Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tato prezentace obsahuje i ilustrační fota stažená z netu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tato prezentace obsahuje i ilustrační fota stažená z netu"— Transkript prezentace:

1 Tato prezentace obsahuje i ilustrační fota stažená z netu
Tato prezentace obsahuje i ilustrační fota stažená z netu. Není v mých silách fotit a vést 20 dětí najednou. PODZIM

2 Vlaštovka volá ostatní vlaštovky k usednutí na dráty. Je čas odletět
Vlaštovka volá ostatní vlaštovky k usednutí na dráty. Je čas odletět. S písničkou „Vlaštovičko leť.

3 Léto se nechce vzdát své vlády a vlaštovky začarovalo-vzalo jim barvu a jsou bezhybné. Děti přemýšlí jak jim pomoci. Děti létají po třídě během vlaštovčí písničky a když přestane, všechny se snaží co nejrychleji sednout na drát. Jsou asi hladové-plácačka UČ, děti mouchy-honička.

4 Sbírání much pomocí kolíčku na prádlo

5 Zapískat na vlaštovky, aby se probudily

6 Vlaštovky po slepu odstřihnout ze žlutého provázku-pout léta
Vlaštovky po slepu odstřihnout ze žlutého provázku-pout léta. Dodat jim barvu.

7 Stále nelétají, naučíme je létat, seskoky ze švédské bedny snažíme se vysoko, dotknout se mouchy. Nebo poskoky na trampolíně do výšky.

8 Učit je létat papírovou vlaštovkou-přes lano, skrz kruh, kdo nejdál, zkusit si jí poskládat.
Vlaštovky jsou vysvobozeny a děti se s nimi prolétnou po třídě a připevní si jí v šatně kolíčkem na drát.

9 Ptá se dětí na to, kdo tu řádil že slyšela naříkat vlaštovky-nenápadně se ptá dětí na otázky ze života vlaštovek. Chce otevřít svou podzimní bednu a vypustit podzim do přírody. Nepořádek! Vyhazuje z bedny různé předměty-děti pak určují, co k podzimu patří a co ne. HRA-Vstávej, ratata, podzim ťuká na vrata. Koho se podzim dotkne, ten musí říct něco co k podzimu patří. Obdoba Peška.

10 Pomůžeme podzimu obarvit stromy.

11 Listí už padá ze stromů (písnička) děti se snaží chytit lupínek hozený z výšky-urči barvu.

12 Skoky do listí

13 K čemu je listí potřeba? Ježek třeba přečká zimu někde v listí,….

14

15 Ježek-proč má bodliny…, ovoce na zádech je hloupost
Ukázka ještěrka-video ukázky zvířata

16 Ježek má rád úplně jiné věci .

17 Děti si mohou žížalu prohlédnout, ale i ochutnat-šok-gumové bonbóny.

18 Dobrodružství s ježkem Bodlíkem
Já Baryk a ježek

19 Ježek spěchá přes les a hledá si jídlo aby se zatučnil, ztrácí však svůj kožich, je nahatý a bezbranný.Nebo, pomoc vyrobit kamarády-sbíráme materiál….ze straých kožíšků jeho kamarádů…

20 Pavouk splétá sítě,nesmíme se dotknout, také 3D verze, uzlování na čas,…

21 Různé druhy šišek,množství,poznat ořechy, skoky z místa na místo,…ukázka ještěrka

22 Kládu ve dvojici z jednoho do druhého bodu, vývojová stádia-O
Kládu ve dvojici z jednoho do druhého bodu, vývojová stádia-O. Sekora Ferda mravenec okopírovat z knihy,…uspat malého mravenečka mravenčí ukolébavkou, dopravit různé přírodniny –řada dětí předávají si je z bodu A do bodu B.

23 Rozluštit hlavolam, poznat lišku houbu, spojovačka třeba ve tvaru ježka,…liščí nora (tunel), běh s koštětem-liška zametá stopy ocasem

24 Jelen potřebuje na zimu dostatek sena, strefování kroužků ze sena na paroží, větve,…přeskoky,…

25 Poznávačka, kvíz…

26 Ježek nechce zůstat sám přes zimu,…vyrobíme kamarády

27 Bramboriáda

28

29

30

31 Házení brambory na cíl, koulení brambory na cíl, okrajování, sbírání brambor ve dvojicích do košíku, brambor na táce s překážkovou dráhou, hledání brambor-schované ve třídě nebo zahrabané v písku, vožení brambor na kotouči-přesný počet napočítat. Koulela se ze dvora-bramboráky. Princeznička na bále-korále

