Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Multichannel ve světe ecommerce

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Multichannel ve světe ecommerce"— Transkript prezentace:

1 Multichannel ve světe ecommerce
Konference Multichannel Simona Kijonková

2 Multichannel distribuční kanály v ecommerce

3 Osobní odběr Automatické boxy Home delivery Express kurýr

4 Automatické boxy Home delivery Express kurýr Poštomat Balíkomat
Alzabox Česká Pošta PPL DPD Geis GLS Intime Zásilkovna Messengers Alza Zásilkovna

5 Fenomén výdejních míst je tu s námi stále

6 Franšízing Výdejní místa – Pobočky Prodejní outsorcing Osobní odběr

7 Počet výdejních míst v ČR dle přepravců
26,23 % Geis Parcel - franšízing + trafiky (2014 / 453) 26 % Baliczech – trafiky (2015 / 449) 23,85 % PPL Partner – franšízing (2011 / 412) 14,41 % Zásilkovna - franšízing + vlastní výdejní místa (2010 / 249) 6,02 % DPD Parcel – franšízing (2012 / 104) 2,55 % GLS (2015 / 44) 0,92 % Uloženka - vlastní výdejní místa (2010 / 16) 23,85 % PPL 26 % Baliczech 26,23 % Geis 14,41 % Zásilkovna 6,02 % DPD Zdroj.: Zásilkovna 2015

8 Počet výdejních míst v SR dle přepravců
38,18 % Zásilkovna - franšízing + vlastní výdejní místa 35,15 % DPD Parcel - franšízing 26,06 % GLS 0,61 % Uloženka - vlastní výdejní místa 38,18 % Zásilkovna 35,15 % DPD 26,06 % GLS Zdroj.: Zásilkovna 2015

9 Počet výdejních míst v HU a PL dle přepravců
100 % Zásilkovna - franšízing + vlastní výdejní místa 100 % Zásilkovna Zdroj.: Zásilkovna 2015

10 Podíl jednotlivých kanálů v košíku Napříč brandy a kategoriemi

11 Móda a fashion Počítače&Hardware Léky a zdraví
woox.cz tisknulevne.cz cocky-kontaktni.cz ? woox.cz tisknulevne.cz Vlastní prodejny 27 % Zásilkovna 15 % Prodejní outsourcing Zásilkovna 2% ČP a PPL Home delivery 54 %, ostatní 4% cocky-kontaktni.cz Česká pošta 35 % Zásilkovna 32 % PPL 9,7 % Uloženka 3,5 % Vlastní výdej 1,4 % Ostatní 18,5 % Zásilkovna 50 % ČP 30 % PPL 20 %

12 Máme na to, být světovou jedničkou?
Špička současného českého trhu ve srovnání s celosvětovou špičkou

13 Detail produktu

14 Nákupní košík

15 Retail vstupuje do online světa - uspěje?

16 H&M Komu konkurují? woox.cz zoot.cz answear.cz

17 Bellinda Komu konkurují?
astratex.cz Xpradlo.cz

18 A co potraviny?

19 A co potraviny?

20 Proč se vyplatí prodejní oursorcing?

21 TESCO - Národní třída

22 Příklad - VIVANTIS v ecommerce se mu dařilo a daří více než skvěle
otevřel vlastní pobočku v Praze na Florenci vysoké vstupní náklady – 3 mil. CZK „Celkové hospodaření uzavřel Vivantis se ztrátou 5 milionů Kč (po zdanění) – podílely se na ní zejména investice do otevření výdejního místa v Praze“ Zdroj: lupa.cz Zdroj.: Lupa.cz

23 Zásilkovna: Pobočka a Obchod
žádné vstupní náklady možnost vlastního brandingu možnost tvorby marketingových kampaní zlomek za režie vlastní prodejny know-how předá Zásilkovna ´můžete vyzkoušet prodej v retailu a nezkrachovat :-)

24 Příklad z praxe od Funguje to!!!
Vlastní prodejna vstupní investice Kč! „Když jsme otevírali vlastní prodejnu na Florenci, tak jsme investovali 0,5 mil. do jejího otevření a dalšího 0,5 mil. do reklamy.“ “Stejných čísel jsme ale dosáhli v krátkém horizontu na prodejně v Brně, kam jsme zařadili Zásilkovnu, a to bez investice 0,5 mil. do reklamy! = okamžitá úspora za reklamu se stejným efektem do revenue“ Michal Pěnička Tisknu Levně

25 Tisknu levně: Vlastní pobočka vs. Zásilkovna Pobočka & Obchod
1 mil. CZK = pronájem, kauce, realitka, stavební úpravy prodejny, interiér prodejny, kamerový systém, zabezpečení, nábor zaměstnanců, zaškolení zaměstnanců, BOZP, pojištění prodejny, označení prodejny, reklama na prodejnu Navíc je zde nižší trafic zákazníků Návratnost těchto investic je až za 3 roky X Pobočka & Obchod: 2% z celkového obratu e-shopu na dvou prodejnách Zásilkovny Za současně nulových vstupních nákladů Navíc! Výdej zásilek zdarma v rámci měsíčního fee, které ani neodpovídá nákladům do variabilního nákladu na 1 zaměstnance měsíčně ! Okamžitý traffic = vyšší revenue Michal Pěnička Tisknu Levně

26 Prodejní outsourcing retail vs online

27 Hranice ČR by neměly být pro eshopy bariérou
Buďte nejen multichannel, ale i cross border!

28 Kam všude už se vydala Zásilkovna?

29 Naše eshopy se nebojí! 48 % z 6 000, s námi spolupracujících eshopů, obchoduje do zahraničí

30 A jak fungují v zahraničí ostatní eshopy?
ALZA 26/2 AMAZON 13/13 ČOČKY KONTAKTNÍ 19/19 PARFUMES 8/8 ASTRATEX 4/4 LÉKÁRNA 1/1 PILULKA 1/1

31 Děkuji za pozornost Konference Multichannel 2015 Simona Kijonková
Tel


Stáhnout ppt "Multichannel ve světe ecommerce"

Podobné prezentace


Reklamy Google