Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Nature Publishing Group

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Nature Publishing Group"— Transkript prezentace:

1 Nature Publishing Group
2013 Nina Suškevičová, Suweco CZ Olomouc,

2 Obsah Základní informace o NPG Naše tituly Volný přístup v NPG
Výhody licence pro pracoviště Představujeme AoD nature.com Technologické informace Brána pro knihovníky: SLAMS a další nástroje Sociální média

3 Nature Publishing Group: základní informace
Více než 80 publikací z oblasti přírodních věd a lékařství Mnoho titulů se v rámci svých kategorií řadí na 1. místo 3 tituly se umístily v nejvyšších 10 v Přehledech citací vědeckých časopisů (viz graf) Pobočky na všech kontinentech Přístup pomocí licence pro pracoviště pro akademické, firemní i státní instituce přes nature.com

4 Nature Titul poprvé vyšel v roce 1869
Nejvyšší příčka v multidisciplinárních oborech, již 2 roky po sobě Aktuální Impakt Faktor činí 36,280 Původní výzkum s vysokou mírou dopadu Aktuální zprávy, názory, analýzy, umění a knihy, dodatky

5 ArchivNature 4 sbírky Více než 7 000 čísel Více než 350 000 článků
Jedinečná pouť historií vědy K dispozici online pomocí licence pro pracoviště pro přístup na web nature.com

6 Časopisy Nature Research
16 titulů, původní výzkum, široké spektrum přírodních, fyzických a lékařských věd Doplňující obsah, například aktuální zprávy a názory, komentáře Mnohé z těchto časopisů se ve svých oborech řadí mezi nejvýše hodnocených 5 titulů

7 Nature Climate Change Nejnovější z časopisů Nature Research, uveden v roce 2011 První Impakt Faktor bude zveřejněn v červenci 2013 Interdisciplinární zaměření: fyzikální a sociální vědy Recenzovaný originální výzkum Příčiny, dopad a širší implikace změny globálního klimatu

8 Nature Reviews 15 titulů specializovaných na přírodní a lékařské vědy
S bohatými ilustracemi, recenze s vysokým dopadem, jejichž autory jsou přední mezinárodní výzkumníci

9 Nature Communications
Uveden v roce 2010, k dispozici pouze online Impakt Faktor 7,396, řadí se na 4. místo v multidisciplinárních oborech Řadí se do nejvyšších 3 % mezi vědeckými časopisy celého světa Vysoce kvalitní recenzovaný původní výzkum Autoři mají možnost otevřeného přístupu Publikuje příspěvky zabývající se základními tematickými okruhy, stejně jako těmi, které jiné časopisy řady Nature Research nezahrnují Nyní rozsahem překračuje asi šestinásobně časopisy řady Nature Research

10 Akademické časopisy 46 vysoce kvalitních akademických a společenských časopisů Stejný model licencí pro pracoviště jako u ostatních titulů NPG Stejná správa účtu a stejná licenční smlouva Přístup do online archivu

11 Scientific American Nejstarší vědecký časopis publikovaný ve Spojených státech Jedinečné pohledy na vývoj vědy a technologií za posledních více než 165 let Články s bohatými možnostmi ilustrační grafiky podporující porozumění konkrétním tématům na straně čtenářů Většinu článků napsali lidé, kteří skutečně provádějí popisovanou práci – jde o jedinečnou charakteristiku mezi spotřebitelskými časopisy, která přetrvává. Do října 2011 publikoval časopis Scientific American celkem 234 článků od 145 vědců, kteří jsou držiteli Nobelovy ceny. Podle nezávislého hodnocení se časopis řadí mezi nejlepších 10 spotřebitelských médií v USA v hodnocení „nejvyšší důvěryhodnosti“ a „nejvyšší objektivity“ - Erdos & Morgan Opinion Leader Study

12 Archiv Scientific American
5 sbírek Více než 7 500 čísel Více než 190 000 článků Neuvěřitelné pohledy na sociální a vědecké trendy od srpna 1845 do prosince 2005 Průlomové a vlivné studie od proslulých autorů, včetně světových vůdců, předních ekonomů, průmyslníků a laureátů Nobelovy ceny. Nyní je k dispozici též sbírka čísel vydávaných s podtitulem „Supplement“ a „Builders“ K dispozici online pomocí licence pro pracoviště pro přístup na web nature.com

13 Sci BX SciBX: Časopis Science-Business eXchange destiluje a analyzuje nově publikovaný výzkum v oblasti přírodních věd Umožňuje předplatitelům sledovat a vyhodnocovat nový vývoj v oblasti vědy a technologií Časopis má komerční a investiční potenciál v oblasti biotechnologií a farmacie

14 Impakt faktor kombinovaného portfolia – 2011 Journal Citation Reports (Thomson Reuters, 2012)
17 publikací NPG se v jedné či více kategoriích umístilo na prvním místě 3 tituly NPG obsadily místo v první desítce v Přehledech citací vědeckých časopisů, z celkového počtu 8281 časopisů NPG vydává 36 % z nejvýše umístěných 50 vědeckých časopisů (18 z 50) podle Impakt Faktoru 22 titulů NPG se umístilo v první stovce podle JCR (22 %) 8 z vědeckých časopisů Nature obsadilo první místo v jedné či více kategorií (9, včetně Nature) 4 ze 7 přírodovědných titulů Nature Reviews se umístily na prvním místě v jedné či více kategoriích 6 z 8 lékařských titulů Nature Reviews se umístilo v první pětici v jedné či více kategoriích 8 z 8 lékařských titulů Nature Reviews se umístilo v první desítce v jedné či více kategoriích

