Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva"— Transkript prezentace:

1 35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva Ve skladu měli 650 kg brambor. 340 kg již prodali. Kolik kg jim zbývá ještě prodat ? měli ______ prodali ______ výpočet ________________________________________________ odpověď ____________________________________________________________ Autor: Mgr. Dana Krenková

2 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 35.2 Co už umíme? Zopakuj si: = ______ ______ = = ______ = ______ ______ = = ______ = ______ ______ = = ______ = ______ = ______ = ______ = ______ = ______ = ______ = ______ = ______ = ______ = ______ = ______ = ______ Tatínek jel autem 440 km. Ujel již 200 km. Kolik km mu zbývá ještě ujet? jel______ již ujel ____________ výpočet ____________________ odpověď ________________________________________________________________

3 35.3 Co si řekneme nového Odčítej:
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 35.3 Co si řekneme nového Odčítej: = ______ = 447 447 – 2 = 445 Postup výpočtu: = (40 + 2) = = = 445 Postup výpočtu můžeme také znázornit pomocí řetězce: - 40 -2 487

4 35.4 Co si řekneme nového? Odčítej:
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 35.4 Co si řekneme nového? Odčítej: = ______ = 387 387 – 50 = 337 Postup výpočtu: = ( ) = = 337 Postup výpočtu můžeme také znázornit pomocí řetězce: -100 -50 487

5 35.5 Procvičení a příklady Odčítej zpaměti:
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 35.5 Procvičení a příklady Odčítej zpaměti: 631 – 368 = ______ – 300 – 60 – 8 = ______ 756 – 277 = ______ – 147 = ______ – 256 = ______ 563 – 184 = ______ – 438 = ______ – 166 = ______ 427 – 189 = ______ – 679 = ______ – 454 = ______ Sportovní oblečení pro Jirku stálo 456 Kč. Pro Petra bylo o 170 Kč dražší. Kolik Kč stálo sportovní oblečení pro Petra? Kolik Kč bylo zaplaceno celkem?

6 35.6 Něco navíc pro šikovné -100 -50 -2 487
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 35.6 Něco navíc pro šikovné Příklady tohoto typu budou počítat pamětně pouze výborní počtáři. = ______ = 387 387 – 50 = 337 – 2 = 335 Postup výpočtu: = ( ) = – = 335 Postup výpočtu můžeme také znázornit pomocí řetězce: -100 -50 -2 487 Pamatuj: Při odčítání zpaměti odčítáme od menšence nejprve stovky, potom desítky a nakonec jednotky menšitele.

7 Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 35.7 CLIL -300 -60 -5 421 Four hundred and twenty-one minus three hundred is _________________________________ ________________________minus sixty is ________________________________________ ________________________minus five is _________________________________________

8 35.8 Test znalostí Který příklad není správně? 239 - 160 = 79
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 35.8 Test znalostí Který příklad není správně? = 79 = 138 = 122 = 254 Rozdíl je 321. Menšitel je 188. Kolik je menšenec? b) 213 c) d) 133 Doplň chybějící číslo: 623 – 100 – ___ – 7 = 454 62 84 75 58 Vypočítej: 777 – 123 – 456 = 143 165 198 120 Správné odpovědi: b a d c Test na známku

9 Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 35.9 Použité zdroje, citace Kolektiv autorů. Matematika pro 3. ročník základních škol, 2. díl. Praha: Alter, 2004. Obrázky z databáze klipart.

10 35.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník
Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 35.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník 3. ročník Klíčová slova Pamětné odčítání, obor čísel 1 – 1000. Anotace Prezentace popisující postup pamětného odčítání v oboru čísel


Stáhnout ppt "35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva"

Podobné prezentace


Reklamy Google