32 Pečené brambory,….bramborové pohoštění

33 Snědli už je v neděli…na růz. způs.

34 Nosíme brambory na královský stůl

35 Dopravíme brambory do královského sklepa-počty, míření na cíl.

36

37 Královský ubrus

38

39 Podzimní stmívání (Broučkyáda)

40

41 Přeskakování dýní, koulení dýní…obíhaná kolem dýní

42

43 Paní Dýňová a pan Řepák

44 Podzimní zahrada,řepa-poh o řepě, řepánky,hod a přeskok, krmení zvířátek řepou, kukuřice popcorn, vrstvení semínek do skleničky, mák-mak mak,…koláče

45 S většími na hřbitov zapálit svíčku,…

46

47

48 Drakiáda-Dračí soutěž
Prasátko Pepina a drak-první stránka

49 Drak padouch, drak až do oblak, krasavec, velikán,…
Foukaná-hra s pinpongovým míčkem

50 O nejkrásnějšího nelétajícího draka

51 Není drak jako drak PPT prezentace na interaktivní tabuli -kolik hlav má drak na obr. -spoj draka s princeznou či holčičkou (papírový x pohádkový) HOMONYMA Každé dítko má obrázek a hledá druhý do dvojice VŠECHNO LÍTÁ …co peří má…věci co létají, když nelétají, tak podřep. NA DRAKY Každý za kalhotami proužek krep.papíru, pohádkový jim je chce ukousnout-honička

52 Drak okousaný od toho pohádkového chce spravit ocásek-barvičkový diktát.

53

54 Les se Smolíčkem. Jelen vítá děti v lese, chce jim někoho představit, ale ten někdo bydlí až na druhém konci lesa-děti prochází lesem, plazí se po břiše houštinami, přeskakují překážky, potkávají zvířátka-napodobují je-veverky-hopsají -lišky-chodí tiše -sovy-létají -netopýr-stojka -medvěd-houp.chůz -divočák-po 4-řech -mravenci-mal.kr.

55 Začneme hrát pohádku o Smolíčkovi až po ten okamžik, kdy ho jeskyňky zavřou do klece.Jelen neslyší,…Jeskyňky pustí Smolíčka po přemlouvání, až když děti splní jejich lesní úkoly.

56 Jelen by rád další kamarády jeleny-výroba jelena z hlíny, větviček,…

57 Jeskyňky chtějí sehnat další kamarádky na jejich večerní tance při měsíci. Děti je vyrobí.

58 Dobré ráno, dobrý den, to máme dnes krásný den
Dobré ráno, dobrý den, to máme dnes krásný den. Spousta malých hříbků v lese, (velkých kanců, srnců, bažantů, veverek,…) na sluníčko usměje se. Dobré ráno, dobrý den, dnes se mračit nebudem. Smolíček svým nářkem vylekal zvířátka z lesa, nemohou najít své domečky. Děti mají kartičky zvířat, při naříkání Smolíčka-opak. Básničky pobíhají. Potom se ukryjí do svých úkrytů-nora, houští, mraveniště, strom…

59 Poznej přírodniny z lesa dle hmatu sluchu, přírodniny jako hudební nástroj…

60 Máme za úkol přemoct hamižného kance (co je to za vlastnost?)
Kanec spí -je těžké se k němu potichu dostat (po nohama praskají větvičky) děti mu postupně berou potravu pro zvířátka a odnášejí do krmelce.

61 Úlovky od kance jdou zvířátkům do krmelce.

62 Myslíme na zvířátka Hra na krmení zvířátek…čtverce, Hra na to kde zvířátka žijí-veverky-utíkají do rohu kde je strom, nebo jaké jedí jídlo,…slepice na statek,…(pokoje)

63 Do zavařeniny pro zvířátka na zimu

64 Poslouchej les -většinou uslyší jen šumění korun stromů a zpěv ptáků. Učitel dělá různé zvuky ptáků a děti jejich obrázky hledají po lese-určují název ptáčka, kde ve skutečnosti žije-zda-li je to pták lesní či nikoliv.

