie kapitalizace

29 Finanční alokace z Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF) Fond mikroprojektů: vyhrazeno 20% z celé alokace (15 + 5), Euroregion Glacensis - PO 2 a 4 Silniční záměry: příjem žádostí ve zvláštním režimu (strategické projekty) byl ukončen dne (alokováno 61,1 mil. EUR). Vlajkové projekty: příjem žádostí ve zvláštním režimu byl ukončen dne celé podporované území nebo jeho podstatná část strategický význam pro přeshraniční spolupráci, systémová řešení a komplexní řešení problémů Maximální alokace na vlajkové projekty

30 Spolufinancování, systém financování Spolufinancování ze zdrojů ERDF ve výši max. 85 % způsobilých výdajů (snížených o případné příjmy). V ČR spolufinancování ze státního rozpočtu ve výši max. 5 % způsobilých výdajů pro vybrané subjekty: (pouze u velkých projektů, ne v rámci Fondu mikroprojektů) organizační složky státu a příspěvkové organizace státu právnické osoby vykonávající činnost škol a školských zařízení zapsané ve školském rejstříku územní samosprávné celky a jejich příspěvkové organizace veřejné vysoké školy a výzkumné organizace soukromoprávní subjekty vykonávající veřejně prospěšnou činnost (oblasti vydefinovány v kap. 2.F Příručky pro žadatele) Financování formou ex-post plateb. Veškeré výdaje vykazovány v EUR – přepočet opět kurzem ECB platným v měsíci, kdy jsou výdaje předloženy kontrolorovi ke kontrole Systém financování bude stejný jako v programovém období 2007 – 2013: 1)předložení výdajů ke kontrole jednotlivými partnery 2)kontrola výdajů národními kontrolory 3) příprava žádosti o platbu Vedoucím partnerem 4)kontrola žádosti kontrolorem Vedoucího partnera 5)schválení žádosti ŘO 6)schválení žádosti platebním a certifikačním orgánem (PCO) 7)úhrada vedoucímu partnerovi 8)zaslání příslušné částky partnerům

31 Způsobilost výdajů Hierarchie předpisů: nařízení na evropské úrovni => programová pravidla způsobilosti výdajů schválená Monitorovacím výborem => národní pravidla. Programová pravidla způsobilosti definují následující kategorie výdajů: 1.náklady na zaměstnance (případné zjednodušené vykazování) 2.kancelářské a administrativní výdaje (zjednodušené vykazování) 3.náklady na cestování a ubytování 4.náklady na externí odborné poradenství a služby 5.výdaje na vybavení 6.výdaje na pořízení nemovitostí a stavební práce + přípravné výdaje (zjednodušené vykazování paušální částkou) Hlavní odlišnosti od předchozího období Změna v časové způsobilosti výdajů. Podrobněji řešeny jednotlivé kategorie výdajů + změny některých pravidel (např. honoráře umělců) Detailnější sledování výdajů vynaložených mimo podporované území. Využívány zjednodušené formy vykazování výdajů.

32 Zjednodušené vykazování výdajů Přípravné výdaje – paušální částka EUR způsobilých výdajů na projekt + u stavebních projektů ještě externí výdaje na dokumentaci nutnou pro předložení s projektovou žádostí. Personální výdaje – do 20 % z ostatních přímých výdajů (z kategorií výdajů 3 až 6). Režijní (administrativní a kancelářské) výdaje – 15 % z přímých personálních výdajů. Minimální výše dotace z ERDF, délka realizace projektů, udržitelnost Prioritní osy 1, 3 a 4: min EUR za celý projekt. Prioritní osa 2: min EUR za celý projekt (u této PO nesmí souvislý prvek infrastruktury převýšit částku 5 mil. EUR). Doporučovaná délka realizace projektů – cca 2 až 4 roky. Udržitelnost – opět 5 let od skončení realizace projektu. Mikroprojekty v Euroregionu Glacensis – odlišné podmínky (viz následující prezentace).

33 Královéhradecký kraj se jako regionální subjekt prostřednictvím dvou regionálních expertů podílí na vymezených činnostech v daném regionu. Regionální experti: Poskytují žadatelům telefonické nebo ové poradenství a osobní konzultace, týkající se projektových záměrů. Napomáhají s výběrem vhodného přeshraničního partnera. Pořádají semináře, jejichž cílem je zpřístupnit program co nejširšímu okruhu potencionálních žadatelů. Pořádají konzultační dny, kde je formou individuálních konzultací řešena již konkrétní odborná problematika. Cíleně oslovují vhodné potencionální žadatele. Účastní se hodnocení projektových žádostí. Aktualizují problematiku programu na krajských webových stránkách. Propagují program mezi odbornou i laickou veřejností (infoletáky, účast na konferencích a workshopech, články pro média, propagační předměty apod.). Regionální experti průběžně spolupracují s Řídícím orgánem programu (Ministerstvo pro místní rozvoj ČR), Společným sekretariátem Olomouc, Euroregionem Glacensis a dalšími subjekty v ČR i v Polsku. Aktivity regionálních expertů podporuje Projekt technické pomoci. Role regionálního subjektu

34 Semináře pro žadatele Konzultační dny

35 Další informace: Informace o akcích připravovaných v Hradci Králové k novému programovému období (zejména k programu Interreg V-A ČR – Polsko a k dalším programům Evropské územní spolupráce): obdobi Děkuji za pozornost. Roman Klíma Odbor regionálního rozvoje, grantů a dotací, oddělení evropských grantů Krajský úřad Královéhradeckého kraje telefon: ,


Stáhnout ppt "Seminář pro žadatele – Interreg V-A Česká republika – Polsko Sál zastupitelstva Královéhradeckého kraje, 30. září 2015, Hradec Králové."

Podobné prezentace


Reklamy Google