Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jak vybudovat a provozovat ziskový eshop

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jak vybudovat a provozovat ziskový eshop"— Transkript prezentace:

1 Jak vybudovat a provozovat ziskový eshop
Petr Uttendorfský, oXy online

2 Mít vůbec eshop? obrat 51 MLD Kč v roce 2012
nechtějte eshop za každou cenu uvědomte si, že provozovat eshop vás bude stát čas a peníze

3 Jak si vybrat dodavatele
Reference nehledejte dodavatele s největším počtem referencí zaměřte se na kvalitní, „živé“ reference, dejte si práci některé kontaktovat Cena zajímejte se o celkové náklady za celou dobu životnosti eshopu levná implementace neznamená nejlepší cenu

4 Jak si vybrat dodavatele
Návštěva nechte se pozvat, dívejte se kolem sebe velmi rychle zjistíte, zda je dodavatel schopen zajistit to, co slibuje Poimplementační podpora, Helpdesk vyhrazený projektový manager zástupnost garance reakčních časů na reklamace a požadavky

5 Implementujeme Chtějte pravidelné informace o průběhu implementace
Sami dodržujte dohodnuté termíny Nejvíce času věnujte podstatným věcem grafika není důležitá v porovnání s implementací obchodních a logistických procesů

6 Co by měl moderní eshop umět
Nabídnout příjemný požitek z nakupování Kvalitně vyhledávat Mít klienta pod kontrolou Dobře informovat o tom, co prodává Nabídnout co nejvíce zboží Pamatovat si Být schopen vzít si peníze a dovézt zboží Být věrný

7 Nabídnout příjemný požitek z nakupování
Vidím, kde jsem

8 Nabídnout příjemný požitek z nakupování
Vidím, co dělám a co bude následovat

9 Nabídnout příjemný požitek z nakupování
Vidím, kolik mě to bude stát

10 Nabídnout příjemný požitek z nakupování
Srozumitelné obchodní podmínky „Nejsem právník a přesto chci nakupovat“

11 Kvalitní vyhledávání a filtrování
Je nutno, aby se v e-shopu dalo zboží filtrovat a inteligentně řadit. Nikomu se nechce hledat v 300 produktech to správné zboží Hledání využívá velké procento klientů až 40% jsou to klienti, kteří zvyšují konverzní poměr - provedou objednávku parametrické filtrování, fulltext, našeptávač, cenové „šoupátko“

12 Mít klienta pod kontrolou
Ne každý klient chce být pod vaší kontrolou a než by se registroval, tak raději nakoupí v jiném e-shopu Ideální registrace je taková, které si klient ani nevšimne Po registraci přijde do u přihlášení s heslem. by měl by vypadat hezky.

13 Dobře informovat o tom, co prodává
Název Popis Technické parametry Návody Obrázky Videa Uživatelské recenze Komentáře Nejdůležitější jsou kvalitní a unikátní informace o produktech Obrovský vliv mají kvalitní a hezké obrázky Parametry produktů dovolí vybudovat parametrické filtrování, porovnávání Informace, které klient získá jen u Vás, jsou bezkonkurenčně obchodní výhodou

14 Nabídnout co nejvíce zboží
Když klient něco vloží do košíku, musí být hned informován o tom, že k tomuto zboží se hodí i další zboží, nebo zobrazit pobídku Pokud nemáte produkt na skladě, navrhujeme místo zboží X, zboží Y Klient, který zakoupil zboží A, koupil také zboží B Jedná se o netriviální věc, ale konverzní poměr roste geometrickou řadou

15 E-shop si musí pamatovat
E-shop by si měl pamatovat zboží vložené do košíku, a to i u neregistrovaných zákazníků (nevysypávat košík) Po opakované návštěvě nebo přihlášení je v košíku to, co tam zákazník vložil Můžeme zákazníka po nějaké době požádat, aby dokončil objednávku Dovolme zákazníkům označit zboží za oblíbené, zařadit do seznamu přání nebo dárků

16 Být schopen vzít si peníze a dovézt zboží
Klienti mají různé zvyky a preference Čím více platebních a dopravních možností nabídnete, tím většího konverzního poměru dosáhnete Klient získává pocit svobody, může si vybrat, jak bude chtít platit a jak si zboží vyzvedne Více možností může být velkou konkurenční výhodou

17 Být věrný Většina e-shopů má nízké procento opakovaného nákupu (pouze 10 – 20 %) Nabízejte zboží v akci, zasílejte newslettery Nabídněte zákazníkům věrnostní program nebo soutěž

18 Napojení na informační systém
Proč propojit eshop s IS data o produktech jsou na jednom místě automatická aktualizace produktů, cen, skladových dispozic, údajů o zákaznících mnohem vyšší rychlost změn snížení chybovosti snížení provozních nákladů Vnitrofiremní síť IS Databáze Internet Eshop Konektor

19 Napojení na informační systém
Klíčové vlastnosti konektor přenáší pouze změněná data konektor nezatěžuje IS eshop funguje i v případě, kdy IS není dostupný Na těchto vlastnostech trvejte

20 Eshop už mám a co mě čeká? Práce na obsahu Marketing a SEO
Věnovat se zákazníkům

21 Práce na obsahu nikdy nekončí
neustále budujte a doplňujte unikátní obsah srozumitelná kategorizace parametry obrázky popisy další unikátní obsah

22 Marketing a SEO Na internetu nikdy nejste sami
Bez marketingu to nepůjde PPC kampaně Mailing Social marketing SEO

23 Věnujte se zákazníkům Zasílejte newslettery s obchodními nabídkami
Budujte vztah se zákazníky komunikujte s nimi soutěže, věrnostní program Naučte se reagovat na negativní příspěvky odpovídejte, buďte slušní a vstřícní nemažte je

24 Děkuji za Vaši pozornost
Petr Uttendorfský


Stáhnout ppt "Jak vybudovat a provozovat ziskový eshop"

Podobné prezentace


Reklamy Google