15 Výhody licence pro pracoviště
Přístup v režimu 24/7 na základě rozpoznané adresy IP nebo systém vzdáleného přístupu (na základě tokenu) Flexibilní výběr: zvolte si ty tituly, které vyhovují vašim potřebám Licence pro pracoviště = u většiny titulů zahrnuje rok podpisu + přístup k předchozím 4 ročníkům Jeden administrativní účet, přehledy využívání od organizace COUNTER Práva po zrušení (od roku, kdy byla zahájena platnost licence pro pracoviště) Uchovávání obsahu – systémy Portico a CLOCKSS Odběr můžete zahájit v kteroukoli dobu během roku zveřejňování článků online před vydáním, specializované weby

16 nature.com - přehled

17 Nature – aktuální zprávy
Nejaktuálnější zprávy a komentáře z celého světa Každodenní aktualizace Články od předních novinářů a myslitelů Čtenáři mohou články komentovat a sdílet

18 Registrace na Nature.com a vyhledávání
Uživatelé si mohou vytvořit osobní účet Možnost ukládat vyhledávání, přihlásit se k odběru upozornění podle obsahu Vyhledávací pole se nachází na každé stránce Pokročilé vyhledávání podle specifických kritérií Vyhledávání podle titulu, článku, DOI, autora, data, ročníku/vydání časopisu Řazení a filtrování výsledků

19 Funkce článků U mnoha časopisů NPG jsou k dispozici vylepšené funkce
Pomáhají vědcům třídit a získat informace, které z článku potřebují 1. Kompletní údaje o autorech a odkazy na jejich publikace v externích databázích 2. Obrázky je možné zvětšit na plnou velikost, v níž se lépe prohlížejí 3. Odkazy na externí referenční zdroje ohledně chemických látek, genů a proteinů 4. Jednoduché smyčkové zobrazování obrázků, videí, sloučenin, genů a proteinů na samostatných kartách 5. Možnost zobrazení kontextu u referencí na konci studie 6. Přístup k doplňkovým souborům

20 Altmetrics a nature.com
Přístup pomocí odkazu na hlavní stránce článku Měří dopad článku mimo oblast citací Sociální média, aktuální zprávy, blogy, použití Využívá technologii

21 Webreader K dispozici pro držitele osobní licence a licence pro pracoviště pro Nature, 18 vědeckých časopisů Nature a Scientific Reports Umožňuje uživatelům zvýrazňovat a doplňovat komentáře k článkům PDF Nástroj pro čtení webu pomocí prohlížeče, přístup kliknutím na možnost „PDF“ v horní části článku Nabízí integrovaný pohled na doplňkové informace a přidružené aktuální zprávy a zobrazení, s přímými odkazy na literaturu a vloženými referencemi Přístupová práva jsou ověřována před zobrazením souboru PDF Softwarová aplikace pro různé platformy, která vědcům umožňuje vytvářet a spravovat vlastní obsahovou knihovnu na svých počítačích

22 Podcasty, videa a blogy Každý týden podcast Nature
Speciální podcasty ostatních titulů Nature Video tým – připravuje rozhovory s vědci a ukazuje na čem pracují Blogy interních redaktorů i externích specialistů Široké spektrum témat Vše k dispozici na webu nature.com

23 Mobilní přístup Články optimalizované pro mobily v časopisu Nature, řadě Nature Research, Nature Communications a Scientific Reviews Uživatelé využívající licence pro pracoviště mohou přistupovat na stránky nature.com pomocí mobilních zařízení a wi-fi sítě své instituce. Použití přes mobilní zařízení uživatelů bude registrováno v údajích o použití za danou instituci Aplikace Nature pro iPad je též k dispozici pro uživatele s osobním předplatným

24 Metadata apod. Nature.com podporuje celou řadu standardizovaných kanálů metadat, která nabízejí mnoho možností odkazování. DOI Pro přímé a trvalé odkazy na články v časopisech používá nature.com systém DOI a pro referenční odkazování systém CrossRef. OpenURL Nature.com využívá pro odkazování na časopisy, čísla a články standardní odkazovací syntax OpenURL s využitím bibliografických metadat. RSS Nature.com nabízí kompletní inventář zdrojů RSS pro všechny časopisy, brány a aktuality NatureNews. OAI-PMH Nature.com podporuje protokol Open Archives Initiative Protocol for Metadata Harvesting.

25 Brána pro knihovníky Nejnovější aktuality od NPG
Informace o licencích a předplatném Možnosti nákupu archivu a staršího obsahu Informace o otevřeném přístupu Open Access Zaregistrujte se a můžete dostávat upozornění od NPG pro knihovníky Správa účtu Přeložená PDF s pokyny pro uživatele a videa Propagační materiály Aktuální informace o produktech

26 Váš správcovský účet Správa všech údajů o instituci a předplatném prostřednictvím jediného účtu Každý měsíc jsou k dispozici přehledy použití kompatibilní se systémem COUNTER Aktualizace adres IP Žádosti o nové licence Zaregistrujte se a můžete dostávat sdělení od NPG

27 Uživatelské příručky Nature.com
K dispozici prostřednictvím brány pro knihovníky Přeložené do více jazyků Soubory PDF a videa Témata: domovská stránka nature.com pokročilé vyhledávání vytvoření uživatelského účtu funkce článků blogy, podcasty a Nature videa

28 Sociální média Výrazné zastoupení v hlavních sociálních médiích
Facebook – více než 150 000 „to se mi líbí“ – pravidelné aktuální informace z vědeckého světa Google+ - zařazení do více než 10 500 kruhů Twitter – účty za jednotlivé časopisy – Nature News and Comment má více než 500 000 odběratelů Pinterest – více než 35 000 odběratelů Twitter společnosti NPG pro firemní aktuální

29 Nějaké dotazy?


Stáhnout ppt "Nature Publishing Group"

Podobné prezentace


Reklamy Google