Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka"— Transkript prezentace:

1 EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu školy Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada č. 22 Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada 22 _ M, DUM č.11 Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Název: Znázornění přirozených čísel pro 6. třídu Autor: Ing. Petra Antlová Stručná anotace: Motivační opakování přirozených čísel, jejich znázornění na číselné ose, číselné řady, zápis přirozených čísel v desítkové soustavě, doplňování slovních hádanek, práce s textem slovní úlohy, skupinová práce žáků, hodnocení žáků mezi sebou, mezipředmětové vztahy (zeměpis) Metodické zhodnocení: Pilotováno , 6.C, Petra Antlová. 1

2 Znázornění přirozených čísel
Přirozená čísla Znázornění přirozených čísel

3 Znázornění přirozených čísel
82 Znázornění přirozených čísel 1 140 15 Co jsou přirozená čísla? 127 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 Řadíme nulu mezi přirozená čísla? NULA NEPATŘÍ MEZI PŘIROZENÁ ČÍSLA

4 Odpověz na otázky. Mezi níže seřazenými přirozenými čísly jsou tři vynechány, která to jsou? 208, , 210, 211, 212, , 214, ,216 ? ? ? 209 213 215 Zakresli na číselnou osu chybějící přirozená čísla, která jsou označena barevnými body. 63 65 67 68 72

5 Rychle odpovídej. Které přirozené číslo následuje hned za číslem 169?
Které přirozené číslo je hned před číslem 158? Které přirozené číslo je mezi čísly 167 a 169? Vyjmenuj všechna přirozená čísla, která jsou mezi čísly 160 a 166?

6 Zakresli číselnou osu, vyznač a napiš.
Narýsuj část číselné osy s obrazy čísel 22, 23, …. až 32, jednotku zvol 1cm. Vyznač obrazy čísel 24, 26, 29, 30 a 31. Zapiš přirozené číslo které následuje hned za číslem 30 _____ které, je hned před číslem 23 ______ Všechna přirozená čísla mezi čísly 23 a 27 __________________

7 Zápis přirozených čísel
Přirozené číslo můžeme zapsat zkráceným nebo rozvinutým zápisem v desítkové soustavě. Zkrácený zápis: 7 (sedm) jednotek 2 (dvě) desítky 1 (jedna) stovka žádný tisíc (0 tisíců) 8 (osm) desetitisíců 9 (devět) statisíců 5 (pět) miliónů Rozvinutý zápis: Součin můžeme v zápisu vynechat, neboť = 0

8 Zápis přirozených čísel – příklady 1
Poloměr Země je asi šest miliónů tři sta sedmdesát tisíc dvě stě dvacet pět metrů. Zapiš tuto délku pomocí číslic pomocí zkráceného i rozvinutého zápisu. ________________________________________ Víš, jak se nazývá tisíc miliónů? Napiš zkrácený zápis těchto čísel = _____________ = _________ = ______________

9 Zápis přirozených čísel – příklady 2
Zapisuj přirozená čísla: a) největší nejmenší Jednociferné číslo b) Dvojciferné číslo c) Trojciferné číslo d) Čtyřciferné číslo e) Pěticiferné číslo a) b) c) d) e) a) 9 1 b) 10 99 c) 100 999 d) 1 000 9 999 e) 99 999 10 000

10 Zápis přirozených čísel – příklady 3
Práce ve skupinách, hledání správných přirozených čísel - Vyhrává skupina, která první najde a správně přiřadí přirozené číslo ke svému zápisu v desítkové soustavě. Slovní úloha, nalep do sešitu a vyřeš. Zpráva z rozhlasu: „Náklady na výstavbu silnic v ČR byly v letech devatenáct se devadesát sedm až dva tisíce přibližně dvacet čtyři miliard jedno sto osmdesát čtyři miliony korun.“ Zapiš číslicemi všechny číselné údaje.

11 Řešení. 209, 213, 215 64, 66, 69, 70, 71 170 157 168 161, 162, 163, 164, 165 . 31 22 24, 25, 26 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32

12 Řešení. = miliarda 736; 9 045; . A: 2 500; 3 011; ; ; B: 3 400; 2 010; ; ; 1997; 2000; Kč a) 9 1 b) 10 99 c) 100 999 d) 1 000 9 999 e) 99 999 10 000

13 Metodický pokyn pro úlohu 13.
Pedagog si připraví do výuky karty s jednotlivými čísli napsanými slovy pro 4-5 skupin žáků. Ideálně každá skupina např. 5 různých čísel, skupina současně odlišená barvou. Podobně si tato čísla připraví na jiné karty napsaná čísly a min. další 3 čísla navíc vymyslí, aby žáci nemohli využít vylučovací metody Skupiny mají za úkol správně přiřadit numerický zápis čísel ke slovnímu zápisu. Vyhrává rychlejší skupina Hodnocení provádí skupiny mezi sebou. Rychlejší skupiny dělají slovní úlohu č. 14

14 Citace: ODVÁRKO-KADLEČEK, Oldřich - Jiří. MATEMATIKA pro 6. ročník základní školy, 1.díl. 2. vyd. Havlíčkův Brod: Prometheus, spol. s r.o., ISBN Kapitola 1.1, s. 3.,s. 4., kapitola 1.3, s. 7., s. 8., kapitola 1.4, s. 10


Stáhnout ppt "EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka"

Podobné prezentace


Reklamy Google