Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mgr. Petr Uherka, Dipl. Mgmt. (Open)

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mgr. Petr Uherka, Dipl. Mgmt. (Open)"— Transkript prezentace:

1 Mgr. Petr Uherka, Dipl. Mgmt. (Open)
Strategie podniku z pohledu personalisty podnikatelské problémy a personalistická řešení Tuto šablonu lze použít jako počáteční soubor pro prezentaci výukových materiálů při práci ve skupině. Oddíly Po kliknutí na snímek pravým tlačítkem myši lze přidat oddíly. Oddíly mohou pomoci uspořádat snímky nebo usnadnit spolupráci mezi více autory. Poznámky Oddíl Poznámky použijte k zadání poznámek k doručení nebo dalších podrobností pro posluchače. Tyto poznámky lze zobrazit během prezentace. Vezměte v úvahu velikost písma (důležité pro usnadnění, viditelnost, pořízení videozáznamu a online provoz). Sladěné barvy Věnujte zvláštní pozornost obrázkům, grafům a textovým polím. Zvažte, zda účastníci budou tisknout černobíle nebo ve stupních šedé. Provedením zkušebního tisku ověřte, zda barvy fungují správně při vytištění černobíle i ve stupních šedé. Obrázky, tabulky a grafy Vsaďte na jednoduchost: pokud je to možné, použijte konzistentní a nerušivé styly a barvy. Označte popisky všechny grafy a tabulky. Mgr. Petr Uherka, Dipl. Mgmt. (Open)

2 „Žádná organizace si nemůže počínat lépe než její lidé.“
Peter F. Drucker

3 Evokace tématu Popište/nakreslete business model vaší firmy. V čem jsou pro vaše podnikání nezbytní lidé? Co jsou u vás lidské „zdroje“?

4 Jak moc znáte vaši firmu?

5 Co je zač a kde ji najdete? Proč ji manažeři potřebují?
Microsoft Konstrukční dokonalost Strategie podniku Co je zač a kde ji najdete? Proč ji manažeři potřebují? Důvěrné informace společnosti Microsoft

6 Strategie: co je zač? „Strategie je co děláte (ne co říkáte), a co děláte, je vaše strategie (…)“ „(…) každá firma má strategii, dobrou či špatnou, bez ohledu na to, co říká (…)“ Milan Zelený, Všechno bude jinak

7 Strategie: kde ji najdete?

8 Strategie: proč ji manažeři potřebují?
První zodpovědností manažera je definovat „realitu“. Strategická rozhodnutí „nasedají“ jedno na druhé, strategie je denní agenda firmy. Historie předznamenává formulaci budoucí strategie (fenomén „bludných kořenů“).

9 Strategie: proč ji manažeři potřebují?
Není možné přesně předvídat budoucnost (metoda scénářů). Strategie je výsledkem dohod (politický rozměr). Atmosféra souvislé, pomalu postupující změny (logická „přírůstkovost“).

10 Strategie: jak ji manažeři vytvářejí?

11 Podnikatelské problémy
Microsoft Konstrukční dokonalost Podnikatelské problémy Důvěrné informace společnosti Microsoft

12 Strategie a budoucnost
„Zpozorování a zužitkování časové prodlevy mezi projevem určitého zásadního vývojového zlomu v ekonomice a společnosti s plným rozvinutím jeho důsledků - mohli bychom to považovat za předjímání budoucnosti, která již nastala.“ „Promítnutí nové myšlenky, která se pokouší dát směr a tvar tomu, co má přijít, na dosud nezrozenou budoucnost. Tomu bychom mohli říkat uskutečňování budoucnosti.“ Peter F. Drucker

13 Strategie jako perspektiva
Perspektiva zvnějšku dovnitř. Q: makrotrendy vašeho odvětví „Jaký je skutečný obor naší činnosti?“ „Kdo jsou naši platící zákazníci?“ P. F. Drucker

14 Příklady podnikatelských problémů
zvyšování provozní výkonnosti zvyšování prodejní efektivity optimalizace procesního uspořádání  snížení nákladů a zlepšení dodavatelských vztahů  zvýšení administrativních a absorpčních kapacit zefektivnění systém správy aktiv strategie tržních pobídek zefektivnění IT: od řízení kvality IT služeb přes interní vývoj až po procesy IT governance konceptualizace a umístění (positioning) projektu na trhu finanční modely a strategické dokumenty posouzení podnikatelského záměru

15 Strategie a vytváření hodnoty
Q: Co je hodnotou pro vaše zákazníky? „Vy jen tiskněte spoušť. My se postaráme o zbytek.“ slogan Kodak Hodnota má mnoho podob, mnoho zdrojů (užitek, kvalita, image, dostupnost …). „Cena je to, co zaplatíte. Hodnota je to, co dostanete.“ Warren Buffett Hodnotu určují (platící) zákazníci.

16 Strategie a podnikatelské modely
Q: Jak přeměnit nápaditý postřeh ve fungující podnik? Podnikatelský model je příběh o tom, jak podnik funguje, jak vydělává peníze. Jak nové business modely mění svět práce a zaměstnávání?

17 Strategie jako logika výkonnosti
„Podstatou strategie je určit, co nebudeme dělat.“ M. E. Porter Vstup nových firem Rivalita mezi konkurenty na trhu Vyjednávací síla dodavatelů Vyjednávací síla zákazníků Hrozba substitučních produktů

18 Strategická rozhodování

19 Personalistická řešení
Microsoft Konstrukční dokonalost Personalistická řešení Důvěrné informace společnosti Microsoft

20 Strategie jako vitalita – HR pohled
Organizace jsou jako ekosystémy Formují svoji budoucnost, jsou dynamické. Vytvářejí bezpečné, stabilní prostředí. Pak se pokoušejí o produktivitu. Nejdříve hledají užitečnost – pro zákazníky všeho druhu, vč. interních.

21 Strategie: jak lidé spolupracují?
Q: V čem jsou pro vaši firmu nezbytní lidé? „Skupina lidí se spojí a existuje jako instituce, které říkáme podnik (…), (…) takže jsou schopni kolektivně dosáhnout toho, čeho by samostatně dosáhnout nemohli (…)“ David Packard „Rozumné chování často nenastane, protože lidé spolu nehovoří, nedůvěřují si a nemají společné důvody.“ Charles Handy

22 Co transformovat na HR řešení?
Demografie Zaměstnanecká atraktivita (branding) Vyhledávání a výběr Virtuální týmy Generační spolupráce Meziprofesní spolupráce Práce s talenty „Výsledků dosáhneme tím, že využijeme příležitostí, nikoli tím, že budeme řešit problémy.“ Peter F. Drucker

23 Strategie a HR řešení

24 Strategie a HR řešení

25 Personalistické řešení aneb vytvořit dostupnou kapacitu
Prostřednictvím konkrétních lidí jako„dodavatelů“ si kupuji: jejich pracovní (životní) čas, osobní a často certifikovanou odbornost, kompetenci pro pracovní místo a roli, osobní energii, transformovanou např. ve výkon, kreativitu, proměněnou např. v inovace, osobní reputaci, dobré jméno např. u zákazníků, jejich postoje, tedy internalizované hodnoty jako např. odpovědnost, pečlivost, obětavost , uvážlivost atd.

26 Základní výbava personalisty

27 „Je mnohem důležitější ve firmě dostat správné lidi na správná místa, než vytvářet jakékoli, třeba i ty nejlepší strategie.“ Jack Welch


Stáhnout ppt "Mgr. Petr Uherka, Dipl. Mgmt. (Open)"

Podobné prezentace


Reklamy Google