Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Podnikatelské prostředí: Makroprostředí

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Podnikatelské prostředí: Makroprostředí"— Transkript prezentace:

1 Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Obsah Pojem Makroprostředí a jeho význam Charakteristika složek makroprostředí Otázky pro žáky Zdroje

2 1. Makroprostředí Co zahrnuje pojem Makroprostředí? Makroprostředí
Je globální prostředí – zesvětovění výroby a trhu. Prochází neustálými změnami. Musí se neustále sledovat. Podnik může makroprostředí ovlivňovat minimálně. Činnost podniku se musí makroprostředí přizpůsobovat.

3 Co patří do globálního Makroprostředí?
Globální prostředí zahrnuje: Ekonomické vlivy. Přírodní podmínky a ekologii. Technologický pokrok. Vývoj populace. Politiku. Subkulturní a jiné sociologické vlivy.

4 2. Charakteristika složek makroprostředí
Jak souvisí s marketingem ekonomické vlivy? EKONOMICKÉ VLIVY FIRMY SPOTŘEBITELÉ Nakupují Prodávají Prodávají Nakupují Výrobní faktory. Výrobky a služby. Práci, kapitál, know- how. Výrobky a služby.

5 Do jaké míry mohou firmy nakupovat výrobní faktory?
Za jaké ceny budou prodávat své výrobky a služby ? Je dáno ekonomickými faktory: Cenou výrobních faktorů. Mírou inflace. Kurzem měny. Výší úrokové sazby. Vývojem HDP.

6 Do jaké míry jsou spotřebitelé ochotni prodávat své výrobní faktory?
Jaké ceny budou ochotni akceptovat při nákupu výrobků a služeb ? Je dáno ekonomickými faktory: Výší důchodů. Mírou inflace. Mírou nezaměstnanosti. Výší úrokové sazby.

7 Co sledují přírodní podmínky a ekologie?
Vliv výroby na ekologii. Přírodní podmínky a ekologie Ceny surovin čerpaných z přírodních zdrojů. Ochranu životního prostředí.

8 Jaký je vliv výroby na ekologii?
Znečištění ovzduší a vod. Zvyšování množství odpadů. Vliv výroby na ekologii. Chemické znečištění půdy. Ubývání neobnovitelných zdrojů.

9 Co způsobuje ubývání neobnovitelných zdrojů?
Zvyšuje růst ceny zdrojů. Tempo hledání alternativních zdrojů. Neobnovitelné zdroje tvoří: Ropa, uhlí, zemní plyn, zlato.

10 Co znamená pojem ochrana životního prostředí?
Zavedení limitů znečištění (ovzduší, voda, půda). Používání recyklovatelných materiálů, obalů. Podpora poptávky po ekologických výrobcích. Nižší spotřeba energie.

11 Co zahrnuje technologický pokrok?
Nové technologie výroby. Nové materiály použité při výrobě. Větší produktivita práce. Nižší náklady výroby. Vyšší konkurenceschopnost výrobce.

12 Jak ovlivňuje podnikání politika?
Volení zákonodárci tvoří zákony. Politika Určuje podmínky k podnikání. Snaží se chránit zájmy výrobců i spotřebitelů. Ochrana spotřebitele: ČOI, Úřad pro ochranu spotřebitele, Dtest.

13 Do jaké míry jsou spotřebitelé ochotni prodávat své výrobní faktory?
Stav populace – potenciální zákazníci Výrobci sledují demografické vlivy: Velikost populace. Požadavky na vzdělání. Příslušnost k náboženství. Sociologické změny (zájmy, změny bydliště, volnočasové aktivity).

14 Co zahrnuje pojem Subkultury?
Subkulturní a jiné sociologické vlivy Uznávané hodnoty. Utváření postojů. Zvyklosti spotřebitele. Hodnoty, zvyklosti, postoje: Tvoří společnost, ve které se člověk narodil, vyrůstal. Ovlivňují vlastnosti výrobků, které bude jedinec poptávat.

15 3. Otázky pro žáky 1.Co zahrnuje pojem Makroprostředí?
2. Vyjmenujte demografické trendy současnosti? Ekonomické vlivy. Přírodní podmínky a ekologii. Technologický pokrok. Vývoj populace. Politiku. Subkulturní a jiné sociologické vlivy.

16 Co znamená pojem ochrana životního prostředí?
Zavedení limitů znečištění (ovzduší, voda, půda). Používání recyklovatelných materiálů, obalů. Podpora poptávky po ekologických výrobcích. Nižší spotřeba energie.


Stáhnout ppt "Podnikatelské prostředí: Makroprostředí"

Podobné prezentace


Reklamy Google