Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ"— Transkript prezentace:

1 DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ
Aneb co předchází okamžiku, kdy potkáte klienty na place

2 Co je to dramaturgie?

3 Co je to dramaturgie? Dramaturg je pracovník v divadle, rozhlasu, televizi apod., který je pověřen výběrem a sestavováním repertoáru.

4 Co je to dramaturgie? Dramaturg je pracovník v divadle, rozhlasu, televizi apod., který je pověřen výběrem a sestavováním repertoáru. Divadelní dramaturgie je umělecká činnost, která tvoří teoretický podklad pro práci režiséra, herců a dalších. Ve výsledku netvoří hmotné, hmatatelné výsledky, je zejména prostředníkem a zprostředkovatelem mezi autorem/dílem a divadelním souborem.

5 Dramaturgie TB programů
Praktická tvůrčí činnost, která předchází samotné akci Přidává prvky zážitkové pedagogiky Je to metoda/nástroj uvažování o tématu a cíli

6 Dramaturgie TB programů
Dramaturgická vazba: Záměr – program – vyhodnocení

7 DRAMATURGIE teorie/praxe
Lektor/instruktor = dramaturg + režisér Teoretická dramaturgie Volba tématu a cílů Dramaturg Praktická dramaturgie Tvorba programu a harmonogramu Režisér dmscs

8 NEŽ SE PUSTÍME DO PRÁCE Co jsme dělali posledně?
Claremont Colleges Photo Archive

9 NEŽ SE PUSTÍME DO PRÁCE Co jsme dělali posledně?
Diagnostika skupiny – zjištění potřeb skupiny Claremont Colleges Photo Archive

10 NEŽ SE PUSTÍME DO PRÁCE Co jsme dělali posledně?
Diagnostika skupiny – zjištění potřeb skupiny Tvorba zadání pro TB agenturu Claremont Colleges Photo Archive

11 Kdy teambuilding dělat?

12 Kdy teambuilding dělat?
Payne (2007)

13 SKUPINOVÁ DYNAMIKA - Příčina problému ve skupině?
„Něco se děje!“ – Klima-koheze-tenze Indikátory atmosféry ve skupině

14 SKUPINOVÁ DYNAMIKA - Příčina problému ve skupině?
„Něco se děje!“ – Klima-koheze-tenze Indikátory atmosféry ve skupině „Proč se to děje?“ - Fáze skupinové dynamiky Možné příčiny tření ve skupině

15 SKUPINOVÁ DYNAMIKA - Příčina problému ve skupině?
„Něco se děje!“ – Klima-koheze-tenze Indikátory atmosféry ve skupině „Proč se to děje?“ - Fáze skupinové dynamiky Možné příčiny tření ve skupině Forming-storming-norming-performing

16 TEORETICKÁ DRAMATURGIE - příprava TB programu
Vytváří a vyhodnocuje záměr akce TÉMA (Co?) – výchozí bod a centrum všech úvah = pojmenování oblasti rozvoje CÍLE (Kam?) – přesně formulovaná oblast rozvoje = popis stavu účastníků při plánované změně

17 JDEME NA TO! Udělejte si skupiny po 2-3 členech
(nezapomeňte na ty, co tu nejsou)

18 SPECIFIKA VAŠÍ SKUPINY
Popište vaši vybranou skupinu: Typ skupiny: pracovní tým, zájmová skupina, sportovní klub, školní třída,… Počet členů: Věk: Co se ve skupině děje? Co řeší? Co potřebují?

19 SPECIFIKA NAŠÍ SKUPINY– kurz TB
Typ skupiny: skupina studentů FSpS, kteří mají zapsaný předmět TB kurz Počet členů: 20 osob (muži i ženy) Věk: let Co se ve skupině děje? Co řeší? Co potřebují? Jedná se o skupinu, ve které se účastníci až na několik jedinců znají (spolužáci). Předmět mají povinně zapsaný, přičemž jako studenti oboru MAN potřebují vědět více o tématu teambuildingových programů, a to nejen z důvodu své budoucí manažerské praxe, ale také pro úspěšné zvládnutí navazujícího teoretického předmětu. Současně se jedná o skupinu, jejímž společným cílem je zdárně ukončit studium na VŠ.

