Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

SPAMMING Co, jak, proč, kdy a s kým?.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "SPAMMING Co, jak, proč, kdy a s kým?."— Transkript prezentace:

1 SPAMMING Co, jak, proč, kdy a s kým?

2 Co je spam? = hromadné rozesílání nevyžádaných zásilek elektronickou poštou

3 Základní pojmy junk (harampádí, veteš)
junk mail = listovní nevyžádaná pošta junk faxes = nevyžádané faxové zprávy junk mail-u = rozesílání nevyžádaných zásilek elektronickou poštou - v síti USENET se používá termín spam (podle jedné skeče humoristické skupiny Monty Pyton) spammer = subjekt, který spamy fakticky rozesílá, ale nemusí být totožný s tvůrcem

4 Druhy spammingu Podle obsahu Podle způsobu šíření - reklamy, inzeráty
- zázračné léčebné metody a postupy, návody na rychlé zbohatnutí - řetězové dopisy - pomluvy, nesmysly, urážky Podle způsobu šíření - šíření elektronickou poštou - šíření prostřednictvím diskusních skupin - prostřednictvím služeb pro skupinovou diskuzi v on-line režimu

5 Podle způsobu, jakým jsou určeni příjemci
přímé rozesílání na konkrétní adresy - které získá např. sběrem adres z WWW, monitorování diskusí a konferencí… nepřímé rozesílání - s využitím distribučního potenciálu určitého přenosového kanálu → spammer adresuje svůj spam tomuto kanálu a příjemci se stávají všichni příslušníci, bez toho, aby se spammer dozvěděl jejich identitu

6 Čím nám spam škodí? obtěžuje uživatele
- už jenom prodíráním se a rozpoznáváním spamu a jeho mazáním omezuje funkčnost komunikačních systémů - spotřebovává určitou část přenosové kapacity a schopnosti přenášet data významnou část nákladů na rozesílání přenáší na uživatele zneužívá osobních údajů - využití ových adres pro jiné účely, než k jakým byly určeny

7 V čem spočívá problém? aktivity, které iniciuje jedna strana (rozesílatel – spammer a jeho zákazník) a které sledují pouze jednostranné cíle, ale do spoluúčasti na těchto aktivitách jsou proti své vůli nuceni i další strany (příjemci), ti se na tom musí podílet, i když to nechtějí nebo s tím dokonce nesouhlasí

8 Jak na nás přijdou? pokud se naše ová adresa objeví kdekoliv na Internetu na jakýkoliv webových stránkách, nebo v adresních knihách poštovních programů (např. Outlook), začnou na ni rozesílat poštu sami si zjistí přítomnost na stránce, k němu si přilepí text před ním a za ním (jméno, doména) → abraka dabra - a náš je na světě a už jim nic nebrání v jeho rozesílání dál a dál

9 Jak bojovat? legislativními opatřeními
Zákon 480/2004 o některých službách informační společnosti Zakazuje se šíření nevyžádaných obchodních sdělení za použití elektronických prostředků. Zákon zabraňující spamu má ale podstatný problém. Neošetřil politické, ideologické a náboženské spamování, které má výjimku díky směrnici EU. Tím pádem se nevyhneme zaplavování našich poštovních schránek výplody politických stran, církví nebo náboženských fanatiků.

10 technickým opatřením - filtrace a mazání zpráv, i když toto řešení v podstatě nic neřeší, protože zprávu musíme identifikovat, což zabere spoustu času, energie a tím pádem i náklady jsou vyšší - co nejméně zveřejňovat své ové adresy na Internetu, pokud je to nevyhnutelné, svou adresu nepsat ne ve tvaru ale např. ve tvaru jmeno(z)domena.cz, nebo také jmeno-zavinac.domena.cz → hlavně se vyhnout

11 osvěta - vytvoření společenské atmosféry, která by vzala spammerům jejich motivaci - vytváření negativní publicity firmám, která je pro ně je mnohem škodlivější, než přínos, který mají ze spammingu - zlepšování veřejného povědomí o podstatě problému a možnostech obrany proti němu

12 Odkud vane vítr? objem spamu neustále narůstá
→ až 80% spamu a 20% legitimní pošty - asi 42% spamu pochází z USA, 14% z Jižní Koree; Čína, Velká Británie, Francie, Španělsko nebo Taiwan a Mexiko přispívají asi 1% - 40% světového spamu mají na svědomí počítače kompromitované hackery a viry


Stáhnout ppt "SPAMMING Co, jak, proč, kdy a s kým?."

Podobné prezentace


Reklamy Google