Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Možnosti a výhody mezinárodní spolupráce pro inovační společnosti

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Možnosti a výhody mezinárodní spolupráce pro inovační společnosti"— Transkript prezentace:

1 Možnosti a výhody mezinárodní spolupráce pro inovační společnosti
Martin Wassell generální ředitel Evropských institutů

2 Program Co je to inovační společnost?
Proč spolupracovat …. mezinárodně Překážky inovace Výhody mezinárodní spolupráce Mezinárodní spolupráce pro inovaci Rámcový program 7 Eurohvězdy Případové studie Otázky

3 Program Co je to inovační společnost?
Proč spolupracovat …. mezinárodně Překážky inovace Výhody mezinárodní spolupráce Mezinárodní spolupráce pro inovaci Rámcový program 7 Eurohvězdy Případové studie Otázky

4 Co je to inovační společnost?
Řetěz hodnot inovace 3 Obchodní model inovace Proces inovace 2 4 Produkt inovace Struktrální inovace Aplikace inovace Průzkum hranic Hlavní ulice (zralá) Růst příjmů Raný trh Údolí smrti Kužel-kářská dráha Tornádo Hlavní ulice (brzká) Hlavní ulice (upadající) Linie poš-kození Konec života 1 Na neurčitou dobu elastické střední období Čas Mladá inovační společnost (MIS) – méně než 15 roků stará a utrácí minimálně 15% výdajů na R&D

5 Program Co je to inovační společnost?
Proč spolupracovat …. mezinárodně Překážky inovace Výhody mezinárodní spolupráce Mezinárodní spolupráce pro inovaci Rámcový program 7 Eurohvězdy Případové studie Otázky

6 Proč spolupracovat ….. mezinárodně?
Překážky inovace Mezinárodní výhody? Select the best opportunity and balance risk/reward? Vybrat tu nejlepší příležitost a vyvážit risk/odměnu? Select the best opportunity and balance risk/reward? Mezinárodní kvalifikace pro vývoj konceptů a vyhovění trhu International expertise for concept Development and market compliance Access the best suppliers, distributors and customers? Access the best suppliers, distributors and customers? Získat ty nejlepší dodavatele, distributory a zákazníky? Access the best suppliers, distributors and customers? International markets through large customers, best suppliers and dist. Mezinárodní trhy prostřednictvím velkých zákazníků, nejlepších dodavatelů a distr. Vyvinout produktová, pro- cesní a servisní řešení? Develop product, process and service solutions? Develop product, process and service solutions? Develop product, process and service solutions? Nejlepší ve třídě R&D a techno- logickém vývoji Best in class R&D and technology development Scale up to access markets National and International? Zvětšit přístupové trhy národní a mezinárodní? Scale up to access markets National and International? Scale up to access markets National and International? Customer, supplier and distribution Networks for rapid market access Zákaznické, dodavatelské a distribuční sítě pro rychlý přístup na trh Maximalizovat „délku života“ produktu a zisk? Maximise product lifespan and profit? Maximise product lifespan and profit? Maximise product lifespan and profit? Extended product, process or service life market acceptance and penetration Rozšířené produktové, procesní či servisní trvalé přijetí a proniknutí na trh

7 Program Co je to inovační společnost?
Proč spolupracovat …. mezinárodně Překážky inovace Výhody mezinárodní spolupráce Mezinárodní spolupráce pro inovaci Rámcový program 7 Eurohvězdy Případové studie Otázky

8 RP7 Příležitost pro spolupráci
Spolupráce €32,365 Kapacity €4,217 JRC €1,751 Nápady €7,460 Euratom €2,751 Lidé €4,728 €1.4Bn Tematicky nevyhrazený 100% výloh proplaceno Excelentní peněžní tok

9 Otevřená inovace …a chytré užití veřejnoprávních finančních prostředků

10 Jak tento program podporuje mezinárodní spolupráci
DNA úspěšného mezinárodního obchodního vývoje Rozvíjení hodnoty nových nápadů 95% nákladů zaplaceno EC Mezinárodní distribuční síť Vytvoření plnohodnotného řetězu 1 2 3 4 5 6 Přístup ke světové třídě R&D zdrojů Vývoj vztahů s klíčovými zákazníky

11 Jak tento program podporuje mezinárodní spolupráci
DNA úspěšného mezinárodního obchodního vývoje Rozvíjení hodnoty nových nápadů 95% nákladů zaplaceno EC Mezinárodní distribuční síť Vytvoření plnohodnotného řetězu 1 2 3 4 5 6 Přístup ke světové třídě R&D zdrojů Vývoj vztahů s klíčovými zákazníky

