Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Sekce teorie a výzkumu marketingu at retail

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Sekce teorie a výzkumu marketingu at retail"— Transkript prezentace:

1 Sekce teorie a výzkumu marketingu at retail
ANKETA POPAI CENTRAL EUROPE Využití POP prostředků v marketingové komunikaci firem Sběr dat říjen-listopad 2009 Srovnání 2003, 2006 a 2009 Daniel Jesenský POPAI CE Sekce teorie a výzkumu marketingu at retail

2 Agenda Dotazované společnosti
Skladba rozpočtů a míra využívání dle typů Rozhodovací vliv oddělení na rozpočty Role FS a BTL agentur Role výrobců Celkové hodnoty a rozdělení dle odvětví

3 Dotázané společnosti Lindt, Prazdroj, Glaxosmithkline, Johnson & Johnson, Pribina, Bolton Czechia, Farm Frites, Komerční banka, Česká pojišťovna, Bel sýry, Coca Cola, ČSOB, Europlant, Harmanec, Heineken, Chiquita, Imperial Tobacco, Kofola, Lybar, MARS, Mc Donalds, Olympus, Philip Morris, Rapeto, Soare, Teekanne

4 Využití POP prostředků
Využíváte POP prostředky k marketingové komunikaci produktů či služeb Vaší společnosti? 2006 2003 2009 Specifické cílené kampaně - nástroje

5 Využití POP Využíváte POP prostředky k marketingové komunikaci produktů či služeb Vaší společnosti? %

6 Struktura marketingového rozpočtu
Kolik procent z celkových 100% výdajů na komunikační kampaně by bylo efektivní vložit do POP prostředků? /průměr/ 2003 2006 2009 25, 5 % ,3 % ,0% Kolik procent z celkových 100% skutečně investujete do POP prostředků? /průměr/ Vliv internetu, digimédia, funkčnost letáků Prostor v prodejnách limitující 17,5 % 25,9 % 25,2 %

7 Změna podílu prostředků vložených do POP
Změnil se v posledních letech podíl prostředků vložených do POP komunikace oproti minulým rokům? A jakou změnu předpokládáte na nejbližší rok? /odhad/ ,1% ,7% ,8% ,3% 2006 ,9% ,7% +12,8% ,2% 2009

8 Význam kategorií komunikace v 2009
Prosím, ohodnoťte význam každé z níže uvedených kategorií pro rok 2009 dle hodnotící škály od 1 až 5, kdy 5 znamená “velmi důležité” a 1 znamená “zcela nedůležité” (vždy pouze jedno hodnocení v každém řádku) 1 2 2 3 %

9 Struktura marketingového rozpočtu I. - 2009
Prosím specifikujte, jaký procentuální podíl z Vašeho celkového marketingového rozpočtu v roce 2009, připadá na každou z uvedených kategorií a o jaký se dle vašeho odhadu bude jednat podíl v roce 2010. % 2009 2010 TV 28 23 Tisk 14 15 Outdoor 3 Rozhlas Média pro cestující 1 Cílené oslovení zákazníků 11 Distribuce přímo do domu In-store marketing 25 Zážitkový marketing 8 7 Digitální média 5

10 Podíl ATL a BTL Zaměřte se prosím na kategorie ATL (Above-the-Line) a BTL (Below-the-Line) reklamy, které jste využívali v minulém roce. Která z nich dosáhla největšího efektu u zákazníků? Prosím o označení políčka křížkem.

11 Význam kategorií POP v 2009 Prosím, ohodnoťte význam každé z níže uvedených kategorií pro rok 2009 dle hodnotící škály od 1 až 5, kdy 5 znamená “velmi důležité” a 1 znamená “zcela nedůležité” (vždy pouze jedno hodnocení v každém řádku) %

12 Podíl dočasných a trvalých POP médií 2009
V rámci oboru BTL reklamy prosím uveďte, jaký procentuální podíl z Vašeho BTL marketingového rozpočtu připadne v roce 2010 na dočasné a trvalé POP prostředky tak, aby konečný součet představoval 100 %. Do cca 2-3 měsíců cca roky

13 Procentuální podíl v roce 2010 na dočasné a trvalé POP prostředky
(Průměrné hodnoty) Procentuální podíl v roce 2010 na dočasné a trvalé POP prostředky

14 Struktura marketingového rozpočtu
Prosím specifikujte, jaký procentuální podíl z Vašeho celkového marketingového rozpočtu v roce 2009 připadá a odhadněte prosím jaký bude cca připadat v roce na každou z níže uvedených kategorií. Jednotlivé procentuální podíly uveďte ve sloupci 2009 a 2010 tak, aby konečný součet představoval 100 %. % 2009 2010 Displeje trvalé 11 12 Displeje dočasné 16 Displeje obrandované pultové 6 Displeje gondola displeje 1 Displeje zavěšené cedule od stropu Cenovky 3 Kupóny-držáky na kupóny Vrácení peněz-slevy 17 In store promotéři 13 14 On Packs-In Packs 10 Hry-soutěže Nákupní vozíky Nákupní košíky Digitální media 4 5 5 2 1 3 4

