Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jak připravit a využít správný obsah pro získání zákazníků

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jak připravit a využít správný obsah pro získání zákazníků"— Transkript prezentace:

1 Jak připravit a využít správný obsah pro získání zákazníků
Content marketing Jak připravit a využít správný obsah pro získání zákazníků

2

3

4 Jak to začalo 4200 př. n. l. Volný překlad – Šest způsobů jak použít oštěp proti medvědovi.

5 1895 John Deer začal vydávat zákaznický časopis The Furrow (Brázda).
Časopis seznamoval s  nejnovějšími technologiemi a poznatky pro zemědělství. Dnes časopis s nákladem 1,5 miliónů výtisků a distribucí ve více než 40 zemních.

6 1900 Michelin Red Guide, nejstarší a nejznámější průvodce pro motoristy. Informace o servisech a pohostinství. Jako první uděloval hvězdičky hotelům a restauracím. 1904 Jell-O kniha receptů zdarma. Tržby 1 milion dolarů během dvou let.

7 1922 Sears – vlastní rádio World´s largest store radio program. Informace pro farmáře během krize. Procter & Gamble Rozhlasové hry tzv. mýdlové opery. Prezentace značek Duz či Oxydol. 30. léta

8 1982 Hasbro a Marvel – revoluce v marketingu hraček.
Vytvoření komiksu G.I.Joe a na to návázaný prodej hraček. První komiksová kniha s reklamou v TV.

9 1985 1987 Boom ve vydávání zákaznických časopisů. Lego – Bricks Kicks,
dnes LEGO Club.

10 2004 2006 Microsoft – první významný firemní blog Channel 9.
Nike a Apple vytvořily Nike+ - aplikaci pro tvorbu běžeckých tras a měření tréninkových výsledků.

11 2007 Blentec Nahrál na Youtube první video ze série „Will it blend?“.
6 milionů shlédnutí 385 tisíc sledovatelů Nárůst tržeb o 700%!!

12 2008 American Express Portál Open Forum – klíčový zdroj pro malé podnikatele. Nárůst návštěvníků 23x během dvou let. Procter & Gamble Portál BeingGirl – problémy dospívajících dívek. 4x vyšší tržby souvisejících produktů.

13 2011 Coca Cola Content marketing (příběhy) základem marketingové strategie. Očekávaná investice 1 mld. dolarů.

14 4 důvody pro změnu (od tradičního marketingu ke content marketingu)
Tradiční reklama přestává fungovat. Média upadají a neplní svou roli. Zákazníci chtějí více a lepších informací. Moderní technologie vám pomůžou.

15 Tradiční reklama přestává fungovat
Jak z toho ven? Kvalitní obsah, který si spotřebitelé najdou, když se o problematiku začnou zajímat.

16 Média upadají a neplní svou roli

17 Média upadají a neplní svou roli
Informace volně dostupné na internetu. Diktát x aktivní výběr. Klesající prodeje = osekávání nákladů a snižování stavů novinářů = méně kvalitní, propracovaný a aktuální obsah = další pokles prodejů.

18 Zákazníci chtějí více a lepších informací
Spotřebitelé dávají čím dál větší váhu osobně zjištěným a získaným informacím. Podíl uživatelů internetu používajících internet jako první zdroj informací při nákupu zboží a služeb stále roste. Zdroj: Projekt NetMonitor (2011)

19 Moderní technologie vám pomůžou
Nástup internetu a jeho různých komunikačních kanálů, v prvé řadě sociálních sítí, zcela změnil způsob komunikace mezi firmami a spotřebiteli. Fyzické a logistické překážky jsou pryč.

20 Jak zavést content marketing do praxe
Stanovte, na které firemní cíle má content marketing vazbu. Ujasněte si, pro koho je obsah určen. Určete požadovanou odezvu. Vyberte správné nástroje.

21 Vazba na firemní cíle Aby byl váš content marketing úspěšný a efektivní, musí být v souladu s obchodními cíli celé firmy. Jasně definované a měřitelné cíle, které chcete dosáhnout, pokud jde o prodeje, podíl na trhu apod. Stanovte vazbu na cíle: Máte v úmyslu přivést více návštěvníků na váš web? Jak to souvisí s firemními cíli?

22 Ujasněte si, pro koho je obsah určen
Poznejte a popište cílové zákazníky. Co jsou zač? Kolik můžou za vaše produkty či služby utratit? Jaké mají starosti, co v práci řeší a jaké jsou jejich cíle? Vytvořte takzvané persóny (angl. buying personas).

23

24 Určete požadovanou odezvu
Určete, co chcete, aby zákazníci udělali poté, co dostanou obsah. Akce provažte s cíli. Pyramida: metriky - cíle - přínosy

25 Vyberte správné nástroje
Vezměte do úvahy vaše cíle, charakter vašich zákazníků a rozpočet. Vše provažte. Nástroje pro content marketing jsou například: newsletter, eBook, kniha, blog, článek, zákaznický časopis, případové studie, video, webcast, podcast, webinář, atd.