65 Pomoz veverkám-chystají bál-jak budou vypadat veverky, které na něj přijdou VV, chystáme oříšky na hostinu-počty do talířů, veverčí tanec-Seděly dvě veverky, na zelené jedli (podřep), chvilku něco chroupaly (chroupat ústy), chvilku něco jedly (otoč 180°). A když měly plná bříška (hladit bříško), řekly si už dost (rázně rozpažit), Houpaly se houpy (chytnout za ruce a pohupovat)

66 Poznáváme zvuky zvířat. Zvířátka v hádankách.
Jeskyňky uznají, že jsme opravdoví znalci lesa, všem jsme pomohli, tudíž pustí Smolíčka-jaký byl Smolíček? Proč se mu to stalo? Realita života…

67 Hajný je lesa pán…

68 Houby Jdeme na houby, sbíráme úplně všechny, pak podle atlasu třídíme,…Krtek a houby

69

70 Den stromů

71 Vrbové proutí zasázené do kruhu-budoucí iglů, tee-pee, sázení stromů, výzdoba,….poznávačka listy plody.

72 Poznávat ovoce dle smyslů

73

74 Skákat do listí, padání listí,…

75 Ovoce-z našich zahrad-cizokrajné

76 Představení-vzájemné-hymna, vlajka-děti pomohou roztřídit co kde roste
Představení-vzájemné-hymna, vlajka-děti pomohou roztřídit co kde roste. Venku náš červ představí jak roste ovoce u nás, černoušek v PPT jak u nich. HRA-barvy ovoce

77 Chuťové, hmatové, čichové hádanky.

78

79 Pohádka o mlsné princezně co pořád stonala-v příběhu se vyskytuje různé ovoce, když jej děti uslyší, tlesknou. Proč princezna stonala? Červíci se uleknou, že dnes toho ovoce moc nesnědli, tak to chtějí napravit-jenže všechno ovoce je snědeno-Kdo to byl? Hamižný červ snědl všem i jejich domečky-nikdo s ním nechce kamarádit-všichni ho opustili

80 Vyrobil tedy nové domečky, jenže do nich fouká vítr-najděte jim identické dveře.

81 Červíci už bydlí-zahrají si hru-Přelézaná z ovoce do ovoce-ovoce v hádankách-děti přebíhají mezi kartičkami s obrázky ovoce, nebo přímo mezi ov.fyzickým

82 Červíci se nastěhují-dej do jablíček správný počet nových obyvatel.

83 Výroba ovocného salátu-každý co mu chutná

84 Zavařenina-kompot

85 Semena z polí a zahrad s pohádkou
Maxipes Fík o žních. Na kombajny-první dítko žací lišta, druhé řidič-plyšák Fík říká dětem, jakou plodinu mají zrovna sklízet, přejíždějí mezi obrázky plodin. Pletení vánočky z plastelíny. Ukázky kombajnů při práci na youtube.

86 Honza se vydal do světa-měl jen suchý chleba, potkal kouzelného dědečka-rozdělil se-děda mu pověděl o princezně a drakovi-dal mu kouzelné koláčky, ale bez máku, které by po dodání máku měly draka uspat….(kartonová kolečka s hnědým ohraničením) Honza potřebuje mák-děti pomohou-najdou mák mezi ost. semínky-je ho málo-poprosí ptáčka čížečka o návod, jak vypěstovat mák-písnička. Pak do koláčků doplní mák-Herkules, zrníčka, mandličky (dýňová semínka) Hází pak koláče drakovi do tlamy-rekvizita-kýbl přetvořený na tlamu

87 Princezna na hrášku-zkusily si zda-li je poznat pod hromadou peřin, že leží na hrášku. Potom jsme skákali do peřin

88 Popelka-chce jít na ples, pomůžeme, Ztracený střevíček-děti dají své bačkůrky na hromadu a zlá macecha je hlídá-usne-děti se snaží co nejtišeji najít a sebrat svou bačkoru. Zkoušíme si nazout bačkoru menších a větších kamarádů navzájem.

89 Budulínek-povozila nás liška po světnici, ložnici, kuchyni, pokojíčku-děti na násadě s liškou přebíhali k obrázkům různých místností, vyrobili budulínkovi misku na hrášek a hrášek z dom. plastelíny.

90 Kohoutek a slepička-kohoutek byl lakomý-dusil se velkým semínkem-které je největší, které nejmenší-řada semen. Dramatizace pohádky pomocí plyšových zvířat-děti už samy radily slepičce za kým má jít-před sebou měly další postavy z pohádky: Co teď mám já ubohá dělat? Do spižírny jim udělaly zásoby semínek na zimu.

91 Batika v bezinkách-umazaná trika,..

92 Sběr kukly na podzim, na jeře pak překvapení

93 Barevné dny-hnědý

94 Hnědé korále, hnědé jídlo, hnědé účesy, hnědá zvířátka, výroba čokolády,…


Stáhnout ppt "Tato prezentace obsahuje i ilustrační fota stažená z netu"

Podobné prezentace


Reklamy Google