Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola"— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Jitka Smejkalová Název materiálu: Vnitropodnikové písemnosti 3 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PUK.OA3.920 Datum vytvoření: 1. března 2013 Vzdělávací oblast: Písemná a ústní komunikace Ročník: třetí – obchodní akademie, čtvrtý – sociální činnost Název školy: Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zrakově postižené, Brno, Kamenomlýnská 2

2 Anotace Tento učební materiál seznamuje žáky s písemnostmi, které vznikají při řízení a organizaci podniku, konkrétně při vysílání pracovníků na služební cesty. V závěru je zadání pro tvorbu několika konkrétních zápisů o průběhu školních akcí.

3 Metodické pokyny Tento materiál je určen k výkladu a praktické tvorbě vnitropodnikových písemností. Určeno pro výuku v počítačové učebně vybavenou dataprojektorem.

4 Zdroje KULDOVÁ, O.,FLEISCHMANNOVÁ, E. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti. 6., upravené vydání. Praha: Fortuna, 2007, 200 s. ISBN FLEISCHMANOVÁ, Emílie a kol. Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 2. První vydání. Praha: Fortuna, 2005, 152 s. ISBN

5 Přehled vnitropodnikových písemností
organizace porad – pozvánka, prezenční listina, zápis z jednání pracovní cesty – cestovní příkaz, zpráva z pracovní cesty nařízení vedoucích pracovníků – příkazy, směrnice, pokyny, oběžníky písemnosti evidenčního charakteru – žádanky, výdejky, převodky, pracovní výkazy, úkolové listy, potvrzenky

6 Opakování Co všechno je potřeba připravit před poradou?
Jaké druhy zápisů z jednání znáte? Jaké údaje musí obsahovat pozvánka na poradu? Jak zjistíme, kdo byl na poradě přítomen? Jaké údaje musí obsahovat zápis z jednání? Kdy ho vyhotovujeme? Kdo zápis podepisuje? Jakou normou se při vyhotovování vnitropodnikových písemností řídíme?

7 Plánování pracovní cesty
Před odjezdem na pracovní cestu je potřeba: vyplnit formulář „Cestovní příkaz“ požádat o schválení pracovní cesty zakoupit jízdenky, místenky, letenky při vícedenní pracovní cestě zajistit nocleh připravit podklady k pracovní cestě při finančně nákladnější pracovní cestě požádat o zálohu Možnost vyslat zaměstnance na pracovní cestu upravuje zákoník práce

8 Cestovní příkaz obsahuje
jméno a příjmení pracovníka místo, datum a hodinu počátku cesty místo konání účel cesty použitý dopravní prostředek jména spolucestujících datum ukončení cesty výše případné peněžní zálohy podpis zaměstnance podpis nadřízeného

9 Vyúčtování pracovní cesty
Po návratu z pracovní cesty je potřeba do 10 pracovních dnů vyúčtovat náklady s ní spojené: náhradu jízdních výdajů – jízdenky, místenky, MHD náhradu výdajů za ubytování – účet z hotelu náhradu zvýšených výdajů za stravování proti obvyklým výdajům za stravování v době, kdy zaměstnanec nevykonává pracovní cestu. Tyto náhrady jsou upraveny vyhláškou Ministerstva financí ČR:

10 Zpráva z pracovní cesty
hlavička organizace, název písemnosti účel pracovní cesty doba trvání cesty účastníci jednání, spolucestující místo jednání průběh a výsledky jednání místo, datum, jméno a podpis předkladatele zprávy

11 Úkol Pokuste se vytvořte zprávu:
z vašeho nejvydařenějšího školního výletu ze stmelovacího pobytu ze zimního lyžařského výcviku ze souvislé studentské praxe

12 Řešení

13 Kde se pisatel dopustil chyby?
Průběh a výsledky jednání : Při jednání s ing. Janouchem zástupcem vedoucího prodeje se nám podařilo dohodnout dodávky dřevěných oken na 3. a 4. čtvrtletí t.r.. Připravili jsme návrh kupní smlouvy č. 056/ 13, kterou je potřeba nejpozději do oboustranně potvrdit. Návrh kupní smlouvy přikládáme k tomuto zápisu. Celkový objem zakázky činí ,- Kč. Vzhledem k velikosti zakázky se nám podařilo dohodnou 5-ti procentní slevu.

14 Správně Průběh a výsledky jednání : Při jednání s Ing. Janouchem, zástupcem vedoucího prodeje, se nám podařilo dohodnout dodávky dřevěných oken na 3. a 4. čtvrtletí t. r. Připravili jsme návrh kupní smlouvy č. 056/13, kterou je potřeba nejpozději do oboustranně potvrdit. Návrh kupní smlouvy přikládáme k tomuto zápisu. Celkový objem zakázky činí Kč. Vzhledem k velikosti zakázky se nám podařilo dohodnou 5procentní slevu.


Stáhnout ppt "Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola"

Podobné prezentace


Reklamy Google