Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

HLAVNÍ TRENDY ROKU 2006 koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím - o 10 pct více než před.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "HLAVNÍ TRENDY ROKU 2006 koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím - o 10 pct více než před."— Transkript prezentace:

1 HLAVNÍ TRENDY ROKU 2006 koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím - o 10 pct více než před rokem tento skok je způsoben konsolidací českého obchodu - odchodem společností Carrefour, Edeka, J.Meinl; tento proces pokračuje nadále (Delvita) tržní podíly největších řetězců se tak začínají dostávat na standardní evropskou úroveň, avšak proces koncentrace ještě nekončí hypermarkety a diskonty jsou stále nejúspěšnějšími formáty, avšak díky diverzifikaci nákupního chování se v některých kategoriích prosazují specializované typy prodejen - čerstvé potraviny nakupujeme jinak v hodnocení a preferencích ze strany zákazníků si nejlépe vedou řetězce Globus, Tesco a Kaufland na špičce žebříčku českého obchodu dochází k podstatným změnám…

2 TRŽNÍ PODÍL TOP 10 V RYCHLOOBRÁTKOVÉM ZBOŽÍ
Pramen: INCOMA Research Koncentrace obchodu v r.2006 prudce vzrostla Hlavním zdrojem růstu bylo slučování obchodních společností

3 V JAKÉM TYPU PRODEJNY CELKOVĚ UTRATÍTE NEJVĚTŠÍ ČÁST SVÝCH MĚSÍČNÍCH VÝDAJŮ ZA POTRAVINY CELKEM?
supermarkety již řadu let mírně klesají menší prodejny klesají, ale pomaleji než v 90. letech diskonty mírně ale trvale rostou hypermarkety rostou, ale od r.2003 velmi pomalu Pramen: Shopping Monitor 2006 (INCOMA Research + GfK Praha)

4 V JAKÉM TYPU PRODEJNY CELKOVĚ UTRATÍTE NEJVĚTŠÍ ČÁST SVÝCH MĚSÍČNÍCH VÝDAJŮ ZA ČERSTVÉ MASO?
pokles řeznictví vystřídal v r.2003 růst diskonty ani hypermarkety nevykazují zásadnější nárůst malé samoobsluhy se stabilizovaly na úrovni diskontů a supermarketů Pramen: Shopping Monitor 2006 (INCOMA Research + GfK Praha)

5 Pramen: Shopping Monitor 2006 (INCOMA Research + GfK Praha)

6 TOP10 SKUPIN PODLE MALOOBCHODNÍCH TRŽEB
(na základě předběžných výsledků r.2006) Skupina Schwarz se stala největším českým maloobchodníkem Celkové tržby TOP10 přesáhly 250 mld. Kč Meziroční nárůst tržeb činí přes 30 mld. Kč Tržby jsou uvedeny včetně DPH * = odhad INCOMA Research Pramen: INCOMA Research + Moderní obchod


Stáhnout ppt "HLAVNÍ TRENDY ROKU 2006 koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím - o 10 pct více než před."

Podobné prezentace


Reklamy Google