Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Konzumní společnost Petr Machala.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Konzumní společnost Petr Machala."— Transkript prezentace:

1 Konzumní společnost Petr Machala

2 Co jsme se posledně učili?
Co je to světová ekonomika? Jaké jsou nevýhody ekonomické globalizace? Jak dělíme svět z ekonomického hlediska? Napiš aspoň 4 problémy třetího světa. Vysvětlete schéma bludného kruhu bídy.

3 Víte, co je to konzumní společnost?

4 Kdy se vytváří zmasovění spotřeby?
poslední čtvrtina 19. století – horní vrstva rodí se nová filozofie prodeje nestačí jen prodat, co si zákazník žádá, je třeba v něm probudit potřebu konzumu …to musím mít…

5 Jaké jsou fáze konzumu? Musíte to mít..., říká prodejce Musím mít něco víc, lepšího než soused…

6 Musím to mít, protože se mi to líbí, plním si touhy, sny, skrytá přání
od 70. let 20. století – období hyperkonzumu

7 Co je to hyperkonzum? hodnoty blahobytu, cestování a zdravého životního stylu jsou sdíleny všemi usilujeme o přísun stále nového potěšení → rozmach průmyslu zábavy trpíme starostí o své zdraví - léky

8 Co říká kritika konzumní společnosti?
spotřebou zakrýváme vnitřní chudobu, pocit neuspokojenosti odsouzení reklamy – manipuluje s našimi potřebami mnozí lidé jsou z konzumu vyloučeni pracujeme stále více, abychom mohli užívat více konzumu→psychické potíže

9 Je konzumní společnost škodlivá?
konzum sám o sobě špatný není, škodí pouze jeho přemíra

10 Děkuji za pozornost.


Stáhnout ppt "Konzumní společnost Petr Machala."

Podobné prezentace


Reklamy Google