Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Gymnázium a obchodní akademie Chodov

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Gymnázium a obchodní akademie Chodov"— Transkript prezentace:

1 Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Pořadí šablony a sada: 19 Česká republika Materiál: VY_32_INOVACE_ČR.19 Vytvořený ve školním roce: (datum) Téma: Podnebí České republiky. Předmět a třída: zeměpis, tercie osmiletého gymnázia Anotace: Výukový materiál prostřednictvím otázek seznamuje žáky s kapitolou „Podnebí a počasí ČR“. Žáci pracují s atlasem ČR. Zadání a řešení součástí prezentace. K práci vyučující využívá interaktivní tabuli. Autor: Mgr. Stanislav Srba Klíčová slova: podnebí, podnebný pás, podnebné faktory, klimatické oblasti, pranostika, klimadiagram, srážkový stín, teploměr Ověřený dne:

2 Českou republiku vlož do správného podnebného pásu.
Studený (polární) subpolární mírný subtropický Teplý (tropický) Česká republika

3 Faktory ovlivňující podnebí.
K faktorům ovlivňující podnebí přiřaď patřičné pojmy. Zeměpisná šířka Vzdálenost od oceánu Nadmořská výška (orientace georeliéfu) Převládající směr větru Mořské proudy Převládající tlakové útvary Vegetační kryt Činnost člověka západní proudění zástavba vegetace, voda. anticyklona, cyklona návětrnost svahů Golfský, Peruánský intenzita slunečního záření, mírný pás oceánské, přechodné, kontinentální klima

4 Faktory ovlivňující podnebí.
Zeměpisná šířka Vzdálenost od oceánu Nadmořská výška (orientace georeliéfu) Převládající směr větru Mořské proudy Převládající tlakové útvary Vegetační kryt Činnost člověka intenzita slunečního záření, mírný pás oceánské, přechodné, kontinentální klima návětrnost svahů západní proudění Golfský, Peruánský Anticyklona, cyklona vegetace, voda zástavba

5 Klimatické oblasti České republiky – hypertextový odkaz
Podle mapy okomentuj rozložení podnebných oblastí v České republice. Jaký faktor především ovlivňuje rozmístění klimatických oblastí?

6 Tři základní klimatické oblasti:
Teplá oblast Boží Dar Mírně teplá oblast Mělník Ostrava Studená oblast Rozmístění klimatických oblastí ovlivňuje především nadmořská výška. Přiřaď města ke klimatickým oblastem.

7 K pranostikám se pokus přiřadit správný den v roce.
Svatý Martin přijede na bílém koni. 24. duben 8. červen Medardova kápě 40 dní kape. 26.červenec Lucie noci upije a dni nepřidá. 11. listopad Svatá Anna chladna zrána. 13. prosinec Na svatého Jiří vylézají hadi a štíři.

8 Svatý Martin přijede na bílém koni.
11. listopad 8. červen Medardova kápě 40 dní kape. Lucie noci upije a dni nepřidá. 13. prosinec Svatá Anna chladna zrána. 26.červenec 24. duben Na svatého Jiří vylézají hadi a štíři.

9 Podaří se Ti složit pět pojmů souvisejících s podnebím?
g o r i l a k m í n t v a r o h s l á m k m

10 orkán smog vítr klima mlha

11 Pracuj s klimadiagramem
Pracuj s klimadiagramem. Urči měsíc s nejvyšší teplotou, nejnižší teplotou, s nejvyššími, nejnižšími srážkami… Obr. 1

12 Co znázorňuje kruhový diagram?
Obr. 2

13 Jak se nazývá meteorologický jev znázorněný na obrázku?

14 Vyber příklad oblasti srážkového stínu v České republice:
Rakovnicko Žatecko Mělnicko Pardubicko

15 Na návětrné straně prší více než na straně závětrné.
Která strana je závětrná, návětrná strana? Obr. 4

16 Svítí v průběhu roku slunce častěji
na západě Čech nebo na jihovýchodní Moravě? Obr. 5

17 Porovnej následující klimadiagramy.
Obr. 6 Obr. 7 Porovnej následující klimadiagramy.

18 synoptická Této mapě se říká Přenes do pozadí. . Obr. 9
Pokus se z mapy vyčíst nějaké informace. Značení atmosférických front: 1. Studená fronta; 2. Teplá fronta; 3. Okluzní fronta; 4. Stacionární fronta. Výstupky označují směr pohybu fronty. Obr. 8

19 Jak se jmenují a k čemu slouží přístroje na obrázcích?
hygrometr Obr. 11 Jak se jmenují a k čemu slouží přístroje na obrázcích? srážkoměr Obr. 10 teploměr anemometr barometr Obr. 13 Obr. 12 Obr. 14

20 hygrometr srážkoměr teploměr barometr anemometr

21 Poznáš, co je na obrázku? Obr. 15

22 Ukazatel směru větru. Obr. 17 Obr. 16 Obr. 18

23 Roční úhrn srážek v České republice.
Podle mapy okomentuj rozložení srážek v České republice.

24 1) OBERDORF, Falk. Wikipedia. cz [online]. [cit. 24. 3. 2013]
1) OBERDORF, Falk. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 2) CARDENAS, Daniel. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 3) KAGEE. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 4) MIRACETI. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 5) SOLAR GIS. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 6) JÖRGM. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 7) JÖRGM. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 8) AIBISCHER, Markus. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 9) -XFI-. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 10) AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 11) AUTOR NEUVEDEN. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

25 12) KÜHN, Stefan. Wikipedia. cz [online]. [cit. 24. 3. 2013]
12) KÜHN, Stefan. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 13) LANGSPEED. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 14) FR, Daniel. Wikipedia.cz [online]. [cit Obr. 10 2013]. Dostupný na WWW: 15) Vlastní archiv 16) Vlastní archiv 17) Vlastní archiv 18) Vlastní archiv


Stáhnout ppt "Gymnázium a obchodní akademie Chodov"

Podobné prezentace


Reklamy Google