Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

představení JÁ a PATRIK

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "představení JÁ a PATRIK"— Transkript prezentace:

1 představení JÁ a PATRIK
ZÁKLADNÍ údaje o F AIR Založena 1990 sídlo = letiště Benešov 15 zaměstnanců na trvalý úvazek 12 externistů – většinou piloti ČSA 90 % aktivit = ŠKOLA jako jediná FIRMA se koncentrujeme ze všech sil pouze na výcvik PILOTŮ

2 LÉTÁNÍ NA VÍCEMOTOROVÝCH LETOUNECH

3 M E P M u l t i E n g i n e P i s t o n

4 SEP MEP

5 pokud běží OBA motory MINIMÁLNÍ ROZDÍLY

6 pokud běží OBA motory MEP = přebytek výkonu

7 pokud vysadí JEDEN motor
SEP = ztráta 100 % výkonu MEP = ztráta 50 % výkonu MEP = ztráta až 85 % výkonu

8 PROČ ?

9 ASYMETRICKÝ TAH

10 ZTRÁTA VÝKONU 100 %

11 ZTRÁTA VÝKONU 100 % 50 %

12 ZTRÁTA VÝKONU 50 %

13 ZTRÁTA VÝKONU 50 %

14 ZTRÁTA VÝKONU 50 %

15 ZTRÁTA VÝKONU 50 % 45 %

16 ZTRÁTA VÝKONU DRAG 45 % 15 %

17 3 hlavní problémy ASYMETRICKÉHO LETU pilotáží MUSÍM PŘEKONAT
1. ZATÁČENÍ 2. KLONĚNÍ 3. ZVÝŠENÍ ODPORU

18 1. ZATÁČENÍ SMĚROVKA (NOHA) PROTI

19 2. KLONĚNÍ KŘIDÉLKA PROTI

20 3. ZVÝŠENÍ ODPORU

21 ŠPATNÁ KOORDINACE PŘÍLIŠ NOHY
3. ZVÝŠENÍ ODPORU ŠPATNÁ KOORDINACE NÁKLON PŘÍLIŠ NOHY

22 ŠPATNÁ KOORDINACE PŘÍLIŠ NOHY
3. ZVÝŠENÍ ODPORU ŠPATNÁ KOORDINACE DODATEČNÝ ODPOR PŘÍLIŠ NOHY

23 ŠPATNÁ KOORDINACE PŘÍLIŠ KŘIDÉLEK
3. ZVÝŠENÍ ODPORU ŠPATNÁ KOORDINACE NÁKLON 5° a více PŘÍLIŠ KŘIDÉLEK

24 ŠPATNÁ KOORDINACE PŘÍLIŠ KŘIDÉLEK
3. ZVÝŠENÍ ODPORU ŠPATNÁ KOORDINACE DODATEČNÝ ODPOR PŘÍLIŠ KŘIDÉLEK

25 SPRÁVNÁ KOORDINACE NÁKLON 2-5°
3. ZVÝŠENÍ ODPORU SPRÁVNÁ KOORDINACE NÁKLON 2-5°

26 SPRÁVNÁ KOORDINACE ZBYTEK NOHOU
3. ZVÝŠENÍ ODPORU SPRÁVNÁ KOORDINACE ZBYTEK NOHOU

27 SPRÁVNÁ KOORDINACE ŽÁDNÝ DODATEČNÝ ODPOR VÝSLEDEK ! 3. ZVÝŠENÍ ODPORU

28 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA

29 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
když vysadí motor... JE ZLE

30 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
když vysadí kritický motor... JE JEŠTĚ HŮŘ

31 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA

32 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD

33 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD

34 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD

35 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD

36 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD

37 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD

38 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD

39 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD

40 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD

41 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 1. faktor - VRTULOVÝ PROUD

42 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
KRITICKÝ motor... ... ten, který se točí K LETADLU

43 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE P - FACTOR

44 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE

45 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE

46 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE

47 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE ÚHEL NÁBĚHU NORMÁLNÍ LET

48 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE ÚHEL NÁBĚHU NORMÁLNÍ LET

49 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE

50 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE

51 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE

52 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE

53 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE

54 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE

55 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE

56 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE

57 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE

58 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE

59 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE

60 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE

61 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
2. faktor - FAKTOR VRTULE

62 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
KRITICKÝ motor... ... ten, který se točí K LETADLU

63 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU

64 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU

65 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU

66 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU

67 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU

68 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 3. faktor - ROZLOŽENÍ VZTLAKU

69 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
KRITICKÝ motor... ... ten, který se točí K LETADLU

70 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 4. faktor - REAKČNÍ MOMENT

71 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 4. faktor - REAKČNÍ MOMENT

72 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA 4. faktor - REAKČNÍ MOMENT

73 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
KRITICKÝ motor... ... ten, který se točí K LETADLU

74 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
REKAPITULACE 4 faktorů 1. VRTULOVÝ PROUD

75 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA

76 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
REKAPITULACE 4 faktorů 2. P - FACTOR

77 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA

78 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
REKAPITULACE 4 faktorů 3. ROZLOŽENÍ VZLAKU

79 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA

80 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA

81 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA
REKAPITULACE 4 faktorů 4. REAKČNÍ MOMENT