15 Efektivní nástroje in-store marketingu
Rádi bychom zjistili, jaké typy nástrojů in-store marketingu považujete za efektivní. Prosím, abyste ohodnotili efektivitu každé níže uvedené kategorie za pomocí hodnotící škály od 1 do 5, kdy 5 znamená “velmi efektivní” a 1 znamená “zcela neefektivní” (vždy pouze jedno hodnocení v každém řádku). % 1 5 2 3 3 4 5 -1

16 Měří Vaše společnost efektivitu POP prostředků v místě prodeje
Měří Vaše společnost efektivitu POP prostředků v místě prodeje? Kde získáváte data o efektivitě POP prostředků? 2003 2006 Období poznání-již znají lépe Fin. Krize – opakování známých kampaní Dostupnost obecných info. o efektech stabilizace 2009

17 Důležitost měření efektivity - 2009
Považujete možnost měřit efektivitu POP kampaní za důležitou? Jak velký význam přikládáte této možnosti. Znají POP, nepovažují za důležité měřit, nebo nepoužívají

18 Aspekty ovlivňující investice do POP 2009
% Jaké jsou dle Vašeho názoru 3 aspekty, které ovlivňují objem vynaložených finančních prostředků na POP prostředky?

19 Škála 1 – 5, kde 1 = velmi spokojen a 5 = velmi nespokojen
Využila někdy v minulosti Vaše společnost služeb přímého výrobce POP? 2003 2006 2009 Vznik BTL ag a FS dcer Spokojenost se službami přímého výrobce? Škála 1 – 5, kde 1 = velmi spokojen a 5 = velmi nespokojen

20 Rozhodovací vliv Kdo má největší rozhodovací vliv ve vaší společnosti o nasazení POP prostředků?

21 Rozhodovací vliv Kdo má největší rozhodovací vliv ve vaší společnosti o nasazení POP prostředků? %

22 Využíváte služeb full servis agentury pro realizaci POP a in-store?
Pokud ANO, jak významný je vliv této agentury na rozhodování o skladbě výdajů na jednotlivé reklamní prostředky v rámci kom. kampaně? 2009 % 2003 2006 2009 Spíše velký 50 12 6,25 Žádný 37,5 22 25 Spíše malý 12,5 66 68,75 Celkem 100 Jaký budou mít význam a roli fullservice agentury v oblastech POP a IN STORE komunikace v budoucnosti? Neustále větší význam - čím dál víc poroste, ale spíše pro menší, české podniky, hodně záleží na efektivitě a přidané hodnotě.

23 Využíváte služeb full servis agentury pro realizaci POP a in-store?
2009 %

24 Využíváte služeb BTL, nebo jiné specializované agentury pro realizaci POP a in-store ?
2009 2009 Pokud ANO, jak významný je vliv BTL, nebo jiné specializované agentury na rozhodování o skladbě výdajů na jednotlivé reklamní prostředky v rámci komunikačních kampaní Vaší společností? % 2009 Spíše velký 23,81 Žádný 28,571 Spíše malý 47,619 Celkem 100 Větší význam - v současné době při trendu snižování počtu zaměstnanců (i marketingových odd.) bude tendence více využívat právě BTL agentury.

25 Využíváte služeb BTL, nebo jiné specializované agentury pro realizaci POP a in-store ? - 2009
%

26 Spolupracuje Vaše společnost i nadále s přímými výrobci POP?
2009 Co by pro Vás bylo impulsem k takové přímé spolupráci? cena kratší výrobní časy a cena Kombinace uvedených faktorů - cena, produkce, distribuce , přímá vazba nabídka potřeba lokalního výrobce a cena požadavek klíčového zákazníka proaktivne zasielanie produktovych katalogov, kvalitna inzercia na webe profesionalita, zkušenost V případě potřeby výroby POP by to byl zejména zajímavý kreativní a konkurenceschopný nápad a akceptovatelná cena. možnost bezprostředního ovlivnění výsledného designu

27 S W V čem vidíte výhody a nevýhody jednání s výrobcem POP? 2009 Výhody
v % odpovědí

28 V čem vidíte výhody a nevýhody jednání s výrobcem POP?

29 O jaké informace ohledně Pop by vaše společnost měla zájem?

30 Navazující výzkumy Češi a reklama 2010
Monitoring trhu In store komunikace Průzkum mezi zadavateli ve spolupráci s OMD Odhady investic do mediatypů OMD

31 e-mail : daniel.jesensky@dago.cz
Děkuji Vám za pozornost ! Daniel Jesenský prezident POPAI CE Sekce teorie P.O.P. tel :


Stáhnout ppt "Sekce teorie a výzkumu marketingu at retail"

Podobné prezentace


Reklamy Google