12 Rozvíjení hodnoty nových nápadů!
Zákazníci Kompetence

13 Rozvíjení hodnoty nových nápadů!
Kvalita Náklady Dodávka Provedení Flexibilita Funkčnost EC financování je o vytváření prodejů, majetku …a nejhodnotnějších prací! Vztah se zákazníkem There are seven and only seven benefits that human beings buy Everything else is either a feature or and advantage over other products People don’t buy features they buy benefits … run through…

14 Jak tento program podporuje mezinárodní spolupráci
DNA úspěšného mezinárodního obchodního vývoje Mezinárodní distribuční síť 1 2 3 4 5 6 Rozvíjení hodnoty nových nápadů 95% nákladů zaplaceno EC Vytvoření plnohodnotného řetězu 1 2 3 4 5 6 Přístup ke světové třídě R&D zdrojů Vývoj vztahů s klíčovými zákazníky

15 Nabídka hodnoty Vyvinout hodnotu & diferenciaci nových nabízených nápadů Poskytnout expertům přístup k subdodavatelům/spolu-doručit R&D Udělat z vašeho nápadu komerčně potvrzený prototyp Vybudovat nové technické schopnosti ve vašem řetězci hodnot Vybudovat nový přístup k trhu & nové vztahy k zákazníkům Využijte úvěru 95% z nákladů bez zeslabení IPR & hodnoty majetku

16 Možnost využití úvěru nákladů Když uskutečníte část R&D
Chytré Užití veřejných finančních prostředků

17 Celkový projekt €3,500k náklady €2,500k grant 71 % proplaceno
R&D Partner 1 Univerzita R&D Partner 6 SME R&D Partner 2 SME Vy €500k náklady €375k grant % proplaceno R&D Partner 5 Výzkumné stř. R&D Partner 3 SME Pause on valing ideas What makes a successful Innovator? What makes a successful entrepreneur? Chester Carlsen … Chester went to his directors at Kodak in the mid 50s and told them about his idea for taking photos of documents instead of people so quickly and clearly that they could replace the current, messy, slow poor quality copiers and even part of the print market in the 50s that was using large and expensive print presses to produce just a few hundred products. His bosses said, that’s great chester but we sell film and cameras and who would want to take photos of sheets of paper anyway… Chester left and started Xerox Steve Jobs … Twenty years later Chester was approached by a young engineer who told him about his idea for using their low cost, mass produced electronics components within the Xerox copiers to create a kit that could be sold to an increasing market of home computer hobbiests to build and play on their “personal computer”. The man he was talking to … Chester Calsen could not quite understand why Xerox should want to get into a tiny market of only a few thousand home hobbiests willing to spend small amounts of money for the thrill of building theirown computer for fun… when Xerox were currently selling a high value machine to millions of companies willing to pay high margins. The young engineer, was Steve Jobs and left Xerox to form apple computers on April fools day in 1976…. Because he could see that if he could provide a computer at a low enough cost for it to be affordable on an individual “Personal” basis, it could be used to replace existing products used in industry like the typewriter and extend the market for 1000s of computers bought for applications like payroll in large firms to one for millions of computors for use by individuals for smaller scale “desk-top” operations. Being a successful Innovator and entrepreneur is not the ability to create ideas … lot of people can do that ! Not even the ability to get them to market quickest It’s the ability to understand what that idea can do for the customer and who those cuctomers are So how do these new methods and techniques help firms and design teams to Generate high value ideas Recognise and measure the business value in them And Leverage partners and public funding to realise those ideas R&D Partner 4 Velká Firma

