Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_22_INOVACE_446 Nj/8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3807 Téma hodiny:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_22_INOVACE_446 Nj/8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3807 Téma hodiny:"— Transkript prezentace:

1

2 Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_22_INOVACE_446 Nj/8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny: předložky se 4. pádem Ročník: 8. Klíčová slova: 4. pád podstatných jmen, osobní zájmena, předložky (4. pád) Datum tvorby: Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_22_INOVACE_446 Nj/8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny: předložky se 4. pádem Ročník: 8. Klíčová slova: 4. pád podstatných jmen, osobní zájmena, předložky (4. pád) Datum tvorby:

3 Metodické pokyny:  Tato prezentace je určena žákům 8. ročníku.  Slouží jako doplněk učebnice „Deutsch mit Max 2“  Hlavním gramatickým tématem je používání předložek se 4. pádem.  Cílem opakovacích úkolů je procvičení a správné užívání daného gramatického jevu.  Jednotlivá cvičení je možné řešit formou společné i samostatné práce.  Úkol na snímku 8 je konverzačně zaměřen, žáci jej ale mohou vypracovat i písemně.  Tato prezentace je určena žákům 8. ročníku.  Slouží jako doplněk učebnice „Deutsch mit Max 2“  Hlavním gramatickým tématem je používání předložek se 4. pádem.  Cílem opakovacích úkolů je procvičení a správné užívání daného gramatického jevu.  Jednotlivá cvičení je možné řešit formou společné i samostatné práce.  Úkol na snímku 8 je konverzačně zaměřen, žáci jej ale mohou vypracovat i písemně.

4 4. pád už umíme:

5 Předložky se 4. pádem: Po těchto předložkách následuje podstatné jméno ve 4. pádu. Předložky se 4. pádem durchfürgegenohneum skrz, 7. pádpro, zaprotibezkolem, za

6 Příklady: Škola stojí za rohem. Ta kniha je pro mého otce. Co máš proti učiteli? Auta jedou vesnicí. Přichází bez své přítelkyně. Škola stojí za rohem. Ta kniha je pro mého otce. Co máš proti učiteli? Auta jedou vesnicí. Přichází bez své přítelkyně.

7 Možné řešení:

8 Předložka durch nahrazuje 7. pád. Tvořte věty podle vzoru. „Rex läuft durch den Park.“

9 Řešení:

10 Vyhledejte správné překlady: 1)bez otce 2)školou 3)bez jeho dítěte 4)pro otce 5)kolem školy 6)proti mému dítěti 7)proti otci 8)pro tvé dítě 1)bez otce 2)školou 3)bez jeho dítěte 4)pro otce 5)kolem školy 6)proti mému dítěti 7)proti otci 8)pro tvé dítě a)gegen den Vater b)ohne sein Kind c)gegen mein Kind d)ohne den Vater e)durch die Schule f)für dein Kind g)um die Schule h)für den Vater a)gegen den Vater b)ohne sein Kind c)gegen mein Kind d)ohne den Vater e)durch die Schule f)für dein Kind g)um die Schule h)für den Vater

11 Řešení: DEBHGCAF

12 Zdroje: Obrázky byly použity ze serveru společnosti Microsoft Bezplatné kliparty, fotografie, ilustrace, animace a zvuky pro produkty Microsoft Office. Obrázky byly použity ze serveru společnosti Microsoft Bezplatné kliparty, fotografie, ilustrace, animace a zvuky pro produkty Microsoft Office.


Stáhnout ppt "Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_22_INOVACE_446 Nj/8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3807 Téma hodiny:"

Podobné prezentace


Reklamy Google