Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.9.A.14_perfektum Datum : 17. 2. 2012 Ročník : devátý Vzdělávací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.9.A.14_perfektum Datum : 17. 2. 2012 Ročník : devátý Vzdělávací."— Transkript prezentace:

1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.9.A.14_perfektum Datum : Ročník : devátý Vzdělávací oblast : Jazyk a jazyková komunikace Předmět : Německý jazyk Název: Perfektum Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Německý jazyk pro 9. ročník Složený minulý čas – výklad.

2  PAMATUJ  PERFEKTUM Perfektum je složený minulý čas. Perfektum se v němčině používá hlavně při běžné komunikaci – při rozhovoru.

3  Perfektum pravidelných sloves se skládá : sloveso haben + příčestí v příslušné osobě minulé

4  Tvoření příčestí minuléno u pravidelných sloves :  Od infinitivu slovesa odtrhneme koncovku –en a nahradídme ji písmenem –t.  Před infinitiv připojíme částici –ge.

5  ich habe  du hast  er, sie, es hat  wir haben  ihr habt  sie haben  Sie haben  gemalt  gelernt  gekocht  gemacht  gearbeitet

6 1. Bydlel jsem v Praze. 2. Ich habe in Prag gewohnt. 3. Kde jsi bydlel ? 4. Wo hast du gewohnt? 5. Co jsi hrál? 6. Was hast du gespielt? 1. Hrál jsem na kytaru. 2. Ich habe Gitarre gespielt. 3. Petr si hrál s legem. 4. Petr hat mit Lego gespielt. 5. Všichni jsme se smáli. 6. Wir haben alle gelacht.

7  PAMATUJ Příčestí minulé je ve větě v ž d y na posledním místě. Např. : Ich habe mit meinem Bruder Tenis gespielt. Mein Bruder hat Karate gemacht.

8  Petr erzählt. Gestern war Sonntag. Ich war in Prag. Ich habe dort ein Buch für meine Mutter gekauft. Ich habe auch Hradschien besucht. Ich habe dort viel fotografiert. Ich habe viele Fotos gemacht. Meine Eltern waren zu Hause. Die Mutter hat gekocht. Der Vater war in der Garage. Er hat das Auto repariert. Mein Bruder hatte Fieber und Grippe. Er hat nichts gemacht.

9  Petr erzählt. Gestern war Sonntag. Ich war in Prag. Ich habe dort ein Buch für meine Mutter gekauft. Ich habe auch Hradschien besucht. Ich habe dort viel fotografiert. Ich habe viele Fotos gemacht. Meine Eltern waren zu Hause. Die Mutter hat gekocht. Der Vater war in der Garage. Er hat das Auto repariert. Mein Bruder hatte Fieber und Grippe. Er hat nichts gemacht.

10  METODIKA DUM je součástí výkladu nové látky – tvoření perfekta. Nejprve vysvětlím tvoření příčestí minulého a potom tvoření a vlastního perfekta. Nejprve tvoříme výrazy, pak zkusíme věty a vysvětlíme si slovosled ve větách s perfektem. Děti si zapisují do sešitů pravidla a slovesné tvary. Nakonec v německém textu vyhledávají tvary préterita a perfekta. Správnost společně ověříme na interaktivní tabuli.

11  Zdroje : Kliparty Office


Stáhnout ppt "Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.9.A.14_perfektum Datum : 17. 2. 2012 Ročník : devátý Vzdělávací."

Podobné prezentace


Reklamy Google