Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Skrytý význam barev Střední odborná škola a Střední odborné učiliště

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Skrytý význam barev Střední odborná škola a Střední odborné učiliště"— Transkript prezentace:

1 Skrytý význam barev Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Čs. armády 777 Milevsko Skrytý význam barev

2 Mgr. Josef Kašpar VY_32_INOVACE_05_B_07_MEV Škola SOŠ a SOU Milevsko
Autor Mgr. Josef Kašpar Název VY_32_INOVACE_05_B_07_MEV Téma Skrytý význam barev Anotace Žák se seznámí s významem a symbolikou barev včetně jejich využití v marketingu. Klíčová slova Mediální výchova, barvy, marketing, symbol, logo Cílová skupina Žák maturitních oborů SOŠ a SOU Milevsko Datum tvorby Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

3 Metodický pokyn: Prezentace je zaměřena především na výklad učiva.
4. snímek: výklad učitele, popř. problémový výklad (využití mezerníku) 5. snímek: schéma - výklad učitele + diskuse 6. – 22. snímek: výklad učitele, popř. problémový výklad 23. snímek: test (po kliknutí na textové pole přiletí „smajlík“) 24. snímek: obrázek - diskuse Inovativnost materiálu spočívá v samostatném zamyšlení žáků nad problémem (problémové vyučování – žák sám přichází na řešení zadaného úkolu), interaktivnost probíhá využitím ICT.

4 Příklady účinku barev v marketingu
Když se plechovka zázvorového piva bez cukru Canada Dry změnila z červené na zelenou a bílou, tržby se zvedly o více než 25%. Natřením telefonních automatů nažluto dosáhla firma Nynex většího počtu volajících. Studie ukázaly, že v oblasti hracích automatů tmavé barvy jako černá, červená, fialová a modrá přitáhnou pozornost hráčů na delší dobu.

5

6 ŽLUTÁ Význam: povzbuzující, uvolňující, veselá, harmonie, symbol plnosti života ale i ohlašování stáří (v přírodě na podzim také plody, květy a listy žloutnou) Působení: pocit o 2°C vyšší teploty, zahřívá, podporuje chápavost, schopnost kontaktu, pozitivně působí na paměť, podporuje chuť poznávat nové věci Zajímavost: Rádi ji mají lidé plní nadějí a očekávání. Na nešťastné “beznadějné” jedince žlutá působí pokrytecky. Odmítání žluté prozrazuje zklamání, nedůvěru v budoucnost.

7 ŽLUTÁ V MARKETINGU Používá se k přilákání zákazníků, a to hlavně v kombinaci s černou. Označuje nízké ceny. Hodí se k výrobkům spojeným s kukuřicí, citrony a opalovacími krémy.

8 ČERVENÁ Význam: energická, prudká, sebevědomá, výstražná, často spojovaná s láskou, ohněm, krví, nebezpečím, změnami, postupem vpřed, zdoláváním nesnází a dobyvačností Působení: dodání energie, zpozornění, povzbuzení aktivity a myšlení, dodání chuti k jídlu, povzbuzení emocí (někdy až rozčilenost, agrese) a chuti do života,  stupňování zážitků, člověk je hovornější a snaživější Zajímavost: Přednost jí dávají lidé sebevědomí, cílevědomí, tvořiví, ale také pruďasové a se sklony k násilí. Odmítání červené může být znakem nedostatku sil a vyčerpanosti, pasivity. 

9 ČERVENÁ V MARKETINGU Na věcech přinášejících pocit mužnosti – sportovní auta, cigarety. Jsou kupovány impulzivně - čokolády, sladkosti. Na něco upozorňují, před něčím varují. Fastfoody - červená nutí zákazníky spěchat, zvyšuje tak celkový počet obsloužených zákazníků.

