Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Data pro papírový direct mail - jak a kde kupovat B2B a B2C kontakty

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Data pro papírový direct mail - jak a kde kupovat B2B a B2C kontakty"— Transkript prezentace:

1 Data pro papírový direct mail - jak a kde kupovat B2B a B2C kontakty

2 Kdo z Vás obdržel v posledním roce papírový direct mail?

3 ….víte odkud na Vás daná firma získala kontakt?

4 Brief #1 Cílová skupina> muž/žena, věk let, celá ČR, mimo Praha a JČ, majitel auta Požadované údaje> jméno, příjmení, adresa, telefon pro follow-up Brief #2 Cílová skupina> muž/žena, věk let, celá ČR, ve spádové oblasti poboček, majitel nemovitost, předpoklad příjmu, přípojka plynu Požadované údaje> jméno, příjmení, adresa, stáří a typ nemovitosti Brief #3 Cílová skupina> malé a střední firmy (<20 zaměstnanců), pouze Praha, Brno, Ostrava, s potřebou často (>10x týdně) zasílat obchodní zásilky v ČR a do zahraničí Požadované údaje> název firmy, kontakt na jednatele nebo majitele, telefon

5 Jaká data pro B2B a B2C jsou v ČR dostupná
Dnešní agenda Jaká data pro B2B a B2C jsou v ČR dostupná Dle jakých kritérií lze cílit alias jaké údaje jsou o kontaktech dostupné Jak nakupovat a dále s daty pracovat

6 Zdroje B2B a B2C kontaktů.

7 Datové zdroje B2B a B2C v ČR
A. Veřejně dostupné zdroje Zlaté stránky, obchodní & živnostenský rejstřík, katastr nemovitostí, registr budov, databáze profesionálních komor nižší náklady na pořízení v praxi je nutné tyto zdroje vzájemně kombinovat a deduplikovat hromadné získání dat z těchto zdrojů bývá komplikované nevyřešený opt-out, adresy nehomologované

8 Datové zdroje B2B a B2C v ČR
B. Specializované listbrookingové společnosti DirectSoft, Information Group (ex Schober), Český marketing, Bisnode aj. využívají primárně veřejné zdroje, které propojují a dále obohacují o další informace vyšší náklady na pořízení garance (95-98% doručitelnost, 90% dovolatelnost) data jsou pravidelně aktualizovaná, sledují opt-out, homologované adresy dle zákona 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů

9 Datové zdroje B2B a B2C v ČR
C. Další možné zdroje vydavatelské domy – Ringier Axel Springer partnerství s firmami s velkým množstvím kontaktů (Telco, Finance, Utility) složitější a časově náročnější domluva (u partnertsví) dobré možnosti cílení vyšší náklady na pořízení adresní data ne vždy v dobrém stavu – nutnost homologace

10 Možnosti cílení.

11 B2C - dle jakých kritérii lze cílit?
Kontaktní a socio. demografické údaje, majetek, lifestyle jméno, příjmení, titul, adresa, spádová oblast k ….nebo vzdálenost od – 100% telefon, věk - 30% věk, vzdělání, rodiný stav, odhad příjmů, členství ve správních orgánech společností, vlastnictví a typ nemovitosti, vlastnictví auta, připojení k plynu apod., lifestyle (co čtou?), cizinci,– 10%-20% speciální kritéria typu – současný operátor Telco, Utility, Finance - na trhu jsou k dispozici, ale v omezené míře – 5% Řádově lze kombinací veřejně dostupných zdrojů a nákupu od specializovaných společností získat obecný kontakt na cca mil. potenciálních zákazníku vs. 10mil. osob v ČR (4mil. domácností)

12 B2B - dle jakých kritérii lze cílit?
Kontaktní a základní ekonomické údaje název firmy, adresa, OKEČ/NACE, právní forma, spádová oblast k…nebo vzdálenost od – 100% statutární zástupci – jednatelé – 90% telefon – 50% počet zaměstnanců, obrat a jejich vývoj v čase– 60% pobočky a provozovny, aktivita, rizikovost stáří firmy – cílení na nové subjekty Přes 2 mio. aktivních firem v ČR, měsíčně ~7000 nových

13 Jak nakupovat a dále s daty pracovat.

14 Jak data fyzicky získáme
Většinou řešeno formou licenční smlouvy k užití databáze často časově omezeno (často max. 3 měsíce) užití pouze pro vlastní potřebu – nelze poskytnout třetí osobě bez souhlasu poskytovatele Garance poskytovatele – doručitelnost, odvolatelnost, aktuálnost povinnosti i na straně nabyvatele – neoprávněné užití databáze, ochrana osobních údajů, povinnost informovat o nesouhlasu se zpracováním os. údajů – opt-out více viz. přednáška Mgr. Petra Kůty Technicky dochází k předání téměř výhradně elektronickou formou nejčastěji formát XLS, CSV, MDB předávací protokol

15 Jak dál s daty pracovat Zabezpečte data jak po technické tak fyzické stránce – zpracováváte osobní údaje Vyhodnocujte doručitelnost, odvolatelnost a aktuálnost – v případě nákupu od listbrookingových společností existují garance Sbírejte opt-out a předávejte opt-out společnostem od kterých jste data získali Aktualizujte pravidelně data v případě, že je budete využívat i později Obohacujte data o další získané informace

16 Otázky & odpovědi.

17 Děkuji.


Stáhnout ppt "Data pro papírový direct mail - jak a kde kupovat B2B a B2C kontakty"

Podobné prezentace


Reklamy Google