26 Jak vytvořit dobrý obsah
Šest pravidel pro vytváření správného obsahu pro content marketing: Neobsahuje reklamu. Je věcný, ale má i emoční rovinu. Je lehce srozumitelný všem čtenářům. Je dobře napsaný. Je v souladu s cíli firmy. Uvádí příklady.

27 Jak obsah šířit Marketing na marketing
Využijte neplacené kanály, zejména sociální sítě. Myslete na to, abyste vytvářeli zprávy o vašem obsahu, tyto zprávy také zmiňujte v dalších zprávách. Placené šíření – PPC kampaně, kontextová reklama.

28 Copywriting

29 Co je to copywriting? Encyklopedická definice: tvorba účelových textů propagačního charakteru. Naše definice: Text dělaný zákazníkovi na kůži, který zadavateli šetří nebo vydělává.

30 Podívejme se na to zblízka

31 Parfumerie Co si lidé myslí, že prodávají: parfémy.
Co skutečně prodávají: pocit jedinečnosti, touhu, svůdnost, obdiv mužů a žen.

32 Pivovar Co si lidé myslí, že prodává: pivo.
Co skutečně prodává: chlapáctví, příjemné chvíle, vstupenku do společnosti, únik z reality.

33 Výrobce značkových hodinek
Co si lidé myslí, že prodává: hodinky. Co skutečně prodává: důstojnost, prestiž, sociální status.

34 Prodejce dámských kabelek
Co si lidí myslí, že prodává: kabelky. Co skutečně prodává: příjemný pocit z nové koupené věci, obdiv a závist jiných žen.

35 Správný copywriter to ví a podle toho texty píše!

36 Kde všude copywriting najdete?
Weby. Reklamní texty – inzeráty, billboardy, plakáty. PR články. y. Firemní blogy. Firemní časopisy. Newslettery.

37 Sourozenci copywritingu
Web-copywriting = psaní poutavých textů pro internetové stránky. SEO copywriting = psaní poutavých textů s důrazem na výskyt klíčových slov a s tím spojenou optimalizaci pro vyhledávače.

38 Co vám přinese správný copywriting?
Případová studie: Mandelli, s. r. o. Pardubické interiérové studio. Výborné knowhow vlastníků - manželů Štěpánových. Slušná návštěvnost, ale nízké konverze. Co s tím?

39 Typické chyby Nesrozumitelné parametry produktu. Špatné členění textu.
Absence nebo naopak přehršel klíčových slov (ideální je 4-5 %). Důležitá sdělení nejsou zvýrazněna. Chybí výzva k akci.

40 Hlavní zásady Titulek je polovina úspěchu.
Nejpádnější argument na začátek. Zapojte emoce, fantazii, příběh. Zákaz trpného rodu, dlouhých souvětí a cizích slov. Důležité informace zvýrazňujte. Neslibujte, vyzývejte. Čleňte text do odstavců i odrážek. Čísla budí pozornost.

41 Úkol pro vás (zdroj)

42 Písnička 1 http://www.youtube.com/watch?v=eAfyFTzZDMM

43 Návrh pro Písničku 1 Cílová skupina: 18-35, střední společenská vrstva, romantická, mírně nejistá. Večírek, ples či romantika ve dvou? V žádném ženském šatníku nesmí chybět little black dress. Uspějete s nimi při každé příležitosti. Rafinovaný výstřih modelu vám navíc dodá špetku tajemství. Ženy na vás budou žárlit a muži toužit objevovat. Nebojte se zazářit v nesmrtelné klasice.

44 Návrh pro Písničku 2 Cílová skupina 35-55, vyšší společenská vrstva, vzdělaná, distingovaná, decentní. Omrzel vás už klasický střih a hledáte oživení? Černá šaty Bruno Banani nápaditě přitáhnou pozornost k vašim přednostem, aniž byste se musela podbízet. Podtrhnete jimi vybraný vkus pravé dámy na úrovni. Staňte se přirozenou královnou večera a nechte za sebe mluvit nevtíravou krásu.

45 Stejně ale dobrý text nevymyslíte? Najměte si copywritera!

46 Jaké potřebuje copywriter zadání?
Rozsah textu (v NS). Druh textu. Umístění textu. Cíl textu. Cílová skupina textu. Klíčová slova. Termíny. Zdroje informací. Vaši ochotu.

47 Tipy Marketingové kanceláře
Jak napsat účinný reklamní text Jak napsat dobrý článek pro web 7 tipů, jak napsat obchodní dopis, který prodává Jak napsat dobrý reklamní slogan Jak dobře zvolit název firmy Jak správně nazvat vaše webové stránky

48 Děkujeme za pozornost


Stáhnout ppt "Jak připravit a využít správný obsah pro získání zákazníků"

Podobné prezentace


Reklamy Google