Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mimořádná tisková konference Správy železniční dopravní cesty

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mimořádná tisková konference Správy železniční dopravní cesty"— Transkript prezentace:

1 Mimořádná tisková konference Správy železniční dopravní cesty
Výsledky kontroly stavu kolejí a otázky bezpečnosti na železničních přejezdech 29. června 2011 – Rytířský sál, Dlážděná 7

2 Program tiskové konference
první část – výsledky mimořádné kontroly tratí a následná opatření druhá část – bezpečnost na železničních přejezdech třetí část – dotazy Výsledky kontroly stavu kolejí a otázky bezpečnosti na železničních přejezdech

3 Mimořádná kontrola tratí
Podnětem byla mimořádná událost, kdy dne došlo v kilometru 50,765 trati Brno – Přerov ve 12,24 hod. k vykolejení nákladního vlaku Vn 52061, vykolejilo celkem 13 vozů. I když dosud nebylo ukončeno šetření nehody, SŽDC připouští, že stav kolejí v dané oblasti nebyl v žádoucím technickém stavu. Potvrdilo se podezření, že některé tratě jsou v takovém technickém stavu, že je na nich nutné zavést „pomalé jízdy“. Výsledky kontroly stavu kolejí a otázky bezpečnosti na železničních přejezdech

4 Mimořádná kontrola tratí
Ve dnech 10. – byla provedena nejrozsáhlejší kontrola železničního svršku za posledních dvacet let Více než 400 pracovníků SŽDC prověřilo všechny tratě. Zaměstnanci ředitelství prováděli namátkovou kontrolu některých tratí. Speciální pozornost byla zaměřena na 2700 kilometrů tratí, kde se scházejí dva klíčové rizikové faktory: jsou na nich použita upevňovadla ŽS 3 je na nich použita technologie bezstykové koleje Výsledky kontroly stavu kolejí a otázky bezpečnosti na železničních přejezdech

5 Výsledky mimořádné kontroly železničního svršku
Kontrola ukázala, že nejhorší situace na celostátních tratích je v oblasti jižní Moravy, kterou spravuje SDC Brno. Na trati z Lanžhotu na státní hranici byly zjištěny uvolněné šrouby na 50 až 70 procentech upevňovadel. Nejrozsáhlejší problémy jsou na trati Brno – Přerov, kde je na jednotlivých úsecích uvolněno 15 až 65 procent šroubů na upevňovadlech. Výsledky kontroly stavu kolejí a otázky bezpečnosti na železničních přejezdech

6 Další výsledky mimořádné kontroly
Problémy na celostátních tratích byly nalezeny i v jiných regionech: trať Česká Třebová – Bohumín: 35 až 45 procent uvolněných upevňovadel trať Uherský Brod – Újezdec: 30 procenta uvolněných upevňovadel trať Kojetín – Valašské Meziříčí: 25 až 55 procent uvolněných upevňovadel trať Lysá nad Labem – Ústí nad Labem západ: 30 procent uvolněných upevňovadel trať Ústí nad Labem – Chomutov: 30 procent uvolněných upevňovadel Výsledky kontroly stavu kolejí a otázky bezpečnosti na železničních přejezdech

7 Další výsledky mimořádné kontroly
Vysvětlení pojmu pomalá jízda: „Pomalá jízda“ je omezení rychlosti vlaku na úroveň, která i přes horší stav kolejí vylučuje nehodu zaviněnou železniční dopravní cestou. Výsledky kontroly stavu kolejí a otázky bezpečnosti na železničních přejezdech

8 Zavádění pomalých jízd na celostátních tratích
Pomalé jízdy při teplotách nad 30 stupňů Celsia již byly zavedeny na 31 úsecích celostátních tratí, a to okamžitě po zjištění závad. Na dalších 32 úsecích byl s okamžitou platností zaveden zvýšený dohled, především při teplotách nad 30 stupňů Celsia. Pokud se ukáže potřeba, budou zaváděny pomalé jízdy i na dalších úsecích. Počet kilometrů pomalých jízd v následujících dnech bude záležet především na počasí a na postupu prací. Výsledky kontroly stavu kolejí a otázky bezpečnosti na železničních přejezdech

