Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48"— Transkript prezentace:

1 AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
CESTA KE KVALITĚ 22. února 2012

2 Naše škola – ŠKOLA RADOSTI – ŠKOLA KVALITY
378 dětí 18 tříd 6 oddělení školní družiny 24 učitelů (19 žen, 5 mužů) 6 vychovatelek 6 správních zaměstnanců 2 správci školního hřiště

3 Pojďte se k nám podívat!

4 Vítejte u nás!

5 Učebny 1. stupně

6 Učebny 2. stupně

7 Učebny 2. stupně

8 Školní herna školní družiny

9 Školní restaurace a občerstvení u automatu

10 ŠKOLA RADOSTI – NAŠE STRATEGIE – NÁŠ CÍL
Šťastné dítě Spokojený rodič Erudovaný a spokojený učitel Se školou spokojený zřizovatel Spokojené kontrolní orgány - zejména ČŠI

11 JAK TOHO CHCEME DOSÁHNOUT?
POHODOVÝM PROSTŘEDÍM Materiálním – věcným (estetickým a funkčním prostředím) Sociálním (pěknými vztahy – klimatem – třídy, školy, sboru) Organizačním SMYSLUPLNÝM UČENÍM OTEVŘENÝM PARTNERSTVÍM

12 AUTOEVALUAČNÍ PROCES Co jím chceme zjistit?
V čem jsme dobří? Co se nám nedaří? Směřujeme k cíli? Jak můžeme dosáhnout lepších výsledků? Jak poznáme, že se dostáváme tam, kam jsme chtěli dojít?

13 CO AUTOEVALUACÍ SLEDUJEME
Podmínky vzdělávání Průběh vzdělávání Podpora školy žákům a studentům, spolupráce s rodiči Výsledky vzdělávání žáků Řízení školy, kvalita personální práce Úroveň výsledků práce školy

14 JAK U NÁS AUTOEVALUACE PROBÍHÁ – JEJÍ ETAPY
MOTIVACE – PROČ AUTOEVALUOVAT? PŘÍPRAVA – VYBÍRÁNÍ OBLASTÍ AUTOEVALUACE VLASTNÍ REALIZACE - ZADÁNÍ ZPRACOVÁNÍ – VYHODNOCOVÁNÍ DAT KOREKCE – VYUŽITÍ ZÍSKANÝCH POZNATKŮ

15 JAKÉ FORMY SEBEHODNOCENÍ JSME V NAŠÍ ŠKOLE VOLILI?
2004 – Dotazník pro RODIČE 2005 – SWOT analýza pro UČITELE 2006 – Dotazníky pro ŽÁKY KVALITA UČENÍ A VYUČOVÁNÍ – 1. stupeň ŠKOLA JAKO UČEBNÍ PROSTOR – 2. stupeň 2007 – AUTOEVALUACE - desatero pro UČITELE – řízený rozhovor 2008 – Dotazník pro RODIČE 2009 – Dotazníky pro ŽÁKY

16 JAKÉ FORMY SEBEHODNOCENÍ JSME V NAŠÍ ŠKOLE VOLILI?
2010 – AUTOEVALUACE - desatero pro UČITELE – řízený rozhovor 2011 – Dotazník pro RODIČE 2012 – Dotazníky pro ŽÁKY KVALITA UČENÍ A VYUČOVÁNÍ – 1. stupeň ŠKOLA JAKO UČEBNÍ PROSTOR – 2. stupeň

17 AUTOEVALUACE PROVÁDĚNÁ EXTERNÍMI SUBJEKTY
TESTOVÁNÍ SCIO od roku 2003 (DŘÍVE I CERMAT A KALIBRO) 3., 5., 7. ROČNÍKY (OSP, ČJ, M, AJ) 9. ROČNÍKY (OSP, ČJ, M, AJ, NJ)

