Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Koučink „Obvykle nás lépe přesvědčí důvody, které nalezneme sami, než ty, které se zrodily v mysli druhých.“ Blaise Pascal.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Koučink „Obvykle nás lépe přesvědčí důvody, které nalezneme sami, než ty, které se zrodily v mysli druhých.“ Blaise Pascal."— Transkript prezentace:

1 Koučink „Obvykle nás lépe přesvědčí důvody, které nalezneme sami, než ty, které se zrodily v mysli druhých.“ Blaise Pascal

2 Koučování Pomáhá definovat - kde chci být a jednodušeji
- jak se tam dostat rychleji a jednodušeji Koučink je o současnosti a budoucnosti. Koučink je velmi efektivní metoda, jak úspěšně projít změnou, jak změnu iniciovat, jak dosáhnout viditelných výsledků v reálném čase.

3 Kouč Pomáhá lidem lépe stanovit jejich cíle a následně jich dosahovat
Je schopen s klientem navodit vztah vzájemné důvěry a podpory Umí aktivně naslouchat Klade důraz na převzetí odpovědnosti klientem při naplňování cílů

4 Úkoly kouče Provést své klienty změnou: kterou si přejí
které se obávají ve které se potřebují více orientovat ve které potřebují více jistoty kterou chtějí uskutečnit co nejlépe Každý kouč se musí řídit etickým kodexem

5 Průběh koučovací schůzky podle GROW modelu

6 Jak se stát koučem?! Doklady potřebné pro akreditaci:
Potrvzení o ukončení VŠ vzdělání Určitý počet výukových hodin zaměřených na vzdělávání v oblasti koučování Dopisy od klientů s referencemi Doklad o absolvování urč. Počtu klientských koučovacích hodin Doporučující dopisy od koučů akceptovaných akreditační komisí Doklad o aktivním působení v oblasti koučování (min. 1 rok) Dokumenty o praxi mimo koučování (doporučuje se)

7 Jak se stát koučem ?! 2 Akreditovaný kouč 1. stupeň akreditace
opravňuje k působení na pozici kouče pod supervizí kouče 2. (akreditovaný profesionální kouč) nebo 3. stupně (akreditovaný kouč supervizor) platnost akreditace – 3 roky

8 Kouč „Sport je dobrý, když je dramatický a když se nikdo nefláká.“
"Přece se z toho neposerem!" Ivan Hlinka

9 Typy koučinku Individuální Týmový Business Životní
Nemůžeš vyřešit problém se stejným uvědoměním, s jakým jsi ho vytvořil Albert Einstein Týmový "My jsme nevěděli, že vy to nevíte." účastníci firemního výjezdu při diskusi o komunikaci ve firmě Business Životní

10 Spektrum technik koučování

11 Přínosy koučinku Pro management Lepší komunikace Vyšší produktivita
Lepší pracovní vztahy na pracovišti Lepší kvalita pracovního života Lepší poznání Lepší péče o zákazníky

12 Přínosy koučinku 2 Pro manažera Lepší řízení sebe a ostatních
Je schopen mnohem lépe řídit Rozvíjet talenty Dávat důvěru Předávat odpovědnost Lépe se znát Mít úspěch při řízení projektu se svým týmem Mít potřebnou motivaci, a autonomii pro uskutečnění změn požadovaných firmou

13 Přínosy koučinku 3 Výsledky u koučovaného
Rozvoj osobního a profesního potencionálu Zvyšování výkonnosti a osobní spokojenosti Zlepšení flexibility a adaptability vůči změnám Koučovaný se učí efektivně používat sám sebe Více si sebe váží a lépe si rozumí Je schopen se rychleji a přesněji rozhodovat Umí lépe pracovat s časem a prioritami Umí se soustředit na výsledky a dosahuje jich snadněji Cíle jsou jednoznačnější a strukturovanější, ví co chce Lepší vnímání reality a zvýšení odpovědnosti

14 European Coaching Survey 2007/2008
Nejvíce je koučování rozšířené ve Velké Británii a v Německu – až 70 % všech koučů v EU Výzkum probíhal v 35 zemích. Mezi jednotlivými zeměmi existují velké rozdíly. 12 z 27 zemí EU (všechny v západní a severní Evropě) přijímá koučování jako běžný obchodní nástroj.

15 European Coaching Survey 2007/2008 2
Pouze v 11 zemích EU je profesionální koučování na úrovni skutečné profese ve smyslu akreditací, etických kodexů, profesionálních asociací apod. Pouze % všech evropských koučů fungují v bývalých komunistických zemích, které jsou členy EU a tvoří asi 20 % populace EU. Pouze v 5 zemích EU převažuje direktivní přístup ke koučování. V 9 zemích převládá nedirektivní přístup. Zbylých 13 odpovědělo nerozhodně. V jednotlivých státech byly zaznamenány výrazné lokální charakteristiky a preference ve způsobu chápání a výkonu koučování.

16 Děkujeme za pozornost

17 Zdroje: Daňková,M.;Koučování – Kdy, jak a proč; Grada Publishing a. s.; Praha 2008


Stáhnout ppt "Koučink „Obvykle nás lépe přesvědčí důvody, které nalezneme sami, než ty, které se zrodily v mysli druhých.“ Blaise Pascal."

Podobné prezentace


Reklamy Google