9 Zavádění pomalých jízd na regionálních tratích
Pomalé jízdy při teplotách nad 30 stupňů Celsia byly zavedeny na devatenácti úsecích regionálních tratí. Na dvou úsecích byly zavedeny pomalé jízdy bez teplotního omezení. Na zhruba 20 dalších úsecích je situace monitorována, a pokud se ukáže nutnost, budou vlaky zpomaleny i tam. Například 28. června byly pomalé jízdy zavedeny na celkem 170 kilometrech celostátních i regionálních tratích po celé České republice Výsledky kontroly stavu kolejí a otázky bezpečnosti na železničních přejezdech

10 Dopady na plynulost dopravy a na tržby SŽDC
Na jednotlivých vlakových spojích může docházet ke zpoždění Návaznost jízdních řádů by neměla být narušena Úseky pomalých jízd totiž většinou nejsou příliš dlouhé, to znamená, že dopravci tato zpoždění mohou na většině tratí snížit Výsledky kontroly stavu kolejí a otázky bezpečnosti na železničních přejezdech

11 Neprodlená nápravná opatření
První opravy budou hotovy již 30. června: například na úsecích Jaroměř – Dvůr Králově, Jaroměř – Česká Skalice, Slatiňany - Chrudim a na některých jiných Další série bude dokončena v červenci: Nezamyslice – Ivanovice - Vyškov, Lanžhot – státní hranice se Slovenskem, Havlíčkův Brod – Okrouhlice, Kladno Ostrovec – Kladno Dubí, Dobřichovice – Řevnice, Kolín – Mělník, Moravský Krumlov – Moravské Bránice, Střetice - Silůvky a mnoho dalších Některé úseky, které budou opraveny do konce srpna: Vyškov – Rousínov, Maloměřice – Královo Pole, Přerov – Prosenice atd. Během září budou ukončeny údržby například na úsecích: Židenice – Maloměřice, Královo Pole – Kuřim, Přelouč – Choltice a další Do konce roku 2011 budou následovat například: Lázně Bělohrad – Nová Paka, Hodkovice – Rychnov a tak dále… Výsledky kontroly stavu kolejí a otázky bezpečnosti na železničních přejezdech

12 a je nyní železnice bezpečná?
Kolik to bude stát a je nyní železnice bezpečná? Celkové náklady na „dotahování šroubů“ a mimořádnou údržbu s tím spojenou jsou odhadnuty na 154 milionů korun Díky této sumě budou moci být ukončeny pomalé jízdy Vzhledem k zavedení pomalých jízd je železnice bezpečná pro osobní i nákladní dopravu Většina úseků s uvolněnými šrouby a s pomalými jízdami bude opravena do konce září Až na několik výjimek bude mimořádná údržba dokončena během letošního roku Výsledky kontroly stavu kolejí a otázky bezpečnosti na železničních přejezdech

13 Bezpečnost na železničních přejezdech

14 Bezpečnost na přejezdech 2011
Pět priorit SŽDC na železničních přejezdech pro letošní rok: zvýšení výdajů na bezpečnost na přejezdech, vytvoření podmínek pro výrazný růst finančních prostředků na příští rok na rekordních 1,32 mld. Kč na 350 přejezdech osazení výkonnějších nových výstražníků za 30 mil. Kč odstranění posledních dvou přejezdů s kříži na silnicích I. třídy zavádění kamerových dohlížecích systémů na přejezdech rušení některých přejezdů Výsledky kontroly stavu kolejí a otázky bezpečnosti na železničních přejezdech

15 Rušení některých přejezdů
V České republice je největší hustota železnice a také největší hustota silničních přejezdů – to vede k omezení plynulosti dopravy Srovnání: ČR: jeden přejezd na 10 km2 Německo: jeden přejezd na 20 km2 ČR: jeden přejezd na 1300 obyvatel Německo: jeden přejezd na 5000 obyvatel ČR: na deseti kilometrech 9 přejezdů Německo: na deseti kilometrech 5 přejezdů Výsledky kontroly stavu kolejí a otázky bezpečnosti na železničních přejezdech