18 V ČEM U NÁS SPATŘUJEME VÝHODY AUTOEVALUACE?
Přebíráme odpovědnost za svou vlastní práci Máme zpětnou vazbu od sebe navzájem i od externího hodnotitele Je to permanentní dialog s žáky, rodiči i učiteli Společné hledáme odpovědí na různé otázky – což je podstata autoevaluaace Je to nástroj našeho dalšího rozvoje

19 VZÁJEMNÉ NÁVŠTĚVY ŠKOL Úvodní setkání k návštěvám škol Olomouc, 26
VZÁJEMNÉ NÁVŠTĚVY ŠKOL Úvodní setkání k návštěvám škol Olomouc, 26. května 2010

20 ÚVODNÍ SETKÁNÍ K NÁVŠTĚVÁM ŠKOL 26. května 2010
Úvodní setkání byla jednodenní akce, na kterou byly pozvány školy, které se chystaly vstoupit do aktivity Vzájemné návštěvy škol. Na akci bylo asi 10 potencionálních partnerských škol. Na úvodním setkání jsme dostali také potřebné informace k dané aktivitě a proběhlo první poznání partnerských škol.

21 WORKSHOP Olomouc 13. ledna 2011

22 CESTA KE KVALITĚ – WORKSHOP 13. 1. 2011
Jednodenní akce, účastnili se zástupci několika škol. Workshop vedla expertka, která nás aktivovala ke sdílení zkušeností v oblasti autoevaluace. Workshop byl složen z tvořivé části a prezentační části. Při tvořivé části byly kladeny otázky typu: V čem vidíte hlavní smysl autoevaluace pro svou školu? Jaké pocity ve vás pojem autoevaluace vyvolává?

23 CESTA KE KVALITĚ – WORKSHOP 13. 1. 2011
Následovala prezentační část. V té každá škola postupně představila skupině své vlastní hodnocení a uváděla, které kroky jsme ve škole podnikli a jakými fázemi jsme prošli. Poté jsme se ve skupině snažili nalézt odpověď na to, jaké kroky jsme museli učinit, aby byla autoevaluace efektivní.

24 CESTA KE KVALITĚ – VZÁJEMNÉ NÁVŠTĚVY ŠKOL
Vlastní návštěvy dvou partnerských škol byly dvě dvoudenní akce, při nichž si školy vzájemně oplatily svoji návštěvu. Při vzájemné práci během návštěvy se setkaly čtyřčlenné týmy - domácí školy s týmem školy hostující.

25 CESTA KE KVALITĚ – VZÁJEMNÉ NÁVŠTĚVY ŠKOL
První den byl seznamovací, domácí škola se představovala Druhý den za přítomnosti experta školy se diskutovalo o tom, jakým způsobem na škole probíhaly jednotlivé fáze autoevaluace, jaké škola používá autoevaluační nástroje

26 NÁVŠTĚVA BRNĚNSKÉ ŠKOLY 21. – 22. 3. 2011

27 BRNĚNSKÁ ŠKOLA U NÁS 28. –

28 PRAŽSKÁ ŠKOLA U NÁS 2. –

29 NÁVŠTĚVA PRAŽSKÉ ŠKOLY 9. – 10. 6. 2011

30 CESTA KE KVALITĚ –INSPIRATIVNÍ PRAXE
Stali jsme se také školou inspirativní praxe – kdy v průběhu dvou let za námi docházela Doc. PhDr. M. Prášilová, Ph.D. z PdF UP a sledovala vše, co v oblasti autoevaluace děláme. Tím vznikl příběh naší školy.

31 CESTA KE KVALITĚ Závěrem?
Projekt nás všechny ve škole povzbudil, ještě více si navzájem sdělujeme zkušenosti ze své práce. Partnerství vytvořená v rámci projektu pokračují! Děkujeme, že jsme u tohoto projektu mohli být! 

32 DĚKUJI ZA POZORNOST www.zs-mozartova.cz


Stáhnout ppt "AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48"

Podobné prezentace


Reklamy Google