Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.15_perfektum_2_cast Datum : 19. 2. 2012 Ročník : devátý.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.15_perfektum_2_cast Datum : 19. 2. 2012 Ročník : devátý."— Transkript prezentace:

1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.15_perfektum_2_cast Datum : Ročník : devátý Vzdělávací oblast : Jazyk a jazyková komunikace Předmět : Německý jazyk Název: Perfektum – 2. část Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník Minulý čas – 2. část výkladu, Slovesa s odlučitelnou a neodlučitelnou předponou.

2  Příčestí minulé sloves s odlučitelnou předponou :  částici ge- vložíme mezi odlučitelnou předponu a sloveso.

3  Pokud má sloveso v infinitivu odlučitelnou předponu, vkládáme v příčestí minulém částici – ge mezi předponu a sloveso : zumachen – ich habe zugemacht aufmachen – ich habe aufgemacht einkaufen – ich habe eingekauft

4  Příčestí minulé sloves s neodlučitelnou předponou :  Slovesa s neodlučitelnou předponou n e p ř i b í r a j í částici ge-.

5  Pokud sloveso začíná na neodlučitelnou předponu, nepřibírá v příčestí minulém částici ge-. besuchen -ich habe besucht erzählen-ich habe erzählt

6  Zumachen  Einkaufen  Aufmachen  Mitspielen  Mitarbeiten  Mitmachen  Erzählen  Besuchen  Ich habe zugemacht  Ich habe eingekauft  Ich habe aufgemacht  Ich habe mitgespielt  Ich h. mitgearbeitet  Ich habe mitgemacht  Ich habe erzählt  Ich habe besucht

7  Slovesa, která končí na –ieren, nepřibírají v příčestí minulém částici ge. gratulieren – ich habe gratuliert studieren – ich habe studiert korrigieren – ich habe korrigiert

8 PŘÍTOMNOSTMINULOST  Ich koche  Er turnt  Sie spielt  Es malt  Wir reiten  Er bastelt  Sie angelt  Sie tanzen  Ich habe gekocht  Er hat geturnt  Sie hat gespielt  Es hat gemalt  Wir haben gereitet  Er hat gebastelt  Sie hat geangelt  Sie haben getanzt

9 PŘÍTOMNOST.MINULOST.  Petr se učí dobře.  Petr lernt gut.  Co děláš?  Was machst du ?  Často hrajeme karty.  Wir spielen oft Karten.  Petr se učil dobře.  Petr hat gut gelernt.  Co jsi dělal ?  Was hast du gemacht?  Často jsme hráli karty.  Wir haben oft Karten gespielt.

10  METODIKA Pokračujeme ve výkladu způsobu tvoření příčestí minulého a následně minulého času u sloves s odlučitelnou a neodlučitelnou předponou a u sloves, která končí na –ieren. Pravidla a tvary minulého času si žáci zapisují do sešitů, postupně začínají pracovat samostatně a svou práci pak kontrolují s interaktivní tabulí. Práce s interaktivní tabulí umožní zapojení celé třídy, postupné procvičování a rychlejší upevnění nových vědomostí. Za domácí úkol pak žáci napíší několik vět v minulosti – co jsem dělal včera.

11  Zdroje : Kliparty Office


Stáhnout ppt "Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.15_perfektum_2_cast Datum : 19. 2. 2012 Ročník : devátý."

Podobné prezentace


Reklamy Google