16 Rušení některých přejezdů
Srovnání počtu přejezdů (stav k ): ČR: 8 161 Země menší nebo srovnatelné s ČR: Nizozemsko: 2 587 Rakousko: 5 430 Maďarsko: 5 818 Země výrazně větší než ČR: Itálie: 6 003 Velká Británie: 6 450 Polsko: Francie: Německo: Výsledky kontroly stavu kolejí a otázky bezpečnosti na železničních přejezdech

17 Rušení některých přejezdů
Počty zrušených přejezdů v posledních letech a předpoklad pro rok 2011 Od roku 2006 až do současnosti bylo zrušeno celkem 285 nepotřebných přejezdů s kříži: rok 2009 64 2010 115 2011 (1. pololetí) 32 2012 (cíl SŽDC) 200 Výsledky kontroly stavu kolejí a otázky bezpečnosti na železničních přejezdech

18 Vývoj bezpečnosti na přejezdech
Srovnání nehod (mimořádné události) na železničních přejezdech za 1. pololetí roku 2009, 2010, 2011 (do ) Kde se dějí nehody (souhrn let 2010 a 2011 ( ) Počet MU usmrceno zraněno 2009 90 14 35 2010 133 28 58 2011 75 10 61 druh přejezdu počet nehod Počet mrtvých Počet zraněných označení křížem 127 10 50 světla bez závor 165 35 123 světla a závory 26 7 8 Výsledky kontroly stavu kolejí a otázky bezpečnosti na železničních přejezdech

19 Výdaje na bezpečnost na přejezdech
V roce 2010: 251 milionů korun V roce 2011: milionů korun V roce 2012: ,32 miliardy korun Jde o peníze určené přímo na přejezdy a různá zabezpečovací zařízení přejezdů. Vedle toho vynaloží SŽDC také více než 400 milionů korun na opravy přejezdů z hlediska jejich sjízdnosti pro motorová vozidla. Výsledky kontroly stavu kolejí a otázky bezpečnosti na železničních přejezdech

20 Letos odstraníme poslední přejezdy s kříži na silnicích I. třídy
V říjnu 2010 zahájena analýza stavu zabezpečení přejezdů Jedním z výsledků je rozhodnutí zmodernizovat poslední přejezdy s kříži na silnicích I. třídy P6073, trať Olbramovice – Sedlčany v km 6,115: datum ukončení stavby v listopadu 2011 – za posledních deset let se zde stalo 6 nehod, vždy vlak s osobním vozem P3737, trať Čáslav – Žleby v km 2,140: přejezd byl zařazen do plánu roku 2011 s nejvyšší prioritou – za posledních deset let dvě nehody, jedna s osobním vozem a jedna s nákladním vozem Výsledky kontroly stavu kolejí a otázky bezpečnosti na železničních přejezdech

21 Zavádění kontrolních kamerových systémů
V současnosti jsou kamerami osazeny některé přejezdy na Moravě Dobré výsledky – řidiči se bojí postihů za přestupky Druhé pololetí 2011 – deset kamerových systémů na železničních přejezdech Pro rok 2012 chce SŽDC prosadit zavádění kamer jako součást rozpočtu SFDI Výsledky kontroly stavu kolejí a otázky bezpečnosti na železničních přejezdech

22 Zavádění kontrolních kamerových systémů
Užitečné rady před prázdninami a dovolenými Systém číslovaných přejezdů napojený na IZS P12345 Telefon 112 Videoklip „Co dělat, když…“ (AŽD Praha) Výsledky kontroly stavu kolejí a otázky bezpečnosti na železničních přejezdech

23 Výsledky kontroly stavu kolejí a otázky bezpečnosti na železničních přejezdech


Stáhnout ppt "Mimořádná tisková konference Správy železniční dopravní cesty"

Podobné prezentace


Reklamy Google