Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitalizace výuky Příjemce

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitalizace výuky Příjemce"— Transkript prezentace:

1 Digitalizace výuky Příjemce
Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky Číslo prioritní osy 1/1.1 Předmět Matematika Téma Úhly 2.část Ročník šestý Autor Mgr.Kateřina Chlíbková

2 ÚHLY 2.část

3 Velikost úhlu měříme pomocí úhloměru ve stupních.
Jak měříme úhly? Velikost úhlu měříme pomocí úhloměru ve stupních. Stupnice vnější Stupnice vnitřní Střed úhloměru

4 Opiš do školního sešitu
Dělení úhlů podle velikosti Nulový úhel ° Ostrý úhel větší než 0° a zároveň menší než 90° Pravý úhel ° Tupý úhel větší než 90° a zároveň menší než 180° Přímý úhel ° Nekonvexní úhel větší než 180° a zároveň menší než 360° Plný úhel ° Opiš do školního sešitu

5 Rozeznávání úhlů 2. β O jaký úhel jde? 1. 2. 3. 4. 5. Tupý úhel
Ostrý úhel α 1. Nekonvexní úhel Tupý úhel Pravý úhel 3. 4. 5. ω A L B V M K

6 I I = 130° AVB B V Jak měříme úhly ? A
Pomocí úhloměru: Čteme : velikost úhlu AVB je 130 stupňů B V A Pozor !! Sleduj na jaké stupnici se měří!

7 β=40° β Pozor!! Na jaké stupnici se měří! Úhel beta má velikost 40°.
Zapisujeme : β=40° β Pozor!! Na jaké stupnici se měří!

8 δ=40° ω=50° ω δ α=120° α

9 AVB =70 ° Rýsování úhlů dané velikosti A teď ty do školního sešitu. A
1.Narýsujeme přímku a na ní vyznačíme bod V. 2.Na bod V přiložíme střed úhloměru a vyznačíme velikost daného úhlu. 3.Bod V spojíme s vyznačením úhlu. 4.Na jednom rameni úhlu vyznačíme bod A a na druhém vyznačíme vyznačíme bod B. A B V A teď ty do školního sešitu.

10 Narýsuj úhel α = 120° -tupý úhel -ostrý úhel Narýsuj úhel β = 45°


Stáhnout ppt "Digitalizace výuky Příjemce"

Podobné prezentace


Reklamy Google