18 Program celého projektu zajištěn €3,500k
R&D Partner 1 Univerzita R&D Partner 6 SME R&D Partner 2 SME You R&D Partner 5 Výzkumné stř. R&D Partner 3 SME Pause on valing ideas What makes a successful Innovator? What makes a successful entrepreneur? Chester Carlsen … Chester went to his directors at Kodak in the mid 50s and told them about his idea for taking photos of documents instead of people so quickly and clearly that they could replace the current, messy, slow poor quality copiers and even part of the print market in the 50s that was using large and expensive print presses to produce just a few hundred products. His bosses said, that’s great chester but we sell film and cameras and who would want to take photos of sheets of paper anyway… Chester left and started Xerox Steve Jobs … Twenty years later Chester was approached by a young engineer who told him about his idea for using their low cost, mass produced electronics components within the Xerox copiers to create a kit that could be sold to an increasing market of home computer hobbiests to build and play on their “personal computer”. The man he was talking to … Chester Calsen could not quite understand why Xerox should want to get into a tiny market of only a few thousand home hobbiests willing to spend small amounts of money for the thrill of building theirown computer for fun… when Xerox were currently selling a high value machine to millions of companies willing to pay high margins. The young engineer, was Steve Jobs and left Xerox to form apple computers on April fools day in 1976…. Because he could see that if he could provide a computer at a low enough cost for it to be affordable on an individual “Personal” basis, it could be used to replace existing products used in industry like the typewriter and extend the market for 1000s of computers bought for applications like payroll in large firms to one for millions of computors for use by individuals for smaller scale “desk-top” operations. Being a successful Innovator and entrepreneur is not the ability to create ideas … lot of people can do that ! Not even the ability to get them to market quickest It’s the ability to understand what that idea can do for the customer and who those cuctomers are So how do these new methods and techniques help firms and design teams to Generate high value ideas Recognise and measure the business value in them And Leverage partners and public funding to realise those ideas R&D Partner 4 Velká Firma €155k vaších nákladů, využití úvěru €3,500k R&D vytvoření IPR pro vás při 95% využití úvěru

19 Chytré užití veřejných finančních prostředků
Možnost využití úvěru nákladů Když využíváte subdodavatelských vztahů s R&D Chytré užití veřejných finančních prostředků

20 Vy Dodavatelský partner 1 R&D Vykonavatel 1 Distributor partner 6
Celkový projekt €1,500k nákladů €1,125k grant % proplaceno €1,125k grant zaplatí náklady poskytovatele R&D servisu Dodavatelský partner 1 SME R&D Vykonavatel 1 Výzkumné stř. Distributor partner 6 SME Dodavatelský partner 2 SME Vy Distributor partner 5 SME Dodavatelský partner 3 SME R&D Vykonavatel 1 Výzkumné stř. Pause on valing ideas What makes a successful Innovator? What makes a successful entrepreneur? Chester Carlsen … Chester went to his directors at Kodak in the mid 50s and told them about his idea for taking photos of documents instead of people so quickly and clearly that they could replace the current, messy, slow poor quality copiers and even part of the print market in the 50s that was using large and expensive print presses to produce just a few hundred products. His bosses said, that’s great chester but we sell film and cameras and who would want to take photos of sheets of paper anyway… Chester left and started Xerox Steve Jobs … Twenty years later Chester was approached by a young engineer who told him about his idea for using their low cost, mass produced electronics components within the Xerox copiers to create a kit that could be sold to an increasing market of home computer hobbiests to build and play on their “personal computer”. The man he was talking to … Chester Calsen could not quite understand why Xerox should want to get into a tiny market of only a few thousand home hobbiests willing to spend small amounts of money for the thrill of building theirown computer for fun… when Xerox were currently selling a high value machine to millions of companies willing to pay high margins. The young engineer, was Steve Jobs and left Xerox to form apple computers on April fools day in 1976…. Because he could see that if he could provide a computer at a low enough cost for it to be affordable on an individual “Personal” basis, it could be used to replace existing products used in industry like the typewriter and extend the market for 1000s of computers bought for applications like payroll in large firms to one for millions of computors for use by individuals for smaller scale “desk-top” operations. Being a successful Innovator and entrepreneur is not the ability to create ideas … lot of people can do that ! Not even the ability to get them to market quickest It’s the ability to understand what that idea can do for the customer and who those cuctomers are So how do these new methods and techniques help firms and design teams to Generate high value ideas Recognise and measure the business value in them And Leverage partners and public funding to realise those ideas Zákazník partner 4 Velká firma €375k of SME nákladů rozděleno 7 krát €53k každý

