Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MANAŽERSKÉ KOUČOVÁNÍ Milada Blažková 2. 10. 2012.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MANAŽERSKÉ KOUČOVÁNÍ Milada Blažková 2. 10. 2012."— Transkript prezentace:

1 MANAŽERSKÉ KOUČOVÁNÍ Milada Blažková

2 Timothy Gallwey

3 Sir John Whitmore

4 Marylin Atkinson

5 Hlavní témata koučování - cesta k osobnímu a firemnímu rozvoji
teorie osobnosti základní koučovací přístupy proces koučování

6 Koučování orientované do budoucnosti orientované na výsledky
orientované na pozitiva orientované na rozvoj a růst

7 Koučování – hlavní zásady
zvýšení uvědomění podpora rozhodování Cvičení podpora pozitivních změn v chování Cvičení

8 Jaké existují modely koučování?
individuální koučování skupinové koučování vedoucí koučuje své polupracovníky člověk koučuje sám sebe Dle Suchý J., Náhlovský P.

9 Kdy nejčastěji lidé volí koučink?
nástup do nové pozice akutní problémy týmu neúspěch u zákazníka po pravidelném hodnocení když chtějí aktivněji pracovat s lidmi když uvažují o změně ve svém životě

10 Co se často zaměňuje? koučování mentoring poradenství terapie Cvičení

11 Teorie osobnosti avokádo iceberg
(modely ilustrující složitost lidského chování) avokádo iceberg

12 Dva základní koučovací přístupy
model GROW J. Whitmore, T. W. Gallway, M. Atkinson systemický přístup – rozhovor s cirkulárními otázkami, S. de Shazer, I. K. Berg, K. Ludewig, P. Parma

13 Model GROW Timothy Galway Sir John Whitomore Marlyn Atkinson

14 Systemický koučink Americká škola , Solution focused brief theraphy
(krátká terapie orientovaná na řešení) Steve de Shazer a Insoo Kim Berg Německá škola - hamburská – systemische Therapie, Kurt Ludewig Novozélandská škola – narrative theraphy, M. White, D. Epson

15 Základní koučovací nástroje
GROW SMARTER škála logické úrovně

16 Model GROW G - goals cíl R - reality skutečnost
O - opportunity příležitosti W - will chtění

17 Model GROW G - goals Co chceš? R - reality Jak to vypadá teď?
O opportunity Jaké máš možnosti? W will Co uděláš a kdy?

18 Koučování - základní přístupy k jedinci
každý člověk je jedinečnou individualitou

19 Koučování - základní přístupy k jedinci
lidé se mohou změnit pouze sami

20 Koučování - základní přístupy k jedinci
lidé jsou z principu „dokonalí“, ne „neschopní“- každý je v pořádku tak, jak je

21 Koučování - základní přístupy k jedinci
malé změny mohou mít velký dopad

22 Koučování - základní přístupy k jedinci
každý člověk vnímá svět jinak

23 Koučování - základní přístupy k jedinci
prověřovat je dobré, důvěřovat je lepší

24 Koučování - základní přístupy k jedinci
každý člověk má vždy prostor k jednání

25 Koučování - základní přístupy k jedinci
za vším stojí dobré úmysly a konkrétní užitek

26 Koučování - základní přístupy k jedinci
změna je možná kdykoli

27 Koučování - základní přístupy k jedinci
každý člověk je jedinečnou individualitou lidé se mohou změnit pouze sami každý člověk vnímá svět jinak lidé jsou z principu „dokonalí“, ne „neschopní“ malé změny mohou mít velký dopad prověřovat je dobré, důvěřovat je lepší Základem systemického přístupu je Radikální konstruktivismus každý člověk má vždy prostor k jednání za vším stojí dobré úmysly a konkrétní užitek změna je možná kdykoli

28 Nástroje koučování vytváření vztahu- raport

29 Nástroje koučování otázky

30 Nástroje koučování aktivní naslouchání

31 Nástroje koučování poskytování a přijímání zpětné vazby

32 Nástroje koučování přerámování

33 Nástroje koučování zacházení s chybami

34 Nástroje koučování návrhy řešení

35 Nástroje koučování mentální techniky Vizualizace Vizualizace

36 Techniky dotazování technika zázračné změny cirkulární dotazování
reflektující tým externalizace problému zhodnocení pozitiv

37 Základy koučování - nástroje
vytváření vztahu otázky aktivní naslouchání poskytování a přijímání zpětné vazby přerámování metamodel jazyka sdělení vzájemných očekávání zacházení s chybami návrhy řešení mentální techniky

38 Koučovací rozhovor Má pevná pravidla:
na začátku je pracovní stanovení „zakázky“ - co přesně chce koučovaný řešit jaký mám z rozhovoru užitek na konci - první krok řešení

39 Cvičení: Vytvořte k následujícím tvrzením otázky, abyste o těchto výrocích získali co nejvíce informací. Všichni vědí, že dělám, co mohu. Nutí mě, abych byl nekompromisní. Dle Haberleitner


Stáhnout ppt "MANAŽERSKÉ KOUČOVÁNÍ Milada Blažková 2. 10. 2012."

Podobné prezentace


Reklamy Google