Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výhody a nevýhody reklamy v rádiu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výhody a nevýhody reklamy v rádiu"— Transkript prezentace:

1 Výhody a nevýhody reklamy v rádiu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777 Milevsko Výhody a nevýhody reklamy v rádiu

2 Mgr. Josef Kašpar VY_32_INOVACE_07_A_20_MEV Škola SOŠ a SOU Milevsko
Autor Mgr. Josef Kašpar Název VY_32_INOVACE_07_A_20_MEV Téma Výhody a nevýhody reklamy v rádiu Anotace Žák se seznámí s výhodami a nevýhodami reklamy v rádiu Klíčová slova Mediální výchova, reklama, rádio Cílová skupina Žáci maturitních oborů Datum tvorby Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

3 Metodický pokyn: Prezentace je zaměřena především na výklad učiva.
4. – 6. snímek: výklad učitele, popř. problémový výklad (využití mezerníku) 7. snímek: test (po kliknutí na textové pole přiletí „smajlík“) Inovativnost materiálu spočívá v samostatném zamyšlení žáků nad problémem (problémové vyučování – žák sám přichází na řešení zadaného úkolu), interaktivnost probíhá využitím ICT.

4 Výhody – proč ano? Rozhlas je selektivní médium:
Obvykle dobře zasahuje některé úzce vymezené cílové skupiny. Mohou to být regiony (Vysočina) nebo zájmově zaměřené skupiny (Country rádio, Radio 1). Díky nižším cenám je možné dosáhnout na rozhlasových vlnách vyšších frekvencí kontaktů cílové skupiny s reklamou. Rozhlas je tedy vhodný pro kampaně značek, které potřebují být zaznamenány, pro budování povědomí o značce. Rozhlas jako media typ je pružný a rychlý: dokáže snadno a rychle nasadit spoty odpovídající denní době, či dnům v týdnu. Je vhodný pro akční nabídky, promo akce, slevy, dny otevřených dveří apod. Rozhlas dokáže navázat s posluchačem důvěrný vztah ve větší míře než TV a tím pádem i budovat blízký vztah ke značce či posilovat image z pozice známého a důvěrného prvku osobního života.

5 Deníky - nevýhody – proč ne? Výhody – proč ano?
Rozhlas je způsob, jak překlenout čas strávený cestou do práce, do satelitů měst atd. – cestování v autě z práce, na dovolenou atd. Prodlužuje se čas s rádiem strávený – zejména mezi teenagery. Rádia (ve srovnání s ostatními media typy) zajistí spíše opakované setkání s reklamním sdělením (frekvenci) než silný zásah (impact). Rozhlas je „pouze“ frekvenční a doplňkové médium, záleží ovšem na invenci plannera a zvolené strategii – rozhlas lze účinně použít i jinak.

6 TV sponzoring Nevýhody – proč ne?
Jednotlivé rozhlasové stanice mají omezený zásah. Pro pokrytí většího počtu regionů nebo celé republiky je třeba použít více stanic nebo celoplošné stanice, což bývá dražší. Při dlouhých hudebních blocích posluchači mají rozhlas jako příjemnou zvukovou kulisu. Mluvené slovo (např. zprávy, talk show) upoutává pozornost lépe – umisťujte reklamu spíše tam. Kreativita (rozhlasový spot) trpí opotřebením, poměrně rychle se „oposlouchá.“ Tento jev je způsoben častým kontaktem posluchače s reklamou. (tzv. wear-out efekt).

7 Test Co znamená wear-out efekt? Silný zásah reklamy
Zaměření reklamy na cílovou skupinu Oposlouchání reklamy

8 Zdroje a citace Copyright (c) 2014 [Josef Kašpar] and its licensors (Corel). All rights reserved. NEUVEDEN. Media guru [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "Výhody a nevýhody reklamy v rádiu"

Podobné prezentace


Reklamy Google