Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vydavatelský management 2

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vydavatelský management 2"— Transkript prezentace:

1 Vydavatelský management 2
Rekapitulace Náklady, čtenost, návštěvnost Tisková a on-line inzerce Cílová skupina Distribuce a tisk Rozpočet Zadání seminární práce

2 Velké vydavatelské domy v ČR
Sanoma, Burda, Bauermedia ...

3 REDAKCE INZERCE MARKETING DISTRIBUCE

4 Média a jejich konzumace

5 Integrovaný newsroom Nejprogresivnější světový přístup k managementu redakce

6 PLNĚ INTEGROVANÁ MULTIMEDIÁLNÍ REDAKCE
REDAKCE PRINT (MF DNES) REDAKCE ON-LINE (IDNES) REDAKCE TV (DNES TV) PLNĚ INTEGROVANÁ MULTIMEDIÁLNÍ REDAKCE

7

8

9

10 Integrovaný newsroom Ušetření nákladů na Vyšší zaměstnance prostory
zásah interaktivita synergie

11 Free vs registrace vs licence
Důvody? Pluralismus vnitřní vs vnější - Náklady a přístup k médiu (blogeři v USA) - Omezený počet frekvencí

12 Náklady, sledovanost, návštěvnost

13 Vývoj nákladů tisku, ČR

14 Náklady, čtenost, metodika a finty

15 Náklady Volný prodej Předplatné
Ostatní prodej (marketing, polomarketing, rozdávání, zápočty atd…)

16 Čtenost

17 Čtenost

18 Návštěvnost webu

19

20 Inzerce – stoupající tendence

21 Inzerce Zodpovědnost Vždy označená
Nesmí být ve stejné grafice jako redakční obsah Nesmí být podprahová, klamavá… Speciální pravidla: reklama na léky, výrobky pro děti atd… Samoregulační orgán: Srov.

22 Tištěná inzerce ČR Zdroj: Unie vydavatelů, WAN. Metodika: PricewaterhouseCooper

23 Webová reklama v ČR Nejdynamičtější médium Za posledních 6 let
10x více návštěvníků a výnosů Náklady novin klesají (ne zisky z inzerce) Ročenka Unie vydavatelů ČR 2008

24 Investice do reklamy web vs print

25 Tištěná Základní členění: Inzertní strany Redakční strany Barva/čb
Titulní strana Výrazná role: suplementy (Dům a bydlení, Ona Dnes, Zdraví, Proč ne? – jasné cílové skupiny čtenářů)

26 Ceny inzerce

27 Webová reklama Kontextová

28 Webová reklama Banerová

29 Web cena Banner –

30 Čtenost vs inzerce Důvod?

31 Průměrný denní náklad cca 60 000
MfD průměrný denní náklad cca , LN

32 Inzerce Základ pro dobře fungující inzerci:
Kvalitní, co nejkompaktnější cílová skupina Lokálně Ekonomicky

33 Distribuce Uzávěrky Volný prodej Předplatné Stojany Distribuční firmy
PNS – kiosky (37% rabat) + remitenda, Mediaservis (schránky, problém včas. dor.)

34 Distribuce Mediaservis Distribuce titulů na předplatné. Celá ČR.
Doručování garantují do 8:00 hodin ráno Cena má dvě složky: Cena za správu kmene předplatitelů: 2,50 Kč za 1 adresu/ měsíc (+ DPH); - Doručování: Záleží na hmotnosti 1 výtisku a předpokládaném nákladu za rok, cca 4-5 Kč/výtisk

35 Tisk In-house tiskárny, externí tisk
Všechny velké domy vlastní tisk (výhoda tisku za náklady) MaFra (LN, MfD) Deník Právo Suplementy: ČR, Polsko, Německo

36 Tisk Příklad kalkulace:
Brno – Moravská Typografie (Jedna z mála tiskáren, která není napojena na žádné větší vydavatelství, má zdravou techniku, je závislá na externích zakázkách.) Příklad objednávky: Tisk – 289x420 mm, 32 stran, 4c Papír: novinový 45g Dodané podklady: PDF způsob balení: páskovat Cena za kus bez DPH: Náklad ks ks ks ks 32 stran 4,69 Kč/ks 3,52 Kč/ks 3,09 Kč/ks 2,91 Kč/ks

37 Agenturní servisy V ČR ČTK Mediafax Reuters, DPA…
Cena: závislá na nákladu periodika, šíři odebíraného servisu. Malá vydavatelství v řádech milionů Velká vydavatelství až desítky milionů ročně

38 Agenturní servisy Nabídka ČTK

39 Náklady celkem na výrobu novin
Cca 4-7 Kč tisk na výtisk Cca 4-6 Kč distribuce Cena novin dnes cca 12 Kč Další náklady: Lidé (cca 50 tis. na člověka) Prostory Vybavení Energie Telefony Auta Cesty Agentury…

40 Rozpočet Náklady - Distribuce - Tisk Náklady na redakci
Náklady na hosting, servery Výnosy - Prodej novin - Inzerce

41 Shrnutí: 2 příklady podnikání
HN - Economia Ekonomicky zaměřená periodika, deník HN Zajímavá cílová skupina Vysoké příjmy z inzerce (klienti – velké firmy, luxusní prodejci) Malá redakce Malé náklady na tisk (malý náklad) Malé náklady na distribuci (soustředěno hlavně do velkých měst) Vysoký zisk VLP

42 Shrnutí: 2 příklady podnikání
2. VLP - Deník Deník, regionální catch-all tisk Rozdrobená cílová skupina Inzertní klienti – malé lokálně působící firmy (špatně oslovitelné) Velká redakce Vysoké náklady na tisk (velký náklad, velký počet mutací) Vysoké náklady na distribuci (celá ČR)

43 Práce ZADÁNÍ SEMESTRÁLNÍ PRÁCE:
Zpracujte návrh – koncept na vydávání periodika (podnikového či jiného časopisu, novin, občasníku, věstníku, webu) včetně jednoduchého ročního business plánu. Měl by obsahovat: V obsahovém konceptu: popis cílové skupiny určení, základní zaměření-vymezení periodika –vydavatele vůči této cílové skupině, titul, podtitul, základní vydavatelské a polygrafické parametry (periodicita, rozsah, poměr redakčních a inzertních stran atp), V návrhu layoutu – název-popis hlavních sekcí, hlavních rubrik, předpřipravené-aktuální strany, příprava k tisku atp., V business plánu – příjmovou a výdajovou stránku projektu, adresáti, způsob distribuce, celková ekonomická rozvaha vydávání periodika.

44 Postup Cílovka Druh média Návrh média
Personální obsazení + další náklady Výroba Distribuce

45 Postup Cílovka - Popis cílové skupiny, zdůvodnění proč právě tato
2. Druh média – Titul, typ média (web, tisk), základní parametry: periodicita, rozsah, předpokládaný náklad 3. Návrh členění - hlavní rubriky

46 Postup 4. Personální obsazení + další náklady (Počet lidí + prostory/odhad + náklady na techniku) 5. Výroba – náklady na tisk/webhosting 6. Distribuce – způsob distribuce, náklady na distribuci 7. Odhad příjmů (viz tabulka cena za zasažení)

47 Postup 7. Odhad příjmů (viz tabulka cena za zasažení)
8. Roční rozpočet – výdajová a příjmová stránka


Stáhnout ppt "Vydavatelský management 2"

Podobné prezentace


Reklamy Google