21 Program celého projektu zajištěn €3,500k
R&D partner 1 Univerzita R&D Vykonavatel 1 Výzkumné stř. R&D partner 6 SME R&D partner 2 SME You R&D partner 5 Výzkumné stř. R&D partner 3 SME R&D Vykonavatel 1 Výzkumné stř. Pause on valing ideas What makes a successful Innovator? What makes a successful entrepreneur? Chester Carlsen … Chester went to his directors at Kodak in the mid 50s and told them about his idea for taking photos of documents instead of people so quickly and clearly that they could replace the current, messy, slow poor quality copiers and even part of the print market in the 50s that was using large and expensive print presses to produce just a few hundred products. His bosses said, that’s great chester but we sell film and cameras and who would want to take photos of sheets of paper anyway… Chester left and started Xerox Steve Jobs … Twenty years later Chester was approached by a young engineer who told him about his idea for using their low cost, mass produced electronics components within the Xerox copiers to create a kit that could be sold to an increasing market of home computer hobbiests to build and play on their “personal computer”. The man he was talking to … Chester Calsen could not quite understand why Xerox should want to get into a tiny market of only a few thousand home hobbiests willing to spend small amounts of money for the thrill of building theirown computer for fun… when Xerox were currently selling a high value machine to millions of companies willing to pay high margins. The young engineer, was Steve Jobs and left Xerox to form apple computers on April fools day in 1976…. Because he could see that if he could provide a computer at a low enough cost for it to be affordable on an individual “Personal” basis, it could be used to replace existing products used in industry like the typewriter and extend the market for 1000s of computers bought for applications like payroll in large firms to one for millions of computors for use by individuals for smaller scale “desk-top” operations. Being a successful Innovator and entrepreneur is not the ability to create ideas … lot of people can do that ! Not even the ability to get them to market quickest It’s the ability to understand what that idea can do for the customer and who those cuctomers are So how do these new methods and techniques help firms and design teams to Generate high value ideas Recognise and measure the business value in them And Leverage partners and public funding to realise those ideas R&D partner 4 Velká firma €80k vašich nákladů, využití úvěru €1,500k R&D vytváření IPR pro vás při 95% využití úvěru

22 Experti dosažitelní prostřednictvím programu
Cesta na trh EC kvalifikace Spolu-investování Kontrola IPR

23 Program Co je to inovační společnost?
Proč spolupracovat …. mezinárodně Překážky inovace Výhody mezinárodní spolupráce Mezinárodní spolupráce pro inovaci Rámcový program 7 Eurohvězdy Případové studie Otázky

24 Eurohvězdy Projekt Eurohvězdy - evropský projekt výzkumu a vývoje
Oslovuje jakoukoli technologickou oblast Vývoj nového produktu, proces či servis Spolupracující – minimum 2 účastníků ze 2 odlišných zemí zapojených v Eurohvězdách Hlavní účastník musí být výzkum-provádějící SME z jedné z těchto zemí Projekt by měl být řízen trhem s maximální dobou 3 let V rámci 2 let dokončení projektu produkt výzkumu by měl být připraven pro vstup na trh (s výjimkou biomedických či lékařských projektů, u nichž musí být v rámci 2 let dokončení projektu odstartovány klinické testy) První deadline – 8. února 2008

25 Program Co je to inovační společnost?
Proč spolupracovat …. mezinárodně Překážky inovace Výhody mezinárodní spolupráce Mezinárodní spolupráce pro inovaci Rámcový program 7 Eurohvězdy Případové studie Otázky

26 Vylepšená funkčnost umožňuje úlevu od bolesti
eluo-vaný lék Polyvinylkapky Vlák-nitá tkáň Děložní tepna “S touto novou alternativou k invazní chirurgii shledáváme růst našeho trhu o více než €100m. Klíčovým prvkem k úspěchu byl přístup k R&D dovednostem které interně neovládáme.” Andrew Lewis, technický ředitel, Biocompatibles Ltd

27 Zlepšená funkce produktů zlepšuje přínos pacientům
Projekt nám umožnil prozkoumat nové rysy povrchu, které nám umožnily dřívější fixaci produktu, což vede až k potenciálu k dlouhověkosti implantátu. Alan Taylor CEO, Finsbury Ltd

28 Allen Ritchie VP R&D DePuy plc,
Pevnost podporující software zvyšuje flexibilitu ortopedických implantátů Tato technologie představuje hlavní část našeho programu vývoje produktu na dalších 10 let Allen Ritchie VP R&D DePuy plc,

29 Program Co je to inovační společnost?
Proč spolupracovat …. mezinárodně Překážky inovace Výhody mezinárodní spolupráce Mezinárodní spolupráce pro inovaci Rámcový program 7 Eurohvězdy Případové studie Otázky

30 Děkujeme


Stáhnout ppt "Možnosti a výhody mezinárodní spolupráce pro inovační společnosti"

Podobné prezentace


Reklamy Google