Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

LIDÉ DÁVAJÍ LIDEM Všude jsou jen lidé – individuální dárci, firemní dárci, úředníci….. Lidé dávají dary, když jsou o to požádáni. Jakmile darují, musíme.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "LIDÉ DÁVAJÍ LIDEM Všude jsou jen lidé – individuální dárci, firemní dárci, úředníci….. Lidé dávají dary, když jsou o to požádáni. Jakmile darují, musíme."— Transkript prezentace:

1 LIDÉ DÁVAJÍ LIDEM Všude jsou jen lidé – individuální dárci, firemní dárci, úředníci….. Lidé dávají dary, když jsou o to požádáni. Jakmile darují, musíme jim poděkovat. Jakmile jsme jim poděkovali, jsou připraveni být požádáni znovu o víc nebo pomoci jiným způsobem. Smyslem fundraisingu je získávat příznivce a podporovatele. Můžeme zapojit lidi do činností , které pomáhají měnit svět k lepšímu, dáváme jim možnost být součástí tohoto procesu, předáváme jim hluboké přesvědčení o smysluplnosti našeho poslání. Peníze dárců jsou jen prostředkem. Díky nim se mohou zapojit se do věcí, na které jinak nemají čas, nebo nevědí jak. Fundraising tedy není „jen“ o penězích. Vždy se jedná o vztah mezi lidmi – člověk dává člověku a všude jsou jen lidé. Měníme životy těch, kteří dávají. Fundraising jde ruku v ruce se vzděláváním. Kvalitní fundraising vzdělává dárce v oblasti potřeb souvisejících s našim posláním. Své dárce „vychováváme“, poskytujeme jim dostatek informací a vzájemné vztahy stále kultivujeme. Vždy respektujeme dárcův pohled na svět,protože pro každého z nás je důležité něco jiného. Je důležité umět přesvědčit a vzdělat dárce, zároveň však je velkou chybou myslet si, že peníze dárce jsou důležitější než dárce sám. Fundraising je o prodeji („prodeji emocí“). To, že získáme příznivce nestačí, musíme umět prodat myšlenku, že dárce může být užitečný. Musíme tedy rozumět pohledu dárce, jeho motivům, proč chce s organizací spolupracovat. Fundraiser musí umět přimět lidi reálně a konkrétně pomáhat. Fundrasing je leadership.

2 LIDÉ DÁVAJÍ LIDEM „Fundrasing je jedinečná příležitost vzdělávat dárce. Když někoho požádáte, aby vám dal peníze, vždy se zeptá na co. V takové chvíli dárce zajímá, čím se zabýváte, na čem se může podílet, když se rozhodne vás podpořit.“ (Finlay Craig, 2002) Fundraising umožňuje lidem měnit svět k lepšímu. Fundraising mění i životy těch, kteří darují.

3 Složení našich podporovatelů a dárců
Firmy dávají věcné dary i finanční dary (velmi rozdílná výše) umožňují sbírky věcí do obchodů nejraději mají firemní dobrovolnictví na jejich podporu se nemůžeme dlouhodobě spoléhat Skuteční „dárci“ ČSOB, CeWeColor/Fotolab, GSK, T-Systems, a jiní Mnoho dalších se k nám dostává přes Sue Ryder Charity Cup a PF financují péči – spíše obchodní vztahy s nádechem dobročinnosti Další poskytují prostředky přes „fondy pomoci“ nebo „zaměstnanecké granty“ (Siemens, GE Money bank, O2,…)

4 Složení našich podporovatelů a dárců
Nadace a nadační fondy spravují soukromé prostředky Darují peníze rozhodují, co se svými penězi udělají – mají vlastní politiku – my sledujeme grantové příležitosti a zasíláme projektové žádosti Zásadní pro nás jsou Nadace Taťány Kuchařové – Krása pomoci, Nadační fond Avast A mnoho dalších, kde však jsou částky nižší a úspěšnost závisí na celkovém množství žadatelů

