Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_34_Německý jazyk_podstatná jména Číslo projektu:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_34_Německý jazyk_podstatná jména Číslo projektu:"— Transkript prezentace:

1

2 Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_34_Německý jazyk_podstatná jména Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Prezentace je určena k opakování německé gramatiky, skloňování členu určitého, neurčitého, podstatných jmen - II. stupeň ZŠ.

3   vlastní kresby a fotografie autorky prezentace  není-li uvedeno jinak, je materiál dílem autorky podle učebních osnov odpovídajících ŠVP vyučovaných podle učebnic: LENČOVÁ Irena, ŠVECOVÁ Lenka, PLESCHINGER Petra, Spaß mit Max, němčina pro 2. stupeň základních škol [učebnice]. Dotisk1. vydání. © Nakladatelství Fraus, Plzeň ISBN

4  Vyučující s žáky opakuje gramatické učivo: skloňování podstatných jmen.  Následně žáci učivo samostatně procvičují.  DUM ověřen dne 27. dubna 2012  DUM zveřejněn na:  Motivace: Hallo, ich bin ein Hund, heiße Charlie und komme aus Deutschland.  Pokyn žákům: Umíš skloňovat podstatná jména? Na každém listě máš zadaný úkol i správné řešení. Umíš skloňovat podstatná jména? Na každém listě máš zadaný úkol i správné řešení.

5 1. der Hund2. des Hundes 3. dem Hund4. den Hund 1. die Katze2. der Katze 3. der Katze4. die Katze 1. das Schwein 2. des Schweines 1. dem Schwein1. das Schwein Koncovka –es v 2. pádě rodu muž. a stř. se povinně používá před sykavkami, u podstatných jmen zakončených na –er, -el, -en je pouze koncovka –s.

6 1. ein 2. eines3. einem 4. einen1. eine 2. einer3. einer 4. eine1. ein2. eines 1. einem 1. ein

7 1. der Student / Herr / Kollege2. des Studenten / Herrn / Kollegen3. dem Studenten / Herrn / Kollegen4. den Studenten / Herrn / Kollegen

8 1. die Hunde, Katzen, Pferde2. der Hunde Katzen, Pferde3. den Hunden, Katzen, Pferden4. die Hunde, Katzen, Pferde U cizích slov přibírá množné číslo koncovku –s, Autos,… ve všech pádech.

9 Ich schreibe_________ Freund___________ Brief. Monika schenkt_______Schwester___________ Ring. Das Kind zeigt______Kaninchen. Wir leihen __________Vater _________Mutter_________Fahrrad. Die Lehrerin gibt ___________Hefte. ________Schülern Der Opa bringt_________Tasche.____________Oma

10  se slovesem bringen Ich bringe dem Vater ein Stück Kuchen. Die Mutter bringt dem Kind eineTasse Tee. Peter bringt der Tante Äpfel und Birnen.  se slovesem zeigen Er zeigt dem Bruder die Stadt. Sie zeigt (zeigen) dem Sohn den Garten. Ich zeige der Oma die Schule. se slovesem geben Wir geben dem Opa ein Geschenk. Die Schwester gibt der Tante eine Kette. se slovesem bringen ich-Vater-Stück Kuchen / Mutter-Kind-Tasse Tee / Peter- Tante-Äpfel und Birnen se slovesem zeigen er-Bruder-Stadt / sie-Sohn-Garten / ich-Oma-Schule se slovesem geben Wir-Opa-Geschenk / Schwester-Tante-Kette

11 Kaffee-dein Onkel = např.: Hast du den Kaffee für den Onkel? Kuchen – das Kind / Hund – der Ball / Katze – das Sofa Buch – dein Opa/ Tasche – die Oma / ihr Bruder – Uhr / unsere Tante – Kassette / ich – die Schule mein Freund – Hausaufgabe /deine Schwester – das Zimmer vymýšlejte dál…. Klikneš-li na šipku, získáš přehled německé gramatiky.


Stáhnout ppt "Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_34_Německý jazyk_podstatná jména Číslo projektu:"

Podobné prezentace


Reklamy Google