Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

2.1 Hudební vyjadřovací prostředky

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "2.1 Hudební vyjadřovací prostředky"— Transkript prezentace:

1 2.1 Hudební vyjadřovací prostředky
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 2.1 Hudební vyjadřovací prostředky Autor: Eva Šofrová

2 2.2 Co už víš? nota celá nota čtvrťová nota půlová nota osminová
Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 2.2 Co už víš? nota celá nota čtvrťová nota půlová nota osminová pomlka celá pomlka čtvrťová pomlka půlová pomlka osminová

3 2.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy?
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 2.3 Jaké si řekneme nové termíny a názvy? MELODIE - střídání tónů různé výšky, které jdou za sebou - zaznívá samostatně či je součástí větší skladby - rytmicky uspořádaná melodie tvoří píseň BARVA ,,hlas nástroje´´ liší se podle druhu hud. nástroje a způsobem hry na něj RYTMUS střídání různě dlouhých not, pomlk a úderů je součástí každé melodie rychlost rytmu určuje TEMPO přístroj měřící tempo je METRONOM pp HARMONIE - soulad, souzvuk, souznění noty a tóny se na sebe skládají – vytváří AKORD sled různě po sobě jdoucích akordů DYNAMIKA síla/hlasitost hraných tónů či úderů značíme ji dynamickými značkami

4 p pp f ff mf < crescendo forte pianisimo crescendo mezzoforte <
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 2.4 Co si řekneme nového? DYNAMICKÁ ZNAMÉNKA p pp slouží k označení dynamiky v notovém zápisu vychází z italského názvosloví f crescendo forte pp pianissimo /pijanysimo/ velmi slabě P piano /pijáno/ slabě mf mezzoforte /mecoforte/ středně silně f forte /forte/ silně ff fortissimo /fortisimo/ velmi silně < crescendo /krešendo/ zesilovat > decrescendo /dekrešendo/ zeslabovat pianisimo ff crescendo mf < mezzoforte

5 2.5 Procvičení a příklady DOPLŇ SPRÁVNOU ODPOVĚĎ.
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 2.5 Procvičení a příklady DOPLŇ SPRÁVNOU ODPOVĚĎ. OZNAČ MELODII A HARMONII. MELODIE HARMONIE FORTE Která z ukázek je hraná ve forte (silně) a která je hraná v pianu (slabě)? PIANO

6 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace
Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 2.6 Něco navíc pro šikovné Jaký nástroj zazní? Jeden nebo skupinka se postaví zády k tabuli a hádá, který nástroj zní.

7 RHYTHM – RYTMUS TIMBRE – BARVA HLASU
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Music 2.7 CLIL And now some new words  MELODY - MELODIE HARMONY - HARMONIE RHYTHM – RYTMUS TIMBRE – BARVA HLASU

8 2.8 Test znalostí Co nepatří mezi hudební výrazové prostředky ?
Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 2.8 Test znalostí Co nepatří mezi hudební výrazové prostředky ? a/ rytmus b/ barva c/ hlasitost d/ notopis 3. Co vytváří melodii? a/ střídání tónů různé výšky po sobě jdoucí b/ písnička c/ střídání různě dlouhých not, pomlk a úderů d/ druh hudebního nástroje 2. Co v dynamice znamená decrescendo? a/ velmi silně b/ docela potichu c) zeslabovat d/ zesilovat 4. Tempo rytmu měří přístroj? a/ tempomat b/ metronom c/ tachometr d/ teploměr Správné odpovědi: d c a b Test na známku

9 2.9 Použité zdroje, citace Obrázky z databáze klipart
Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 2.9 Použité zdroje, citace Obrázky z databáze klipart (slide č. 5) (slide č. 5) (slide č. 6) (slide č. 6) (slide č. 6) (slide č. 6) (slide č. 6) (slide č. 6)

10 2.10 Anotace Autor Eva Šofrová Období 01– 06/2013 Ročník
Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Hudební výchova 2.10 Anotace Autor Eva Šofrová Období 01– 06/2013 Ročník ročník Klíčová slova Výrazové prostředky, melodie, rytmus, dynamika, harmonie, barva, dynamická znaménka Anotace Prezentace popisující základní složky hudby a jejich význam.


Stáhnout ppt "2.1 Hudební vyjadřovací prostředky"

Podobné prezentace


Reklamy Google