5 Složení našich podporovatelů a dárců
A SAMOZŘEJMĚ INDIVIDUÁLNÍ PODPOROVATELÉ– JEDNOTLIVCI CO MAJÍ SPOLEČNÉHO: Sympatizují, jsou solidární Velký vliv na ně má, kdo je požádá o dar – osobní známost Ztotožní se s posláním, Znají problematiku Mají chuť pomoci Mají osobní zkušenost Darují z momentálního impulsu Mají potřebu někam patřit

6 Složení našich podporovatelů a dárců
Fundrasingová pyramida se dá použít nejen na individuály – platí i pro firmy. VŽDY „BOJUJE“ ZA NAŠE POSLÁNÍ KONKRÉTNÍ JEDNOTLIVEC Závěti Velké dary Advokáti činnosti Pravidelné dary Opakované dary První dary Sympatizující veřejnost Veřejnost

7 Kam jde fundraising v roce 2012
NÁŠ CÍL: Systematicky budovat, rozvíjet a posilovat individuální dárcovství Klub přátel Komunitní fundraising On-line fundraising Získávání kontaktů z dobročinných obchodů Získávání kontaktů z firemních sbírek a firemního dobrovolnictví Otevření tématu odkazu ze závěti Budování vztahů s potenciálními velkými dárci VELVYSLANCI DOMOVA SUE RYDER

8 ZAČÍNÁME …od nuly (0 – 100 - … dárců)
Abychom si udrželi dárce a přilákali nové, musíme se držet svého poslání. Máme-li se držet poslání, potřebujeme do FR zapojit větší tým. Budujeme silnou základnu individuálních dárců bez velkých investic. Vsadili jsme na bližší okruh příznivců - vybrali jsme 20 velvyslanců Domova Sue Ryder - Vás.

9 Co mohou udělat velvyslanci?
Náš společný cíl: vytvořit finanční polštář ve výši 1,3 mil. Kč Do kdy?: do konce roku 2013 Každý kontakt a jakýkoli dar je úspěch – na nás je další práce s dárcem 1. Vytvořte si seznam 10 lidí z Vašeho okolí, o kterých si myslíte, že by mohli dát Domovu dar. Nepřeskočte nikoho jen proto, že si myslíte, že nemá peníze. Možná má kontakty na někoho, kdo dar může dát. 2. Požádejte o dar v jakékoliv výši. Jak na to? PŘÍMÝ DOTAZ/PŘÍMÉ OSLOVENÍ NAJDĚTE SI ZÁMINKU (večeře, běh, koncert, atd.) 3. Zeptejte se, jestli neznají někoho, kdo by Domov mohl také podpořit.

10 Jak požádat o dar Rychlejší varianta : napřímo
Pošlete , zavolejte, při osobním setkání Vysvětlíte, proč a pro koho žádáte o dar: - Poslání, které vysvětluje, proč Domov Sue Ryder existuje - Cíle, kterých chce dosáhnout v dlouhodobé perspektivě - Co pro to Domov dělá (má vícezdrojové financování,dárce, FR plán, vlastní sociální podnikání) - Odkaz na náš web, výroční zprávu, atd.

11 Jak požádat o dar Zdlouhavější varianta : pro hravější typy
Vymyslíte vlastní dobročinnou akci – komunitní fundraising (večeře pro přátele, sázka, „sponzorovaný“ výlet) Vysvětlíte, proč a pro koho žádáte o dar

12 Co se stane, když se někdo rozhodne dát dar?
Skvělá zpráva! Dejte nám avízo co nejdříve i s kontaktními údaji dárce pro účely poděkování ( a telefon). 2. Pokud chce dárce Darovací smlouvu/Potvrzení o daru potřebujeme i jeho adresu trvalého bydliště a rodné číslo. 3. Dárci Domov zajistí a pošle písemné poděkování Vaším jménem a s Vaším podpisem.


Stáhnout ppt "LIDÉ DÁVAJÍ LIDEM Všude jsou jen lidé – individuální dárci, firemní dárci, úředníci….. Lidé dávají dary, když jsou o to požádáni. Jakmile darují, musíme."

Podobné prezentace


Reklamy Google