10 ORANŽOVÁ Význam: radostná, slavnostní, optimistická, často spojovaná se sluncem, teplem, zlatem a bohatstvím, úrodou, ale také rozčilením, symbol sebedůvěry a nadšení Působení: dodání energie, zpozornění, povzbuzení aktivity a myšlení, dodání chuti k jídlu, povzbuzení emocí (někdy až rozčilenost, agrese), pomáhá proti špatné náladě i depresím, nespokojenosti, pesimismu

11 ORANŽOVÁ V MARKETINGU Webdesign

12 MODRÁ Význam: uvolnění, rovnováha, soulad, uspokojení, klid, mír, barva touhy i víry, věrnosti, oddanosti i tradice, barva vody, nebe i vzduchu Působení: zlepšuje vnímání, uklidňuje, ochlazuje, zlepšuje intuici a dojmy Zajímavost: Rádi ji mají lidé s bohatým vnitřním životem, romantikové a introverti. Nevyhledávají ji naopak ti, kteří nejsou spokojeni se současnými vztahy.

13 MODRÁ V MARKETINGU Mražené produkty Minerální vody
Barva věrnosti, loajality (viz modré uniformy), stálosti, moudrosti, důvěry (proto ji hojně využívají banky a pojišťovny)

14 ZELENÁ Význam: barva přírody a vegetace, symbol růstu, nového začátku a hojnosti, života, ale také zlých bytostí a duchů (představa mimozemšťanů, vodník…) Působení: uklidňuje nervy, posiluje smysly, pocit klidu a zotavení, vzbuzuje důvěru Zajímavost: Zelené dává přednost ten, který se jen tak nezalekne překážek a umí si stát na svém, ten kdo pečuje o druhé nebo je má sklony ovládat, touží po obdivu a uznání. Odmítají ji lidé originální nebo vnitřně nejistí. Za nesympatickou ji často označují lidé trpící srdečními chorobami.

15 ZELENÁ V MARKETINGU Na obaly konzervované zeleniny
Potravinové výrobky nesoucí zelené schéma působí jako méně tučné, méně kalorické a s vyšším obsahem bílkovin.

16 ČERNÁ Význam: smutek, ztráta, beznaděj, konečné rozhodnutí, barva smrti a opuštěnosti, tmy a tajemna, ale také protestu a vzdoru, plodnosti země, je to barva smutku i slavnosti Působení: ve velkém množství může navodit sklíčenost a špatnou náladu, zhoršit tělesný i duševní pohodu člověka

17 ČERNÁ V MARKETINGU Luxus Elegance Auta Oblečení

18 HNĚDÁ Význam: barva země a mateřství, potřeba bezpečí, tepla, spojována s představou tělesných požitků a s  touhou po klidném, s přírodou spojeném životě, stabilita, růst Působení: odříkání, nevyhledávání změn, zdrženlivost, ale i ochota Zajímavost: Rádi ji mají lidé toužící po vlastním pohodlí, ale také lidé vyčerpaní toužící po odpočinku. Ti, kteří chtějí být výjimeční a chtějí se lišit, jí pohrdají.

19 HNĚDÁ V MARKETINGU Na výrobky pro muže

20 BÍLÁ V MARKETINGU Bílá ve své jasnosti navozuje pocit ticha a chladu. (Viděli jste ve filmech malé místnosti, do nichž zavírali psychicky narušené osoby?) Ve velkém množství oslňuje. Barva, která navozuje pocit prázdnoty, ale která však skoro přetéká možnostmi. Mezi nejčastější symboliku bílé patří čistota, dokonalost, módnost, nevinnost, mládí, klid, mír. Ve společnosti s modrou přetéká čistotou. Velmi často bílou vídáváme ve spojení s jinými barvami, neboť ostatním barvám dodává na hloubce a sytosti.

21 RŮŽOVÁ Význam: láska, náklonnost, něžnost, jemnost, oddanost, zdrženlivá elegance, volnost, energie Působení: slavnostní nálada, něžnost, sentimentální cítění, zvyšuje chuť na sladké, může narušovat vztah k realitě a odvracet od řešení problémů („vidět svět skrz růžové brýle”)

22 RŮŽOVÁ V MARKETINGU Na výrobky pro ženy Není vhodná pro muže

23 Test Jakou barvu ve svém logu používá Ferrari? Oranžová Modrá Žlutá

24

25 Zdroje a citace Copyright (c) 2013 [Josef Kašpar] and its licensors (Corel). All rights reserved. AUTOR NEUVEDEN.  [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN.  [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "Skrytý význam barev Střední odborná škola a Střední odborné učiliště"

Podobné prezentace


Reklamy Google