Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 Mgr. Pavel Motyčka.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 Mgr. Pavel Motyčka."— Transkript prezentace:

1 kurz pro lektory 19. a Mgr. Pavel Motyčka

2 Třídnické hodiny Aranka Řezníčková Etická výchova, o.p.s. 23. 8. 2013
„Škola je chrámem výchovy - a proto nejvíce nezbedností natropí děti ve škole.“ Mark Twain

3 Co mohou TH přinést? Žáci jsou aktivní Mohou ovlivňovat své prostředí
kurz pro lektory 19. a Co mohou TH přinést? Žáci jsou aktivní Mohou ovlivňovat své prostředí Osvojí si techniky řešení problémů Přebírají zodpovědnost: Chceš něco? Tak pro to něco dělej. Třída je organismus, který si nejlíp pomůže sám. Mgr. Pavel Motyčka

4 Základní zásady vedení TH
Interaktivita Propojenost se životem žáků Učitel je průvodce, nikoli „odborník na dané téma“ TH je prostorem pro žáky

5 1x týdně, nejméně 1x za 14 dní Plán TH na školní rok
kurz pro lektory 19. a 1x týdně, nejméně 1x za 14 dní Plán TH na školní rok Stanovení cíle + plán hodiny; podstatná je věta, kterou si má dítě na konci hodiny odnést (Jiný neznamená špatný, Peníze nejsou všechno) Mgr. Pavel Motyčka

6 Typy činností Řešení provozních záležitostí Seznámení a koheze
Tvoření pravidel Řešení aktuálních problémů Sociometrie a práce se vztahy Rozvoj specifických dovedností Tvorba vlastních projektů Prevence

7 Problémové situace: co teď?
kurz pro lektory 19. a Problémové situace: co teď? Žáci odmítají být aktivní Žáci na sebe navzájem reagují negativně Aktivita se „nepovede“ Rozvleklá reflexe Situace, na kterou nejsme připraveni Mgr. Pavel Motyčka

8 Na co si dát pozor Učitel nevidí dynamiku
Učitel neví o něčem, co se přihodilo TH je před/po fyzice TH je nárazová Děti jsou nastavené na výkon a nevidí výsledky Učitelovy představy jsou jiné než žákovské potřeby Učitel si nestanoví cíl

9 Struktura hodiny Rozehřívačka (nebo „zklidňovačka“)
Uvedení do tématu (senzibilizace) Vlastní aktivita (diskuse, nácvik, realizace techniky apod.) Transfer Reflexe

10 Diagnostické techniky
kurz pro lektory 19. a Diagnostické techniky Co zkoumáme? – strukturu a dynamiku skupiny (se děje tady a teď), vývoj skupiny (porovnání stavu) Techniky: Nestandardizované – pohybové, tužka – papír. Standardizované (např. B3, CES apod.) Mgr. Pavel Motyčka

11 Odkazy na webu: www.etickavychova.cz www.etickavychova.cz/ops
í

12 Ocenění „Etická škola“
Možnost získat pro školy Bronzový, stříbrný nebo zlatý stupeň

13 Možnosti financování ASET = Adoptuj si školu pro etickou výchovu
Firemní sponzorství pro konkrétní školu

14 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 Mgr. Pavel Motyčka."

Podobné prezentace


Reklamy Google