Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Média v marketingových komunikacích, 1. ročník KS

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Média v marketingových komunikacích, 1. ročník KS"— Transkript prezentace:

1 Média v marketingových komunikacích, 1. ročník KS
Baťovo reklamní desatero Zlín 2005

2 poutavě nabídnout zboží vzbudit o ně zájem, který povede k potřebě,
Baťovo reklamní desatero Úkoly reklamy v tržním hospodářství: poutavě nabídnout zboží vzbudit o ně zájem, který povede k potřebě, přimět zákazníka ke koupi v obchodě. Zlín 2005

3 Reklama, která nepřiměje zákazníka ke koupi, není dobrá reklama.
Baťovo reklamní desatero Reklama není ani krásná literatura, ani krásné umění. Jediným úkolem reklamy je prodávat. Reklama, která nepřiměje zákazníka ke koupi, není dobrá reklama. Reklama je mocným nástrojem pro toho, kdo s tímto nástrojem dovede správně zacházet. Jinak – drahá přítěž. Zlín 2005

4 V reklamě firma nepřipouštěla jakoukoli nepravdu, nic vyumělkovaného.
Baťovo reklamní desatero Firma Baťa měla reklamní plán závazný pro celý stát. Plán předcházel prvnímu vystavení kolekce. V reklamě firma nepřipouštěla jakoukoli nepravdu, nic vyumělkovaného. Prodejní oddělení firmy dávalo pokyn tzv. návrhovému oddělení, čemu je třeba dělat reklamu. Zlín 2005

5 V instrukcích pro reklamní oddělení dále čteme:
Baťovo reklamní desatero „Na návrhu pracoval tým textařů, malířů a retušérů. Jejich úkolem bylo měnit myšlenky ve slova a obrázky, které uváděl y v pohyb všechen organismus reklamního oddělení.“ V instrukcích pro reklamní oddělení dále čteme: „Je-li reklama lampou, která osvětluje zákazníkovi zboží a jeho nejpříznivější a nejprospěšnější stránky, pak návrhové oddělení je dodavatelem proudu pro tuto lampu“. Zlín 2005

6 Ve výrobě reklamy byla na prvním místě příprava reklamního textu:
Baťovo reklamní desatero Ve výrobě reklamy byla na prvním místě příprava reklamního textu: podíl textaře na obchodu % podíl prodavače na obchodu % podíl organizátora % podíl grafika % podíl aranžéra % Zlín 2005

7 Reklamní texty musely být hodnotné: cena výrobku, počasí, konkurence,
Baťovo reklamní desatero Reklamní texty musely být hodnotné: cena výrobku, počasí, konkurence, všeobecná situace na trhu účinnost reklamy Zlín 2005

8 Baťovo reklamní desatero
Textař musel být nejen dobrým psychologem, ale musel se umět vžít i do role prodavače. Dobrý reklamní text nebyl výsledkem okamžitého nápadu, ale musel odpovídat na otázky, které firma přímo určovala: Zlín 2005

9 Nepoužila podobný titulek konkurence?
Baťovo reklamní desatero Má titulek obsah? Nepoužila podobný titulek konkurence? Přitáhne titulek zákazníka ke koupi? Přitáhne titulek co nejvíc takových zákazníků? Je ústřední myšlenka textu krátká a pro zákazníka zajímavá? Neobsahuje text příliš mnoho přídavných jmen? Mohla by se některá nahradit slovesy? Zlín

10 Je v titulku alespoň jedna pohnutka přesvědčující ke koupi?
Baťovo reklamní desatero Je v titulku alespoň jedna pohnutka přesvědčující ke koupi? Je v textu přímý silný pokyn nebo vyzvání ke koupi? Použil by tento text ten, který by měl svůj vlastní závod? Říká text zákazníkovi, kdy, kde, jak a za kolik si může výrobek koupit? Zlín 2005

11 Pomáhá grafická úprava prodávat nebo jen zkrášluje?
Baťovo reklamní desatero Pomáhá grafická úprava prodávat nebo jen zkrášluje? Je reklama přesvědčivá? Působí cena hodnověrně? Není příliš vysoká nebo nízká? Je autor reklamy připraven přijmout odpovědnost za všechny možné následky, které ze zveřejnění reklamy plynou? Zlín 2005

12 Dá-li se na většinu těchto otázek odpovědět kladně, jde o dobrý text.
Baťovo reklamní desatero Dá-li se na většinu těchto otázek odpovědět kladně, jde o dobrý text. Stejně velký důraz kladla firma Baťa na aranžování výloh. Jen taková výloha, která skutečně prodávala, byla pokládána za dobrou. Zlín 2005

13 Desatero pro pracovníky reklamního oddělení
Baťovo reklamní desatero Desatero pro pracovníky reklamního oddělení Dodržuj termíny uvedené v reklamním plánu i termíny mimořádných objednávek. Nedopusť kopírování reklamy jiných firem. Špatná pověst reklamy se přenáší na jméno firmy. Nevkusná reklama dělá v očích zákazníka i nevkusné zboží. Zlín

14 Baťovo reklamní desatero
4. Nezapomeň na retuš – špatně vyobrazená obuv se nebude líbit, neprodáš ji. 5. První obtah reklamy považuj za originál. Hodnota tisku dělá v očích zákazníka hodnotu zboží! 6. Spolupracuj s nejlepšími výtvarníky. Přijdou doby, kdy sám přestaneš stačit. Nezapomeň na doložku „včetně reprodukčního práva“. Zlín 2005

15 Baťovo reklamní desatero
7. Sleduj konkurenci. Využij její slabiny. S konkurencí však nikdy nepolemizuj. 8. Uč se z knih a časopisů. Nikdy nejsi dost moudrý, abys dělal reklamu státe úspěšně. Zlín 2005

16 Baťovo reklamní desatero
9. Měj stále připraven potřený materiál (barvy, kreslicí papír, fotomateriál), aby kvůli tobě spolupracovníci nezaháleli. 10. Plať rozumně svým spolu - pracovníkům, jejich mzdu podle zásluhy úměrně zvyšuj nebo snižuj. Obklopuj se dobrými a výkonnými pracovníky. Zlín 2005


Stáhnout ppt "Média v marketingových komunikacích, 1. ročník KS"

Podobné prezentace


Reklamy Google