82 KRITICKÁ POHONNÁ JEDNOTKA

83 SPECIÁLNÍ VÝCVIKOVÉ LETOUNY
NEMAJÍ KRITICKÝ MOTOR

84 SPECIÁLNÍ VÝCVIKOVÉ LETOUNY
MAJÍ MOTORY PROTIBĚŽNÉ

85 SPECIÁLNÍ VÝCVIKOVÉ LETOUNY

86 NOVÝ POJEM Vmc

87 minumum Vmc

88 minumum control Vmc

89 VYSAZENÍ MOTORU

90 VYSAZENÍ MOTORU

91 VYSAZENÍ MOTORU

92 VYSAZENÍ MOTORU

93 VYSAZENÍ MOTORU

94 VYSAZENÍ MOTORU

95 VYSAZENÍ MOTORU

96 VYSAZENÍ MOTORU

97 VYSAZENÍ MOTORU PLNÁ NOHA NÁKLON max 2-5°

98 VYSAZENÍ MOTORU MAX 20°

99 VYSAZENÍ MOTORU MAX 20°

100 Vmc minumum control

101 HLAVNÍ FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ Vmc
HMOTNOST POLOHA TĚŽIŠTĚ NADMOŘSKÁ VÝŠKA

102 HMOTNOST

103 ZVÝŠENÍ HMOTNOSTI HMOTNOST = SNÍŽENÍ Vmc OK

104 POLOHA TĚŽIŠTĚ TAH x A VZTLAK x B = TAH A B VZTLAK

105 POLOHA TĚŽIŠTĚ TAH x A VZTLAK x B = TAH A B VZTLAK

106 POLOHA TĚŽIŠTĚ TAH x A VZTLAK x B = TAH A B VZTLAK

107 POLOHA TĚŽIŠTĚ TAH x A VZTLAK x B = TAH A B VZTLAK

108 POLOHA TĚŽIŠTĚ TAH x A VZTLAK x B = TAH A B VZTLAK

109 TAH x A VZTLAK x B POLOHA TĚŽIŠTĚ = TAH A MUSÍM ZVÝŠIT RYCHOST
VÍCE NOHY NEMÁM B VZTLAK

110 TAH x A VZTLAK x B POLOHA TĚŽIŠTĚ = TAH A MUSÍM ZVÝŠIT RYCHOST
VÍCE NOHY NEMÁM B VZTLAK

111 POSUNUTÍ TĚŽIŠTĚ DOZADU
POLOHA TĚŽIŠTĚ = ZVÝŠENÍ Vmc OK

112 NADMOŘSKÁ VÝŠKA TAH x A VZTLAK x B = TAH A B VZTLAK

113 NADMOŘSKÁ VÝŠKA ZVÝŠENÍM VÝŠKY SNÍŽÍM TAH TAH A B VZTLAK

114 NADMOŘSKÁ VÝŠKA MOHU TEDY SNÍŽIT RYCHLOST TAH A B VZTLAK

115 OK TAH x A VZTLAK x B ROSTOUCÍ NADM. VÝŠKA NADMOŘSKÁ VÝŠKA
= SNÍŽENÍ Vmc TAH x A VZTLAK x B = OK JEN DO URČITÉ HRANICE

116 PÁD NASTÁVÁ DŘÍVE VÝŠKA KDE Vmc = Vstall NADMOŘSKÁ VÝŠKA Vmc TOČENÍ
V stall PŘI LETU NA 1 MOTOR PÁD NASTÁVÁ DŘÍVE VÝŠKA KDE Vmc = Vstall Vmc NADMOŘSKÁ VÝŠKA TOČENÍ NASTÁVÁ DŘÍVE INDIKOVANÁ RYCHLOST

117 PÁD NASTÁVÁ DŘÍVE VÝŠKA KDE Vmc = Vstall VYBÍRÁNÍ MŮŽE BÝT OBTÍŽNÉ
V stall PŘI LETU NA 1 MOTOR PÁD NASTÁVÁ DŘÍVE VÝŠKA KDE Vmc = Vstall VYBÍRÁNÍ MŮŽE BÝT OBTÍŽNÉ Vmc NADMOŘSKÁ VÝŠKA TOČENÍ NASTÁVÁ DŘÍVE INDIKOVANÁ RYCHLOST

118 OK ROSTOUCÍ NADM. VÝŠKA = SNÍŽENÍ Vmc JEN DO URČITÉ HRANICE

119 PÁD NASTÁVÁ DŘÍVE VÝŠKA KDE Vmc = Vstall VYBRÁNÍ MŮŽE BÝT OBTÍŽNÉ
V stall PŘI LETU NA 1 MOTOR PÁD NASTÁVÁ DŘÍVE VÝŠKA KDE Vmc = Vstall VYBRÁNÍ MŮŽE BÝT OBTÍŽNÉ Vmc NADMOŘSKÁ VÝŠKA TOČENÍ NASTÁVÁ DŘÍVE INDIKOVANÁ RYCHLOST

120 Vmc vašeho letadla BYLA STANOVENA
MAX VZLETOVÝ VÝKON MAX VZLETOVÁ HMOTNOST MAX ZADNÍ CENTRÁŽ PODVOZKY ZATAŽENY KLAPKY PRO VZLET většina dvoumotoráků = 0° COWL FLAPS – PRO VZLET TRIM - PRO VZLET MAX NÁKLON = 5°

121 www.f-air.cz představení JÁ a PATRIK ZÁKLADNÍ údaje o F AIR
Založena 1990 sídlo = letiště Benešov 15 zaměstnanců na trvalý úvazek 12 externistů – většinou piloti ČSA 90 % aktivit = ŠKOLA jako jediná FIRMA se koncentrujeme ze všech sil pouze na výcvik PILOTŮ

122 DOPORUČENÁ LITERATURA
JEPESSEN Multi Engine Manual POH PIPER PA-34 Seneca w w w . f – a i r . c z


Stáhnout ppt "představení JÁ a PATRIK"

Podobné prezentace


Reklamy Google