20 TÉMA/PODTÉMATA – CO? Téma – hlavní nosná myšlenka celého programu
Podtémata (tematické linie) - konkrétnější a uchopitelnější linky Oblasti témat: Pedagogické téma (př. přátelství) Programové téma (př. Indiáni) Téma skupiny (aktuální téma, charakter nebo postoje skupiny) Vnější téma (společenská událost, časoprostor, diskomfort)

21 Teambuilding kurz – Co? Téma – Teambuilding Podtémata Oblasti témat:
Základní teorie TB programů a úvod do praktické dramaturgie TB program z pohledu účastníka i lektora Ochutnávka hodnotového programu na hlubší cíl skupiny Oblasti témat: Pedagogické téma – teorie a praxe teambuildingových programů Programové téma – Výstup na Muntapaatnu, horolezci a šerpové Téma skupiny – školu studuji jako jedinec, ve skupině je to jednodušší Vnější téma – chata, diskomfort, počasí, letadla

22 VAŠE SKUPINA – CO? Téma – pravidla/normy, role a kompetence, komunikace v týmu, cíle a vize, spolupráce členů, … Podtémata (tematické linie) - konkrétnější a uchopitelnější linky Oblasti témat: Téma skupiny (aktuální téma, charakter nebo postoje skupiny) Pedagogické téma (př. Přátelství, aktivní naslouchání, …) Programové téma (př. Indiáni, astronauti na měsíci, …) Vnější téma (společenská událost, časoprostor, diskomfort)

23 CÍLE (KAM?) Cíle navazují na jednotlivá témata
Mají formu sloves a popisují stav účastníků po skončení programu (míra toho, co bude člověk umět) Funkční cíl – konkrétní, měřitelný, ve vztahu k tématu, atraktivní, adekvátní k účastníkům, aktivní sloveso

24 CÍLE NAŠEHO KURZU Na konci kurzu studenti budou:
znát základní dělení a principy TB umět postavit jednoduchý program dle zadaných specifik skupiny budou schopni odvézt TB program mít zkušenost s TB programem z role účastníků PEDAGOGICKÉ CÍLE KURZU

25 CÍLE NAŠEHO KURZU Na kurzu studenti :
poznají skupinu horolezců, se kterou budou horolezit připraví program pro 4 skupiny šerpů společně zdolají vrcholek Muntapaatny PROGRAMOVÉ CÍLE

26 CÍLE NAŠEHO KURZU Na kurzu studenti : Vyzkouší si práci ve skupině
zamyslí se nad svou rolí ve skupině spolužáků Seznámí se se spolužáky (anyway) SKUPINOVÉ CÍLE

27 CÍLE VAŠEHO PROGRAMU? Na konci programu účastníci budou: Skupinové:
Pedagogické: Programové: Funkční cíl – konkrétní, měřitelný, ve vztahu k tématu, atraktivní, adekvátní k účastníkům, aktivní sloveso

28 Funkční cíl – konkrétní, měřitelný, ve vztahu k tématu, atraktivní, adekvátní k účastníkům, aktivní sloveso Bloomova taxonomie, portál RVP

29 Shrnutí PROGRAMU - záměr
Co jsme chtěly my: Chceme vytvořit 4denní kurz na téma Teambuilding, protože o tomto tématu mají různé vědomosti, zkušenosti a čeká je z něj teoretická zkouška. Kurz bude zážitkový, aby si studenti na vlastní kůži zažili práci ve skupině (se skupinou), a také tréninkový, aby si co nejvíce dovedností prakticky vyzkoušeli. Součástí bude také večerní hodnotová hra, aby měli prostor se podívat na sebe a na skupinu, se kterou studují.

30 Shrnutí PROGRAMU - záměr
Co chcete vy? Chceme vytvořit víkendový kurz o …

31 Kam? Příště nás čeká PRAKTICKÁ DRAMATURGIE
Realizuje váš aktuální plán: Program (jednotlivé aktivity) Plán a časový harmonogram Vývoj skupiny, úpravy programu

32 DĚKUJI ZA POZORNOST.


Stáhnout ppt "DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ"

Podobné prezentace


Reklamy Google